ایلومیناتی چیست و آیا حقیقت دارد؟

منبع: روزیاتو

3

1401/10/22

19:33


ایلومیناتی چیست و آیا حقیقت دارد؟

ایلومیناتی چیست و آیا حقیقت دارد؟

نظریه های توطئه ای که امروزه مطرح می شوند هیچ کدام از حیث بزرگی به پای ایده ی یک انجمن رازآلود و مخفیانه همچون ایلومیناتی نمی رسند.

در بسیاری از این ادعاها حقایق آمیخته به افسانه اند، به همین دلیل سعی داریم این دو را از یکدیگر تفکیک کنیم و ببینیم در پس این ادعاهای عجیب چه چیزهایی قرار دارد.

ایلومیناتی چیست؟

در سال ۱۷۷۶، آدام وایسهائوپت، پروفسور آلمانی در رشته قوانین کلیسایی و فلسفه، گروهی سرّی در ایالت بایرن آلمان به نام انجمن ایلومیناتی (روشن فکران) تأسیس کرد.

به عقیده ی او «سلطنت و کلیسا آزادی اندیشه را سرکوب می کردند».

او گفته بود دلیل تشکیل این گروه این بود که «تصمیم به یافتن شکل دیگری از “بینش” گرفت، مجموعه از اندیشه ها و شیوه هایی که بتوان از آن ها برای ایجاد تغییرات بنیادین در نحوه ی اداره ی کشورهای اروپایی استفاده کرد.»

وایسهائوپت برای تشکیل این انجمن از فراماسون ها عضو گرفت، برای آن سلسله مراتب و مناسکی اسرارآمیز تعیین کرد و نام آن را به گونه ای انتخاب کرد که بیانگر آرمان های روشن فکرانه ی اعضای تحصیل کرده ی آن باشد.

وقتی دوک ِ بایرن تشکیل هر گونه انجمن سرّی را ممنوع کرد، انجمن اصلی منحل شد و طولی نکشید که جمعیت اعضای انجمن از چند مرد به چندین هزار نفر رسید

نظریه های توطئه درباره ی ایلومیناتی چه می گوید؟

به گفته ی نظریه پردازان توطئه، انجمن ایلومیناتی به طور مخفیانه درصدد ایجاد یک «نظم نوین جهانی» است تا حکومت واحدی را برای کنترل تمام کره زمین برپا کند.

بر اساس این ادعاها، این گروه سرّی نمایندگانی دارد که سینما، موسیقی، بانک ها، دولت ها و دیگر مؤسسات قدرتمند را کنترل می کنند.

به عقیده ی نظریه پردازان توطئه، نفوذ این انجمن و تصمیمات استراتژیک آن به شکل گیری یک حکومت مستبد جهانی یا پیامدهای ناگوار دیگری خواهد انجامید.

نظریه پردازان توطئه با اشاره مدعی هستند انجمن های سرّی مانند «انجمن جمجمه و استخوان» و «گروه بیلدربرگ» سازمان هایی صوری متعلق به انجمن ایلومیناتی هستند.

این روزها نظریه پردازان توطئه، انجمن ایلومیناتی را به هر چیزی ربط می دهند، از فرود «ساختگی» بر روی کره ماه گرفته تا حملات ۱۱ سپتامبر و ترور جان اف. کندی.

با جستجویی در اینترنت درباره ی این دست نظریات توطئه، قدم به دنیایی بی انتها از وبسایت هایی می گذارید که سعی بر ربط دادن این سازمان سرّی به وقایع گذشته و حال دارند.

آیا ایلومیناتی حقیقت دارد؟

برخلاف آنچه شاید شنیده باشید، هیچ مدرکی دال بر وجود انجمن اصلی نیست.

در سال های ۱۷۹۷ و ۱۷۹۸ کتاب هایی درباره احتمال جان به در بردن انجمن ایلومیناتی از پاکسازی های دوک بایرن و نقش این پنهان انجمن در وقوع انقلاب روسیه منتشر شد.

این کتاب ها نگرانی هایی نسبت به ادامه یافتن حیات انجمن ایلومیناتی و فعالیت های آن ایجاد کرد.

حالا نیز بسیاری از گروه ها خود را به انجمن ایلومیناتی ربط می دهند اما این موارد ثابت نشده و احتمالاً تلاشی برای گرفتن عضو هستند.

هر چیزی که برای جامعه تبدیل به سؤال می شود را به گونه ای به سازمان های سرّی که دنیا را تحت کنترل دارند و حکومت هایی که از آن ها دستور می گیرند ربط می دهند اما چرا درمورد ترور جان اف. کندی یا چه درمورد مقوله ی «نظم نوین جهانی»، هیچ مدرکی دال بر وجود این گروه سرّی که در زمانی در بایرن وجود داشت، نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو