فرق بی بی کرم و دی دی کرم با ضد آفتاب چیست؟

منبع: زیبامون

6

1401/11/14

01:53


در ادامه این مطلب شما را با بی بی کرم‌ها و دی دی کرم‌ها آشنا کرده و تفاوت آن‌ها با کرم‌های ضد آفتاب را بررسی می‌کنیم.

فرق بی بی کرم و دی دی کرم با ضد آفتاب چیست؟

مراقبت از پوست بدون استفاده از محصولات مراقبتی مناسب بی معنا خواهد بود. تعیین یک روتین پوستی مناسب و اثربخش با انتخاب و خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی کارآمد آغاز شده و با استفاده منظم و اصولی از این محصولات ادامه می‌یابد‌. بنابراین در بحث حفظ سلامت پوست علاوه بر تغذیه مناسب، درمان عارضه‌هایی مانند نوسانات هورمونی و دور شدن از عوامل استرس‌زا، باید به انتخاب و خرید محصولات مراقبت از پوست و استفاده از آن‌ها به شیوه‌های استاندارد نیز توجه کنید.

در میان محصولات مراقبتی متنوعی که به طور روزانه با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، کرم‌های بی بی، دی دی و ضد آفتاب‌ها بسیار پرفروش و پرکاربرد هستند. سازوکار و مکانیسم عمل هر یک از محصولات نام برده شده قادر به حل مشکلات و عوارض پوستی خاصی خواهد بود. اما تفاوت هر یک از این محصولات از جنبه‌های مختلف با یکدیگر چیست؟ در ادامه این مطلب شما را با بی بی کرم‌ها و دی دی کرم‌ها آشنا کرده و تفاوت آن‌ها با کرم‌های ضد آفتاب را بررسی می‌کنیم.

 

بی بی کرم چیست؟

بالم بیوتی یا به اختصار "بی بی کرم" محصولاتی با کارایی چند منظوره هستند و با هدف کوتاه کردن فرایند آرایش می‌توان آن‌ها را جایگزین محصولاتی مانند مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و ضد آفتاب قرار داد. در ساخت فرمولاسیون اغلب بی بی کرم‌ها از سیلیکون برای افزایش لطافت پوست استفاده شده است و در مواردی می‌توان از قابلیت آبرسانی آن‌ها برای مرطوب کردن پوست استفاده نمود اما وجود رنگدانه و ترکیبات ضد آفتاب در این کرم‌ها نیز ممکن است به تشدید خشکی پوست منجر شود.

با توجه به این موضوع شما نمی‌توانید در بیشتر مواقع این نوع کرم‌ها را به عنوان جایگزینی برای محصولات آبرسان و مرطوب کننده در نظر بگیرید و خصوصا در روزهای سرد و خشک سال لازم است از کرم‌های مرطوب کننده برای رطوبت رسانی به سلول‌های پوست بهره بگیرید.

این محصولات مراقبتی گزینه‌ای مناسب برای یکدست کردن رنگ پوست و از بین بردن تیرگی‌ها و لکه‌های کدر سطح پوست هستند. به این ترتیب روشنایی و درخشندگی پوست شما با استفاده از این محصولات افزایش می‌یابد. بی بی کرم‌ها پوست صورت را به شکل مناسب پوشش داده و چین و چروک و خطوط پیری مشهود بر روی صورت را از بین می‌برند. به منظور پنهان کردن فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های سطح پوست نیز می‌توان از این کرم‌های چند منظوره استفاده نمود. اگر قصد انجام آرایشی کامل و بی‌نقص را دارید می‌توانید از بی بی کرم‌های متناسب با جنس پوست خود استفاده کنید.

 

دی دی کرم

 

دی دی کرم چیست؟

این سوپر کرم‌ها با خواص چندگانه خود دارای خواص ضد چروک، ضد آفتاب و روشن کنندگی هستند. برای مراقبت از پوست و حفاظت از بافت حساس پوست در برابر آسیب‌های مختلف می‌توانید استفاده از دی دی کرم‌ها را به عنوان یکی از بخش‌های روتین مراقبت از پوست در نظر بگیرید.

این محصول چند کاره فرمولاسیونی متشکل از مواد و فراورده‌های مختلف دارد و می‌توان آن را اکسیری دانست که چند نوع محصول بهداشتی و مراقبتی متنوع را در خود جای داده است. این کرم‌های روزانه با خواص ضد پیری خود به سلامت و شادابی پوست صورت کمک می‌کنند. برای بهره‌مندی از بهترین نتایج پس از استفاده از این کرم‌ها باید دی دی کرم خود را از بین محصولات برندهای معتبر برگزینید. دی دی کرم لافارر از بهترین سوپر کرم‌های موجود در بازار است و به شما برای داشتن‌ پوستی با نشاط و شاداب کمک می‌کند.

 

مهم‌ترین مزایای دی دی کرم‌ها

دی دی کرم‌ها دارای مزایای مختلفی از جمله موارد زیر هستند:

  • دارای خواص جوانسازی و ضد پیری
  • کمک به آبرسانی عمیق پوست
  • روشن سازی پوست و رفع لکه‌های پوستی
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی برای جلوگیری از ایجاد سرطان

 

بی بی کرم با کرم ضد آفتاب چه تفاوت‌هایی دارد؟

ضد آفتاب‌ها محصولاتی هستند که به صورت انحصاری با مواد و فراورده‌هایی برای جلوگیری از ایجاد اثرات منفی آفتاب بر روی پوست فرموله شده‌اند. این محصولات از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB آفتاب محافظت کرده و مانع از ایجاد آفتاب سوختگی، کک و مک و چروک بر روی پوست صورت می‌شوند. بنابراین ضد آفتاب را می‌توان محصولی تخصصی برای رفع اثرات سوء آفتاب بر روی پوست دانست و نمی‌توان از آن برای آبرسانی و سایر موارد استفاده کرد.

بی بی کرم‌ها نیز مقادیر معینی از مواد ضد آفتاب را در خود جای داده‌اند اما خاصیت ضد آفتاب بودن آن‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان آن‌ها را جایگزین کرم‌های ضد آفتاب تخصصی در نظر گرفت. برای قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باید از ضد آفتاب‌هایی با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید و به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب‌های پوستی به خرید از برندهای معتبر بپردازید. ضد آفتاب بایودرما از محصولات پرفروش بازار است که به شما برای محافظت از پوستتان در برابر آفتاب کمک می‌کند.


ضدافتاب

 

تفاوت دی دی کرم با کرم ضد آفتاب چیست؟

گرچه خواص ضد آفتابی دی دی کرم در مقایسه با بی بی کرم و سی سی کرم بیشتر است اما این محصول را نیز نمی‌توان یک ضد آفتاب کامل و کاربردی دانست. کرم‌های دی دی قدرت پوشانندگی بالایی برای پنهان کردن نواقص صورت دارند و برای ایجاد آبرسانی و جوانسازی پوست گزینه مناسبی قلمداد می‌شوند، اما اگر به دنبال کرم ضد آفتابی قوی برای قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مستقیم نور خورشید هستید، لازم است حتما از کرم ضد آفتاب تخصصی خود با SPF مناسب استفاده کنید.

سوپر کرم‌های دی دی را می‌توان ترکیبی از بی بی کرم‌ها و سی سی کرم‌ها دانست که خواص و فواید زیادی برای پوست دارند اما قابلیت آنها برای مبارزه با مضرات اشعه‌های مخرب نور آفتاب به اندازه‌ای نیست که بتوانید از آن‌ها به جای کرم ضد آفتاب در طول روز استفاده نمایید.

 

کلام پایانی

در این مطلب با دو مدل از بهترین و پرفروش‌ترین سوپر کرم‌های موجود در بازار یعنی بی بی کرم‌ها و دی دی کرم‌ها آشنا شدیم. بررسی خواص کرم‌های معرفی شده نشان می‌دهد می‌توان از آن‌ها به عنوان ترکیباتی کامل جهت ساده‌ و کوتاه‌تر کردن فرایند آرایش استفاده نمود اما این موضوع به معنای حذف سایر مواد مراقبتی از روتین آرایش روزانه نیست و لازم است از انواع محصولات مراقبتی پوست خود به مقدار استاندارد استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو