با مقوا کاردستی تنگ ماهی بسازید!

با مقوا کاردستی تنگ ماهی بسازید!


منبع: کاغذ رنگی

5

1401/12/15

03:20


بالاخره روزهای نزدیک به سال تحویل دارد می‌رسد و خیلی از بچه‌ها دوست دارند با حال‌وهوای این روزها زندگی کنند. چه کاردستی بهتر از تنگ ماهی برای عید؟ در این مطلب یک حوضچه کاغذی داریم که پله‌ای برای ساخت سفره هفت سین کاردستی است.

با مقوا کاردستی تنگ ماهی بسازید!

کاردستی تنگ ماهی با مقوا یکی از بهترین انواع کاردستی کودکانه به خصوص نزدیک سال نو است. وقتی کودکان می‌خوان کاردستی هفت سین را درست کنند، کاردستی تنگ ماهی با مقوا یا هر نوع کاردستی ماهی قرمز دیگر از بهترین دست‌سازه‌هایی است که می‌توانند آماده کنند.

اگر کودک شما هم می‌خواهد ذوق‌وشوق سال جدیدش را با ساخت یک کاردستی کوچک نشان دهد، بد نیست برای ساخت این کاردستی با مقوا او را همراهی کند. از انجا که ساخت تنگ ماهی با مقوا خیلی ساده است، احتمالا در کمتر از یک ساعت کل مراحل ساخت آن را طی خواهید کرد. با کاغذرنگی همراه باشید.

وسایل موردنیاز

  • کاغذ ضخیم یا مقوا رنگی
  • چشمان عروسکی
  • بشقاب کاغذی
  • چسب مایع

    چسب کاردستی
  • مداد

    مداد
  • قیچی

    قیچی

مراحل ساخت کاردستی تنگ ماهی با مقوا

برای ساخت این نوع کاردستی کافی است مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید.

1. بُرش الگوهای ماهی‌ها

قبل هر چیز اول الگوی ماهی‌ها در کاردستی تنگ ماهی با مقوا را روی کاغذرنگی‌های مختلف ببُرید. یک ترفند جذاب این است که رنگ‌های متفاوتی را برای ساخت ماهی‌ها انتخاب کنید و حتی الگوی بال ماهی را هم روی آن بُرش دهید.

برش الگوی اجزا ماهی

2. چسباندن باله کاردستی تنگ ماهی با مقوا

حالا باله ماهی را در کاردستی تنگ ماهی با مقوا روی بدن ماهی بچسبانید. برای این کار باید قسمت تیز باله به سمت صورت ماهی باشد. اگر نگاهی به تصویر بیندازید، نحوه قرار گرفتن درست باله را روی بدن ماهی خود پیدا می‌کنید.

چسباندن باله ماهی

3. چسباندن چشم کاردستی ماهی

حالا که باله را چسباندید نوبت به چشم ماهی می‌رسد. چشم آماده متحرکی را که تهیه کرده‌اید، در جای مناسب خود چسب بزنید. حالا با یک ماژیک مشکی لبخند بزرگ و زیبایی برای ماهی در کاردستی تنگ ماهی با مقوا بکشید.

چسباندن چشم و کشیدن بلخند ماهی کاردستی

شما می‌توانید این ماهی‌های خندان را به هر تعداد و اندازه دلخوه بسازید. فقط به اندازه بشقاب یا به عبارتی همان تنگ هم نگاهی داشته باشید!

کاردستی تنگ ماهی مقوایی

4. ساخت تنگ در کاردستی تنگ ماهی با مقوا

حالا بشقاب یک بار مصرف را بردارید. به اندازه کف آن کاغذی به رنگ آبی اقیانوسی برای کاردستی تنگ ماهی با مقوا ببرید. کاغذ دایره‌ای شکل خود را به کف بشقاب بچسبانید.

حالا ماهی‌های کوچک و بزرگ رنگارنگ خود را روی آن بچسبانید. این ماهی‌ها را می‌توانید در جهت‌های مختلف درست کنید و مقابل هم قرار دهید.

کاردستی تنگ ماهی مقوایی

این کاردستی تنگ ماهی با مقوا به شکلی است که می‌توانید خلاقیت‌های خود را هم به آن اضافه کنید، مثلا رنگ تنگ را عوض کنید یا کف آن چند تا سنگ و گیاه دریایی درست کنید. پس هنر خود را به نمایش بگذارید و تنگ خود را به زیباترین حالت خود دربیاورید!

پرسش‌های متداول درباره کاردستی تنگ ماهی نوروزی

کاردستی تنگ ماهی مقوایی برای سفره هفت سین هم مناسب است.
بله این کاردستی می‌تواند تزیینی زیبا برای سفره هفت سین نوروز خانه شما باشد.
کاردستی تنگ ماهی مقوایی مناسب چه رده سنی است؟
این کاردستی برای کودکان و نوجوانان مناسب است.
ساخت کاردستی تنگ ماهی چقدر زمان نیاز دارد؟
این کاردستی ساده در عرض نیم ساعت قابل ساخت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو