چطور باترمیلک خانگی درست کنیم ؟ طرز تهیه و موارد استفاده آن

5

1401/12/15

03:25


طرز تهیه باترمیلک در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه باترمیلک، آشنا خواهیم کرد. برای یادگیری…

طرز تهیه باترمیلک

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه باترمیلک، آشنا خواهیم کرد. برای یادگیری طرز تهیه این مایه کاربردی در ادامه همراه ما باشید.

باترمیلک (Buttermilk) مایعی زرد رنگ است که در فرآیند کره گیری به دست می‌آید و برای ایجاد طعم و مزه و حفظ رطوبت در کیک و غیره استفاده می‌شود. این مایه باعث تقویت طعم کیک و شیرینی، حجم‌دهی، لطافت و تردی آن می‌شود. باترمیلک کمی غلیظ‌تر از شیر بوده و طعمی شبیه ماست یا دوغ دارد.

باتر میلک را می توانید از فروشگاه ها به صورت آماده تهیه کنید، البته در صورت تمایل به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. اگر می خواهید خودتان در خانه آن را درست کنید در ادامه با طرز تهیه باترمیلک و موارد استفاده آن با ما باشید.

طرز تهیه باترمیلک

طرز تهیه باترمیلک

مواد لازم

  • شیر ۱ پیمانه
  • سرکه سفید (یا آب لیموترش) ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه باترمیلک در خانه، شیر ولرم را با سرکه یا آب لیموترش ترکیب کنید. در ازای هر یک پیمانه شیر، یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. شیر و آبلیمو را در مخلوط کن بریزید. اجازه دهید مخلوط کن برای چند دقیقه خوب مواد را ترکیب کند.

ترکیب به دست آمده را کنار بگذارید و اصطلاحا استراحت دهید تا دلمه‌ها ایجاد شده و شیر لخته شود. سپس آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شود. باترمیلک شما آماده استفاده است و می‌توانید از آن در شیرینی‌پزی یا در موارد مورد نیاز دیگر استفاده کنید.

باترمیلک چه ارزش غذایی دارد ؟

باترمیلک یک منبع سرشار از پروبیوتیک است و مانند ماست یا کفیر از باکتری‌های فعال تشکیل شده است. این باکتری‌ها فرآیند هضم را بهبود می‌دهند، به تغذیه سالم کمک کرده و به حل مشکلات گوارشی مانند نفخ شکم، بیماری کرون یا رفلاکس معده کمک می‌کنند. محصولی که استفاده می‌کنید حتما باید دارای باکتری‌های فعال و زنده باشد. باتر میلک پاستوریزه ممکن است در طول فرآیند تولید، باکتری‌های مفید را از دست داده باشد.

آیا می‌توان بدون شیر باترمیلک درست کرد ؟

ماهیت اغلب شیرهای جایگزین مثل شیر بادام، شیر سویا و شیر نارگیل تنها با مقدار کمی آب لیمو تغییر می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با همان دستوری که در بالا گفته شد، از شیرهای دیگر هم باترمیلک بگیرید. مخصوصا اگر قصد درست کردن غذا یا دسر برای کسانی را دارید که حساسیت غذایی دارند.

طرز تهیه باترمیلک

طرز تهیه باترمیلک

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو