طرز تهیه سو بورکی ، بورک خوشمزه و لذیذ ترکیه ای

4

1401/11/14

01:39


طرز تهیه سو بورکی در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سو بورکی ، یک میان…

طرز تهیه سو بورکی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سو بورکی ، یک میان وعده لذیذ و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بورک یکی از غذاها و میان وعده های بسیار پرطرفدار در کشور ترکیه است که با انواع طعم ها چون بورک مرغ، گوشت، اسفناج، بورک پنیر و… و در انواع مدل ها تهیه می شود. مدل پیچیدن بورک ها بسیار متنوع است و طبق سلیقه می تواند رولی، ساده و… باشد.

سو بورکی (Su Boregi) یکی از انواع بورک های محبوب کشور ترکیه است و به راحتی تهیه می شود. این بورک یک میان وعده بسیار خوشمزه است. این بورک از خمیر یوفکا به همراه جعفری و پنیر تهیه می‌شود و برای صبحانه بسیار پرطرفدار است. در ادامه طرز تهیه سو بورکی ترکیه ای خوشمزه و لذیذ را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه سو بورکی

طرز تهیه سو بورکی

مواد لازم

  • خمیر یوفکا یک بسته
  • پنیر سفید صبحانه نصف یک عدد
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر نصف فنجان
  • کره آب شده نصف فنجان
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • جعفری به مقدار لازم

طرز تهیه سو بورکی ترکی

برای تهیه این بورک خوشمزه، ابتدا پنیر سفید را به مربع های کوچک برش بزنید و با مقدار دلخواه جعفری خرد شده ترکیب کنید و کنار بگذارید.

داخل یک کاسه زرده های تخم مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید، سپس شیر و کره آب شده (یا به جای آن روغن مایع) را هم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

داخل یک سینی فر یا هر ظرف مناسب فر دیگر، یک لایه خمیر یوفکا را قرار دهید طوری که لبه های آن بیرون باشد. بقیه خمیر یوفکاها را ابتدا در ترکیب تخم مرغ قرار داده تا کاملا خیس شوند و سپس یک لایه دیگر در سینی قرار می دهیم.

حالا پنیر و جعفری را روی سطح یوفکا ریخته و مابقی یوفکاها را در مایع تخم مرغ خیس و روی پنیر و جعفری قرار دهید. تعداد لایه ها سلیقه ای است. می توانید بعد از قرار دادن چند لایه خمیر، پنیر و جعفری را بریزید و سپس چند لایه دیگر روی آن قرار دهید. اما حواستان باشد که تمام یوفکاها را در مخلوط تخم مرغ و شیر بغلطانید.

در آخر لبه های پایینی ترین لایه یوفکا که از ظرف بیرون مانده بود را روی بورک مان برمی گردانیم. سپس باقی مانده مخلوط تخم مرغ و شیر را هم به طور کامل روی یوفکاها میریزیم.

پرف بورک را به مدت حدود ۴۰ دقیقه الی یک ساعت (بسته به نوع فر) در دمای ۱۷۰ درجه فر قرار دهید. برای اینکه روی بورک برشته شود حتما فن فر را روشن کنید و یا چند دقیقه آخر پخت گریل فر را روشن کنید.

سو بورکی ترکی خوشمزه شما آماده است. اجازه دهید خنک شود و سپس آن را به قطعات دلخواه برش دهید. این بورک را می توانید برای صبحانه، میان وعده و یا یک غذای سبک سرو کنید.

طرز تهیه سو بورکی

طرز تهیه سو بورکی

چند نکته

  • مقدار کره در این بورک اختیاری است. هرچه قدر کره بیشتری استفاده کنید بورک لذیذ تر و خوشمزه تری خواهید داشت.
  • دمای فرهای مختلف متفاوت است، بنابراین حواستان به پخت بورک باشد، ممکن است زمان بیشتر یا کمتری نیاز باشد.
  • برای اینکه بورک به کف ظرف نچسبد، می توانید ابتدا کف آن را با روغن کمی چرب کنید.
  • برای روی بورک می توانید از مخلوط سیاهدانه و کنجد استفاده کنید.

مقالات بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو