طرز تهیه پنکیک لقمه ای خانگی و خوشمزه

7

1401/11/14

01:39


طرز تهیه پنکیک لقمه ای در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پنکیک لقمه…

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پنکیک لقمه ای ، یک صبحانه لذیذ و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پنکیک نوعی کیک نازک، تخت و گرد است و از خوش طعم‌ترین صبحانه‌هایی است که در سرتاسر دنیا طرفدار دارد. پنکیک با انواع طعم ها چون پنکیک ساده، نوتلا، پنکیک موز و… و در انواع سایزها تهیه و به همراه عسل، مربا، سس شکلات، پودر قند و… سرو می شود. یکی از انواع پرطرفدار آن پنکیک لقمه ای است که در سایز کوچک تهیه می شود.

پنکیک لقمه ای که به آن مینی پنکیک و یا پنکیک دکمه ای نیز گفته می شود، در سایز کوچک تر درست می شود و ظاهری متفاوت و جذاب به خصوص برای کودکان دارد. در ادامه طرز تهیه پنکیک لقمه ای خانگی و خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

مواد لازم

  • آرد ۱ فنجان
  • شیر ۱ فنجان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن یا کره ۲ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا تخم‌مرغ‌ را در یک کاسه بزرگ بشکنید و با همزن برقی خوب بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کرده و تا زمان ایجاد شدن یک کرم لطیف و آب شدن شکرها به هم زدن مواد با هم ادامه دهید.

سپس وانیل را اضافه و به‌ خوبی با مواد مخلوط کنید. اگر با طعم وانیل میانه‌ای ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید. حالا روغن یا کره‌ای که در دمای اتاق نرم شده را همراه با شیر به مواد اضافه کرده و مجدد با همزن برقی خوب هم بزنید.

در آخر نمک، بیکینگ پودر و آرد را با هم از الک بگذرانید و سپس به مواد فوق اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد با مواد، به جای همزن برقی از قاشق استفاده کنید تا پنکیک تان در زمان طبخ کمی پفدار و پوک شود.

حالا یک تابه‌ی نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید داغ شود. نیازی نیست تابه را چرب کنید، با یک ملاقه مقدار کمی از مواد را در کف تابه بریزید تا سایز پنکیک شما کوچک و لقمه ای باشد.

صبر کنید تا روی پنکیک حباب بزند، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. تمام مواد را به همین صورت دورن تابه طلایی کنید. پنکیک های آماده شده را در طرف دلخواه بچینید و در نهایت می‌توانید روی آنها را با سس شکلات، عسل، مربا، میوه، خامه و یا هر مواد دلخواه دیگر تزیین کنید.

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

چند نکته

  1. اندازه ریختن مواد به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید دایره های خیلی کوچک و یا متوسط بریزید.
  2. می توانید برای اطمینان از نچسبیدن به تابه برای بار اول فقط کمی تابه را چرب کنید.
  3. در صورت دلخواه می توانید از کمی پودر هل یا پودر دارچین نیز به مواد پنکیک اضافه کنید.
  4. تزئین پنکیک کاملا سلیقه ای است و شما می توانید از انواع سس شکلات، عسل، مربا، پودر قند و یا میوه های برش خورده برای زیباتر کردن ظرف خود استفاده کنید.

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

مقالات بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو