معرفی فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/2/2

02:55


معرفی فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 یک اثر آمریکایی انگلیسی جدید است که در ماه مارس توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم لوتر سقوط خورشید همراه ما بمانید.

فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 اثری به کارگردانی جیمی پین (Jamie Payne) است. همچنین فیلمنامه این اثر به قلم نیل کراس (Neil Cross) بر اساس سریال جنایی و روانشناختی Luther محصول سال 2010 تا 2019 نوشته‌ شده است. تهیه‌کنندگی فیلم را نیز نیل کراس با همکاری ادریس البا (Idris Elba)، پیتر چرنین (Peter Chernin)، دیوید ردی (David Ready) و جنو تاپینگ (Jenno Topping) بر عهده داشته‌اند. فیلم سینمایی Luther: The Fallen Sun 2023 محصولی مشترک از شرکت BBC Film و شرکت Chernin Entertainment است.

ژانر فیلم لوتر سقوط خورشید درام جنایی و هیجان انگیز است و در آن بازیگران با استعدادی چون ادریس البا، سینتیا اریوو (Cynthia Erivo) و اندی سرکیس (Andy Serkis) به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم لوتر سقوط خورشید حدود 130 دقیقه است. تاریخ انتشار فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 در سینماهای آمریکا و بریتانیا 24 فوریه 2023 (5 اسفند 1401) بود و درنهایت این فیلم در تاریخ 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401) توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم لوتر سقوط خورشید 2023 می‌پردازیم و این فیلم را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم لوتر سقوط خورشید

داستان فیلم لوتر سقوط خورشید

در خلاصه فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 آمده که این فیلم سینمایی درباره جان لوتر کارگاه باهوش اما بی‌آبرویی است که از زندان فرار می‌کند تا دیوید رابی، تاجر ثروتمند و قاتل زنجیره‌ای سادیستی را که مردم شهر لندن را با آدم‌ربایی‌ها و قتل‌هایش وحشت زده کرده است، دستگیر کند.

بازیگران فیلم لوتر سقوط خورشید

موضوع این فیلم در حقیقت اقتباس و دنباله‌ای از سریال Luther است که درخواست تولید آن در آگوست 2013 مطرح شد و نیل کراس نویسنده سریال اعلام کرد که از قبل فیلمنامه‌ای برای دنباله‌ی این سریال نوشته است. در ژولای 2020 ادریس البا تمایل خود برای بازگشت به نقش جان لوتر در یک فیلم را اعلام کرد و سپس این فیلم در سپتامبر 2021 برای پخش در نتفلیکس تایید شد. سینتیا اریوو و اندی سرکیس در کنار ادریس البا برای بازی در این فیلم انتخاب شدند. البا در نوامبر 2021 اعلام کرد که فیلمبرداری فیلم لوتر سقوط خورشید آغاز شده است. فیلمبرداری در لندن و استودیو لایت در بروکسل در بلژیک انجام شد. در ادامه بیوگرافی هنرپیشه ‌‌های فیلم لوتر سقوط خورشید را بررسی می‌کنیم.

ادریس البا در نقش جان لوتر/ کارآگاه باهوش فراری

بازیگران سقوط خورشید

ادریس آکونا البا بازیگر و دی جی انگلیسی متولد 6 سپتامبر 1972 برابر با 15 شهریور 1351 است. او که فارغ‌التحصیل تئاتر ملی جوانان در لندن است، به خاطر بازی در نقش استرینگر بل در سریال The Wire محصول سال 2002 تا 2004، نقش جان لوتر در سریال Luther محصول سال 2010 تا 2019 و نقش نلسون ماندلا در فیلم Mandela: Long Walk to Freedom محصول سال 2013 شناخته شده است.

از دیگر آثار او می‌توان به بازی در فیلم اکشن و علمی تخیلی Star Trek Beyond محصول سال 2016، فیلم وسترن و اکشن The Dark Tower محصول سال 2017، فیلم ابرقهرمانی Avengers: Infinity War محصول سال 2018، فیلم فانتزی و موزیکال Cats محصول سال 2019، فیلم ابرقهرمانی The Suicide Squad محصول سال 2021 و فیلم ترسناک و اکشن Beast محصول سال 2022 اشاره کرد.

سینتیا اریوو در نقش اودت رین/ رئیس واحد جرایم جدی و سریالی

هنرپیشه های فیلم لوتر سقوط خورشید

سینتیا اریوو بازیگر، خواننده و ترانه سرای انگلیسی متولد 8 ژانویه 1987 برابر با 18 دی 1365 است. او از سال 2011 تا کنون به ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی پرداخته است. او جوایز متعددی از جمله جایزه گرمی، جایزه تونی، نامزدی دو جایزه اسکار و نامزدی یک جایزه امی را دریافت کرده است.

فیلم هیجان انگیز Bad Times at the EI Royals محصول سال 2018، فیلم زندگینامه‎‌ای Harriet محصول سال 2019، فیلم رمنس و علمی تخیلی Needle in a Timestack محصول سال 2021، فیلم لایو اکشن، موزیکال و فانتزی Pinocchio محصول سال 2022 و فیلم درام Drift محصول سال 2023 از دیگر آثار سینتیا اریوو به شمار می‌آیند.

اندی سرکیس در نقش دیوید رابی/ قاتل زنجیره‌ای

ژانر فیلم لوتر سقوط خورشید

اندرو کلمنت سرکیس بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده انگلیسی متولد 20 آوریل 1964 برابر با 31 فروردین 1343 است. او بیشتر به خاطر صداپیشگی گولوم در فیلم‌های سه گانه‌ی حماسی، فانتزی و ماجراجویی The Lord of the Rings محصول سال 2001 تا 2003، فیلم حماسی، فانتزی و ماجراجویی The Hobbit: An Unexpected Journey محصول سال 2012 و کاپیتان هادوک در انیمیشن اکشن و ماجراجویی The Adventures of Tintin محصول سال 2011 شناخته می‌شود.

آثار دیگر او عبارتند از: فیلم ابرقهرمانی The Batman محصول سال 2022، سریال فانتزی و ماجراجویی The Letter for the King محصول سال 2020، فیلم ماجراجویی و درام Mowgli: Legend of the Jungle محصول سال 2018، فیلم فضایی Star Wars: The Last Jedi محصول سال 2017 و سریال علمی تخیلی و اکشن ماجراجویی Star Wars: Andor محصول سال 2022.

سایر بازیگران سقوط خورشید عبارتند از:

  • درموت کراولی (Dermot Crowley) در نقش مارتین شنک/ کارآگاه بازنشسته و رئیس سابق لوتر
  • توماس کومبز (Thomas Coombes) در نقش آرچی وودوارد/ زیردست اودت رین
  • هتی موراهان (Hattie Morahan) در نقش کورین آلدریچ/ مادر کالوم آلدریچ، قربانی دیوید رابی
  • لورین آجوفو (Lauryn Ajufo) در نقش آنیا رین/ دختر اودت رین
  • وینسنت ریگان (Vincent Regan) در نقش دنیس مک‌کیب/ همکار خلافکار لوتر
  • اینار کویسک (Einar Kuisk) در نقش آرکادی کاچیموف/ همکار دیوید رابی
  • گای ویلیامز (Guy Williams) در نقش تیم کرانفیلد/ کارمند ارشد دولتی
  • هنری هرفورد (Henry Hereford) در نقش برایان لی/ از قربانیان دیوید رابی

نقد و نمرات فیلم لوتر سقوط خورشید

نقد فیلم Luther: The Fallen Sun 2023

فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 پس از انتشار با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. نمرات فیلم لوتر: سقوط خورشید بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز 92 منتقد این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و 67 درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. کاربران IMDb امتیاز 6.4 از 10 را به این فیلم دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 82 درصدی از این اثر داشتند. در متاکریتیک نیز برای فیلم لوتر سقوط خورشید، 32 نظر با میانگین نمره 53 از 100 ثبت شده است. 13 مورد از این نظرات مثبت، 18 مورد متوسط و 1 مورد نیز منفی بودند. در ادامه نگاهی به چند نقد فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 خواهیم داشت.

FILM / جیمی گراهام: 80

فیلم لوتر سقوط خورشید فیلمی هیجان انگیز و جذاب برای طرفداران سریال لوتر و طرفداران جدید این مجموعه است.

NME / علی شاتلر: 80

اگر این داستان سرانجام لوتر است، پس فیلم لوتر سقوط خورشید به عنوان یک پایان عالی برای آن عمل کرده است. با اینکه جهش خط داستانی سریال به فیلم کمی عجیب و غریب است اما آن‌قدر جذاب و گیراست که بیننده را دو ساعت به تماشای آن بنشاند.

THE WALL STREET JOURNAL / جان اندرسون: 70

فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 با داستانی اکشن و پلیسی برای طرفداران فیلم‌های جنایی و هیجان انگیز و مخصوصا طرفداران ادریس البا به اندازه کافی جذاب و سرگرم‌کننده است و نیازی به تعریف ندارد.

PASTE / روبن بارون: 68

هیچ کس فیلم لوتر سقوط خورشید را برای تفسیر اجتماعی و پند اخلاقی تماشا نمی‌کند بلکه ادریس البا مرد جذابی که بهترین صدای جهان را دارد و افراد بد و شرور را دستگیر می‌کند بیننده را پای تماشای این فیلم می‌نشاند.

CHICAGO SUN TIMES / ریچارد روپر: 63

افزایش صحنه‌های اکشن و جنایی فیلم نسبت به سریال لوتر و وجود جان لوتر بزرگ در داستان، باعث می‌شود حتی اگر خط داستانی مضحک و وحشتناک باشد، بیننده غرق در تماشای فیلم لوتر سقوط خورشید شود.

TIME / استفانی زاچارک: 60

با صرف نظر از حضور ادریس البا در نقش جان لوتر با نگاهی ترسناک و خشن، صدایش به زیبایی گران‌بهاترین فرش عتیقه ایرانی است که جلوی غرق شدن فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 در سیلی از نظرات منفی را می‌گیرد.

Los Angeles Times / نوئل موری: 50

فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 به بهترین وجه ممکن به عنوان دنباله‌ای از سریال لوتر ساخته شده است که برای طرفداران قدیمی این سریال، بهتر از عدم وجود لوتر و ماجراهایش است.

The New York Times / ژانت کتسولیس: 40

فیلم لوتر سقوط خورشید بدون دیالوگ‌های مناسب برای عمیق‌تر نشان دادن شخصیت‌ها و تفکراتشان با یک لانه زیرزمینی، یک اتاق شکنجه و یک دیوانه نقابدار همان کلیشه‌های همیشگی داستان‌های جنایی و قاتل‌های سریالی را به نمایش می‌گذارد.

Empire / اولی ریچاردز: 40

اگر تا کنون سریال لوتر را ندیده‌اید اما می‌خواهید تماشای آن را شروع کنید، کار خود را با دیدن فیلم آن شروع نکنید چرا که شما را کاملا سردرگرم و گیج خواهد کرد. حتی طرفداران متعهد و پر پروپاقرص این سریال نیز احتمالا با دیدن فیلم لوتر سقوط خورشید گیج و سردرگرم بشوند.

VARIETY / پیتر دبروژ: 40

جیمی پین و گروهش در مکان‌هایی که انتظارش را ندارید، صحنه‌های اکشن فوق العاده‌ای تولید می‌کنند اما این صحنه‌های جذاب در فیلم لوتر سقوط خورشید صرفا فیلمنامه مضحک نیل کراس را قابل تحمل می‌کنند.

The Guardian / پیتر برادشاو: 40

همه چیز در فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 عالی و مهیج است و داستان پایانی رضایت بخش دارد اما علاقه و شوقی که شخصیت‌ها در سریال لوتر در بیننده ایجاد می‌کردند، در این فیلم وجود ندارد.

کلام آخر

دانلود فیلم Luther: The Fallen Sun 2023

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم لوتر سقوط خورشید پرداختیم. این فیلم سینمایی در ژانر درام جنایی و هیجان انگیز ساخته شده و از حضور بازیگران با استعدادی چون ادریس البا ، سینتیا اریوو و اندی سرکیس بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تریلر فیلم لوتر سقوط خورشید را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم Luther: The Fallen Sun 2023 را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو