بیوگرافی ترلان پروانه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی ترلان پروانه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

3

1402/8/7

15:59


بیوگرافی ترلان پروانه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

ترلان پروانه پروانه از جمله بازیگران زن معروف سینما و تلویزیون ایران است که از سنین خردسالی تا کنون در زمینه بازیگری فعالیتی مستمر دارد. او همواره در طول زندگی خود با حواشی مختلف دست و پنجه نرم می‌کند در ادامه با بیوگرافی خانم پروانه‌ همراه شما هستیم.

ترلان پروانه بازیگر ایرانی در سال 1377 و شهر شیراز به دنیا آمد. او از سنین خردسالی و سال 1382 با سریال  بچه های خیابان وارد دنیای بازیگر شد و در سال بعد با فیلم رویای آخر پا به عرصه سینما گذشت. این هنرپیشه در سنین کودکی بسیار فعال بود و در اوثر کارهایی که مربوط به کودک و نوجوان بود، حضور داشت.

خانم پروانه در سنین بزرگسالی نیز فعالیت مستمری در زمینه بازیگری داشته و برای ایفای نقش در فیلم آهوی پیشونی سفید موفق شد تا برنده پروانه زرین بهترین بازیگر دختر شود. در طی سال‌های اخیر نیز او را در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعال دیدیم. همچنین شایعات پیرامون این بازیگر همیشه زیاد بوده‌اند. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با حواشی و بیوگرافی خانم پروانه همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی ترلان پروانه

  • نام و نام خانوادگی: ترلان پروانه
  • تاریخ تولد: 18 تیر 1377
  • محل متولد: شیراز
  • سن ترلان پروانه: 25 ساله
  • قد ترلان پروانه: 165 سانتی متر
  • وزن ترلان پروانه: 58 کیلوگرم
  • میزان تحصیلات: تحصیلات ناتمام در کارشناسی رشته گرافیک
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام ترلان پروانه: tarlan_parvanee

بیوگرافی ترلان پروانه

در این قسمت سری به زندگی شخصی این بازیگر از زمان تولد تا مسئله ازدواج او می‌زنیم.

کودکی تا جوانی

ترلان پروانه 18 تیرماه سال 1377 در شهر شیراز به دنیا آمد. پدر ترلان مهندس و مادرش خانه‌دار است که به حرفه بازیگری علاقه‌ دارد. او تنها یک برادر به نام عرفان دارد که 2.5 از خودش بزرگتر است. اولین حضور او مقابل دوربین در سن سه سالگی برای تبلیغ یک شامپو استارت خورد.

ترلان خود درباره اولین حضورش جلوی دوربین چنین می‌گوید: نخستین بار سال 1380 در 3 سالگی یک خانم در فرودگاه من را دید و به مادرم پیشنهاد بازی در تیزری تبلیغاتی را داد، که مادرم با علاقه قبول کرد. دلیل علاقه مادرم از این جهت بود که او پیش از ازدواج زمان دانشجویی در تئاتر فعالیت هنری داشت.

بعدها این هنرپیشه در یک بازه زمانی 7 ماهه از حضورش در حوزه تبلیغاتی، برای 114 تیزر جلوی دوربین رفت. در همین زمان بود که برای برنامه‌های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک هم دعوت شد. ترلان دیپلمش را در رشته گرافیک به اتمام رساند و در حال حاضر در کارشناسی همین رشته مشغول به تحصیل است.

وزن ترلان پروانه

ازدواج ترلان پروانه

بارها شاهد تیترهایی از قبیل ترلان پروانه و همسرش بودیم که او را در کناز سلبریتی‌های مختلف یا افراد عادی نشان می‌دادند و می‌گفتند که این هنرمند ازدواج کرد‌ه است. اما حقیقت امر مجرد بودن خانم پروانه است. بارها حواشی بودن او در رابطه با افراد مختلف پخش شده که این بازیگر آن را تکذیب کرده است و تا کنون هیچ سختی از اینکه او ازدواج کرده از جانب خودش به میان نیامده. خانم پروانه هنوز مجرد است.

زندگی حرفه‌ ای ترلان پروانه

در این بخش از بیوگرافی خانم پروانه به فعالیت‌های ترلان در دنیای هنر اشاره خواهیم کرد و با این جنبه از زندگی این هنرمند جوان آشنا خواهیم شد.

شروع بازیگری ترلان پروانه

در ادامه بیوگرافی خانم پروانه به زندگی حرفه‌ای او می‌پردازیم. دوران بازیگری حرفه‌ای ترلان پروانه در 1382 برای سریال بچه های خیابان به کارگردانی همایون اسعدیان در نقشی کوتاه شروع شد. پس از این کار ترلان شش ساله در سریال 101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل فعالیت بازیگری خود را ادامه داد. از دیگر آثار این بازیگر در سال 1383 می‌توان به سریال پرمخاطب خوش غیرت اشاره کرد که به دنبال آن موفقیت‌های کاری دیگری را برای این هنرمند به ارمغان آورد. ترلان در همین برای سریال جایزه بزرگ کاری از مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت. او از آن دوران به بعد تا حال حاضر در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. ترلان کار هنری در سینما را رسما با فیلم چپ دست به کارگاردانی آرش معریان در کنار بازیگرانی چون حمید گودرزی، لیلا اوتادی و بهزاد فراهانی آغاز کرد.

سریال های ترلان پروانه

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، این هنرپیشه فعالیت خود را در تلویزیون از دوران کودکی آغاز کرد و در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخت.

سالنام سریالکارگردان
1382بچه های خیابان همایون اسعدیان
1383رویای آخرمهرداد خوشبخت
1383101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها‏حجت قاسم زاده اصل
1383خوش غیرتعلی شاه حاتمی
1383-4جایزه بزرگمهران مدیری
1384پیله‌های پروازحسین سهیلی زاده
1384شبی از شب‌هارضا کریمی
1385مسافری از گرونگولمرتضل موتلی
1385زیر تیغمحمدرضا هنرمند
1386قاب‌های خالیمرتضی احمدی هرندی
1388خسته دلانسیروس الوند
1389ملکوتمحمدرضا آهنج
1389ارمغان تاریکیجلیل سامان
1390تا ثریاسیروس مقدم
1392سرزمین کهنکمال تبریزی
1393گذر از رنج‌هافریدون حسن‌پور
1395چرخ و فلکعزیزالله حمیدنژاد
1397کوبارفریدون حسن‌پور

 

فیلم های ترلان پروانه

فیلم های ترلان پروانه

سالنام فیلمکارگردان
1383رویای آخرمهرداد خوشبخت
1384چپ دستآرش معریان
1384بالا بلندجلال فاطمی
1384مادر صدامو میشنویکامبیز کاشفی
1384باغ آلوچهبهروز شعیبی
1384زن بدلیمهرداد میرفلاح
1385عاشقافشین شرکت
1385پاپیتالاردشیر شیله
1385نصف مال من نصف مال تووحید نیکخواه آزاد
1386چهار بهارمحمدرضا اعلامی
1387خاطرات فرداحمیدرضا حافظی
1388خروس بی محلحسین قاسمی جامی
1389انسان‌هامحسن توکلی
1390آهوی پیشونی سفید 1سیدجواد هاشمی
1390بی خداحافظیاحمد امینی
1391به خاطر پونههاتف علیمردانی
1391زندگی مشترک آقای محمودی و بانوروح الله حجازی
1392آخرین روز سالبهروز شعیبی
1392مردن به وقت شهریورهاتف علیمردانی
1393شیف شبنیکی کریمی
1394فراریعلیرضا داودنژاد
1395گشت ارشاد 2سعید سهیلی
1396جاده قدیممنیژه حکمت
1396آهوی پیشونی سفید 2سیدجواد هاشمی
1396پری‌سامحمدرضا رحمانی
1397آهوی پیشونی سفید 3سیدجواد هاشمی
1397مصائب شیرین 2علیرضا داودنژاد
1398تا ابدامید امین نگارشی
1398رویای سهرابعلی قوی تن
1398گربه سیاهکریم امینی
1400علف‌زارکاظم دانشی

مجموعه های نمایش خانگی خانم پروانه

سالنام نمایشکارگردان
1391نفوذآرش تیمورنژاد
1397رالی ایرانی 3آرش معیریان
1397رقص روی شیشهمهدی گلستانه
1399سیاوشسروش محمد زاده
1400شب‌های مافیاسعید ابوطالب
1400آهوی من مارالمهرداد غفارزاده
1401پدرخواندهسعید ابوطالب

تئاترهای خانم پروانه

سالنام تئاترکارگردان
1395مکاشفه در باب یک مهمانی خاموشبهنام زینعلی
1397هفتمین جان سگمهدی کوشکی
1398حکممسعود ترابی
1398امشب اینجامژگان خالقی

ترلان پروانه علاوه بر آثار ذکر شده میهمان برنامه‌های ام‌شو و خندوانه هم بوده است.

جوایز ترلان پروانه

جوایز ترلان پروانه / سریال های ترلان پروانه

ترلان برای بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید، پروانه زرین بهترین بازیگر دختر در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را نصیب خود کرد. هم‌چنین از او در همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیز تقدیر به عمل آمد.

شایعات و حواشی ترلان پروانه

به‌طور کلی چه در سینمای ایران یا جهان همواره هنرمندان با حواشی‌های مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که ترلان پروانه هم از این قاعده مستثنی نیست.

ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به تیتر ترلان پروانه و ارسلان قاسمی اشاره کرد که در زمان خودش بسیار جنجالی شد. شایعه ازدواج ارسلان با ترلان چندین بار در برخی رسانه‌های زرد و فضاهای مجازی منتشر می‌شود. امّا در این بین بخشی از رسانه‌های داخلی و کاربران فضای مجازی مدعی این امر شدند، که بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خبر کاملاً کذب است. این شایعه به جایی رسید که ارسلان قاسمی و مادر ترلان به این خبر واکنشی تندی از خودشان نشان دادند. پس از این ماجرا هم تیترهای شایعه دیگری با عناوین ترلان پروانه و همسرش و فرزندش یا همسر ترلان پروانه در فضاهای مجازی و برخی از رسانه‌های زرد منتشر شد.

ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده

از دیگر حواشی این بازیگر باید به تیتر ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده اشاره کرد. شروع ماجرا پس از انتشار فیلمی از این بازیگر با احمدزاده بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در رسانه‌های مجازی استارد خورد. امّا طولی نکشید که این بازیکن فوتبال به‌واسطه ازدواجش با خانم دیگری به این حواشی پایان داد.

سعید عزت‌ اللهی و ترلان پروانه

حواشی سعید عزت‌اللهی و ترلان پروانه با یک کامنت او در صفحه شخصی اینستاگرام ترلان شروع شد که به دنبالش چالش‌های زیادی را برای این دو چهره معروف رقم زد. این ماجرا جرقه‌ای در ذهن مردم ایجاد کرده بود که با حضور سعید عزت‌اللهی در جشنواره فجر شایعه ازدواجشان شدت گرفت. در انتها عزت‌اللهی واکنشی از خود نشان نداد و ترلان پروانه هم تنها با قطعه شعری در صفحه‌اش اکتفا کرد.

یکی دیگر از حواشی‌های داغ این بازیگر عکس ترلان پروانه در خارج بود که خیلی سریع شایعه مهاجرت دائمی او بر سر زبان‌ها افتاد. پس از بازگشت ترلان به ایران کذب بودن این خبر هم مشخص شد.

شایعه رابطه خانم پروانه با رپرها

در فیلم گربه سیاه شاهد آن بودیم که این بازیگر با رپرها رفت و آمد دارد. پس از ایفای نقش در این فیلم شایعات زیادی مبنی بر بودن این بازیگر با رپری به نام بهزاد لیتو قوت گرفت به طوری که در یک مصاحبه یوتیوبی از بهزاد لیتو درباره این مسئله سوال شد و رپر مذکور این خبر را تکذیب کرد. حتی سپهر خلسه یک رپر دیگر، نام او را در یکی از آهنگ‌هایش آورد.

شایعه بعدی ترلان پروانه در دنیای رپرها بودن او با سامان رضاپور (سامان) ویلسون بود. باید توجه شود که تمام مسائلی که ذکر کردیم در حد شایعه و بازنشر اخبار هستند و مدارک مستندی مبتنی بر آن وجود ندارد.

حواشی ترلان پروانه

حاشیه عجیب خانم پروانه و شروین حاجی پور

چند وقت پیش اکانتی توییتری منتسب به ترلان پروانه توییت‌های عجیبی زد که همه را حیرت زده کرد. گویی خانم پروانه در آن اکانت از وضعیت زندگی گله می‌کرد و از رابطه خود با آقای حاجی‌پور می‌گفت. شایعاتی همچون خسته شدن از زندگی و کتک زدن نیز شامل آن می‌شد. اما مدتی بعد این بازیگر در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که چنین اکانتی به او تعلق ندارد و اخبار دروغین هستند.

حاشیه عمل چشم گربه ای

از دیگر حواشی پیرامون این هنرپیشه عمل‌های زیبایی او هستند. عده‌ای بر این باورند که ترلان پروانه عمل چشم گربه‌ای برای کشیدن چشم‌هایش انجام داده است. اما او این مسئله را با انتشار عکس‌هایی از زمان کودکی خود تکذیب کرد. البته نکته قابل ذکر این است که اکثر آرایش‌های این بازیگر سبب می‌شوند تا چشم‌هایش کشیده‌تر دیده شوند.

حقایق زندگی ترلان پروانه

در ادامه چند حقیقت جالب درباره زندگی این هنرپیشه می‌خوانیم.

  • او در مصاحبه‌ای گفت همواره برای حرفه‌ خود تلاش و در کلاس‌های مختلفی شرکت می‌کند.
  • ورزش‌های بسکتبال، دوچرخه سواری و سوارکاری موردعلاقه این بازیگر هستند و بسکتبال را به صوت حرفه‌ای دنبال می‌کند.
  • او به آشپزی علاقه دارد و بهترین غذایی که می‌پزد پاستا است.
  • ترلان پروانه در اوقات فراغتش مطالعه می‌کند و فیلم می‌بیند.
  • علاقه شدیدی به سبزیجات و خصوصا کلم بروکلی دارد.
  • او علاقه زیادی به رقص باله دارد اما به دلیل مشغله پیگیر آن نشد.
  • ترلان پروانه به گفته خود افق نامحدودی برای خود در بازیگری دارد و دوست دارد به بالاترین حد خود برسد.
  • او یک برادر به نام عرفان دارد.

آلبوم عکس های ترلان پروانه

در آخرین قسمت مقاله می‌توانید چند عکس زیبا از این هنرپیشه تماشا کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله به زندگینامه و اطلاعاتی درباره حواشی و قد و وزن ترلان پروانه پرداختیم. این بازیگر جوان و مستعد با حضورش در عرصه بازیگری از دوران کودکی تا حال حاضر همچنان به کاری هنری‌اش ادامه داده و توانست در جشنواره کودک برای بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید، جایزه‌ای را به خود اختصاص دهد. کودکی ترلان پروانه در حرفه بازیگری گذشت و حالا او یکی از جوانان موفق در عرصه بازیگری محسوب می‌شود که به ادامه این حرفه بسیار مصمم است.

امید است مقاله بیوگرافی ترلان پروانه برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر جوان با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو