بیوگرافی سارا بهرامی ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی سارا بهرامی ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

2

1402/9/24

12:22


بیوگرافی سارا بهرامی ؛ از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

سارا بهرامی یکی از هنرپیشگان زن سینمای ایران است که اخیرا فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به سراغ بیوگرافی سارا بهرامی برویم.

سارا بهرامی، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی، در تاریخ 2 بهمن 1361 در شهر اصفهان چشم به جهان گشود. وی از همان دوران نوجوانی علاقه بسیاری به هنر و به خصوص سینما داشت. همین موضوع باعث شد تا به تحصیل در رشته تئاتر مشغول شود. سرانجام سارا بهرامی از دانشگاه آزاد تنکابن فارغ‌التحصیل و وارد دنیای کار شد. او یکی از معدود بازیگرانی محسوب می‌شود که خیلی دیر کار حرفه‌ای خود را شروع کرد اما خیلی زود به موفقیت و شهرت رسید! سارا بهرامی برای اولین بار با بازی در مجموعه تلویزیونی پروانه به شهرت رسید و پس از آن در آثار چندی حضور پیدا کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی سارا بهرامی

نام و نام خانوادگی: سارا بهرامی
تاریخ تولد: 2 بهمن 1361
محل تولد: اصفهان
سن سارا بهرامی: 41 سال
قد سارا بهرامی: 166 سانتی متر
وضعیت تاهل: مجرد
صفحه اینستاگرام سارا بهرامی: sara.bahrami.official@

بیوگرافی سارا بهرامی

زندگی نامه سارا بهرامی

در این قسمت از متن به زندگی نامه سارا بهرامی می‌پردازیم و ناگفته‌های زندگی خصوصی این بازیگر توانا را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم. در ادامه نیز با ما همراه باشید که به زندگی حرفه‌ای سارا بهرامی خواهیم پرداخت.

زندگی خصوصی سارا بهرامی

سارا بهرامی متولد 2 بهمن 1361 در شهر زیبای اصفهان است. وی در یک خانواده شش نفره متولد شد و دو خواهر و یک برادر دارد. او از همان دوران کودکی علاقه خود به دنیای هنر و مخصوصا بازیگری را نشان داد، همین موضوع باعث شد تا پدر او در سال 1370 یعنی زمانی که سارا فقط 9 سال داشت، او را در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام کند. شاید از همین نقطه بود که استعداد بازیگری در وجود سارا بهرامی شکوفا شد.

سارا بهرامی سرانجام راهی مدرسه شد و دیپلم خود در رشته ریاضی و فیزیک را دریافت کرد. پس از آن برای دنبال کردن رویای دیرینه خود، راهی دانشگاه آزاد تنکابن شد تا در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شود. وی پس از فارغ‌التحصیلی، روانه تهران شد و به شرکت در دوره‌های بازیگری مشغول شد. او در ابتدا به موسسه کارنامه پیوست و مشغول آموزش حرفه‌ای بازیگری شد. در آن زمان مدیریت موسسه کارنامه با پرویز پرستویی و حبیب رضایی بود!

زندگی شغلی سارا بهرامی

سارا بهرامی پس از گرفتن لیسانس، راهی تهران شد تا زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک بازیگر را شروع کند. وی در ابتدای کار بر روی صحنه نمایش‌های متعددی حضور پیدا کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش‌های راهزنان، هم‌هوایی، مخمصه، اگر و متولد 1361 اشاره کرد. سرانجام سارا بهرامی در سال 1388 برای اولین بار در جلوی دوربین قرار گرفت و موفق شد دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر سینما را شروع کند. وی در سال 1388 یعنی زمانی که 27 سال داشت، در فیلم آینه‌های روبرو حضور پیدا کرد و اولین تجربه بازیگری خود در سینما را بدست آورد. پس از آن در فیلم سینمایی تهرون که به کارگردانی نادر تکمیل همایون ساخته شد، در جلوی دوربین قرار گرفت. اما این مجموعه تلویزیونی پروانه بود که در سال 1392، سارا بهرامی را به شهرت رساند و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت.

سارا بهرامی در فیلم سینمایی ایتالیا نیز بسیار خوش درخشید. این موضوع باعث شد تا برای اولین بار در دوران بازیگری خود، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شود. پس از آن برای بازی در فیلم خانه‌ای در خیایان چهل و یکم، نامزد دریافت جایزه حافظ شد. در نهایت این بازیگر توانا موفق شد تا با حضور در فیلم دارکوب، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند.

فیلم های سارا بهرامی؛ بهترین فیلم و سریال‌ها

اطلاعات شخصی سارا بهرامی

سارا بهرامی یکی از مستعدترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود که در آثار ارزشمندی حضور داشته است و از این لحاظ کارنامه پرباری برای خود دست و پا کرده است. در این بخش از متن برخی از بهترین فیلم و سریال‌های او را معرفی می‌کنیم.

مجموعه تلویزیونی پروانه

مجموعه تلویزیونی پروانه به کارگدانی جلیل سامان در سال 1392 تولید و از شبکه سوم سیما پخش شد. بازیگران مشهوری همچون حامد کمیلی، متین ستوده، مهدی سلوکی و … در این سریال تلویزیونی حضور داشتند. در این میان سارا بهرامی نیز ایفای نقش شخصیت اصلی سریال یعنی پروانه را برعهده داشت. داستان سریال پروانه در مورد فعالیت سازمان مجاهدین خلق در سال‌های دهه 50 است. سارا بهرامی حضور درخشانی این سریال تلویزیونی داشت و همین موضوع باعث شد تا در میان بینندگان مطرح شود و به شهرت بسیاری دست پیدا کند. او با بازی در این سریال موفق شد تا نامزد بهترین بازیگر زن در سومین جشنواره جام‌جم شود.

فیلم سینمایی ایتالیا ایتالیا

ایتالیا ایتالیا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کاوه صباغ‌زاده بود که در سال 1395 پخش شد. سارا بهرامی نیز در این فیلم سینمایی حضور داشت و نقش شخصیت برفا را ایفا کرده است. وی در این فیلم سینمایی بسیار خوش درخشید و سرانجام جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره تامیل نروژ دریافت کرد. سارا بهرامی در فیلم ایتالیا ایتالیا با بازیگرانی همچون حامد کمیلی، رضا سخایی، همایون ارشادی و غیره هم‌بازی بوده است.

فیلم سینمایی دارکوب

فیلم سینمایی دارکوب، اثری ماندگار از بهروز شعیبی بود که در سال 1396 و با تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی ساخته شد. این فیلم سینمایی را می‌توان نقطه اوج کارنامه هنری سارا بهرامی دانست چرا که او را به جایزه سمرغ بلورین رساند! سارا بهرامی در این فیلم سینمایی نقش زنی معتاد را به شکلی هنرمندانه ایفا می‌کند. وی در این فیلم سینمایی با بازیگران مشهور و نامداری بسیاری هم‌بازی شد. از جمله آن‌ها می‌توان به مهناز افشار، امین حیایی، هادی حجازی‌فر، جمشید هاشم‌پور و … اشاره کرد.

سریال نمایش خانگی حرفه‌ای

سریال حرفه‌ای یکی دیگر از آثار درخشان در کارنامه سارا بهرامی است که در سال 1400 و به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده ساخته شد. سارا بهرامی در این سریال ایفای نقش شخصیت سونیا را برعهده دارد. داستان این سریال نمایش خانگی در مورد چهار برادر و یک خواهر است که هر کدام با مشکلات و چالش‌هایی در زندگی شخصی خود مواجه هستند. سارا بهرامی در این سریال نمایش خانگی با چهره‌های سرشناسی همچون بهاره کیان‌افشار، علی مصفا، بهناز جعفری، زانیار خسروی و سیروان خسروی هم‌بازی شد.

سریال نمایش خانگی کرگدن

مجموعه تلویزیونی کرگدن به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده در سال 1398 ساخته شد که سارا بهرامی ایفای نقش یکی از کاراکترهای اصلی این سریال را برعهده داشته است. داستان سریال کرگدن در مود پنج جوان از دهه‌های شصت و هفتاد است که وارد چالش کرگدن می‌شوند. چالشی که رفاقت و همچنین رقابتی میان آن‌ها ایجاد می‌کند. سارا بهرامی در نقش کاراکتر رها در این سریال حضور داشت و با بازیگرانی همچون ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها و مصطفی زمانی و غیره هم‌بازی شد.

فیلم های سارا بهرامی

سالعنوانکارگردان
1388تهروننادر تکمیل همایون
1388آینه‌های روبرونگار آذربایجانی
1390یک عاشقانه سادهسامان مقدم
1393من دیه‌گو مارادونا هستمبهرام توکلی
1394گیتامسعود مددی
1394خانه‌ای در خیابان چهل و یکمحمیدرضا قربانی
1385ایتالیا ایتالیاکاوه صباغ‌زاده
1396دارکوببهروز شعیبی
1396هزارپاابوالحسن داوودی
1397جمشیدیهیلدا جبلی
1397سرکوبرضا گوران
1397لتیانعلی تیموری
1398رمانتیسم عماد و طوباکاوه صباغ‌زاده
1399روشنروح‌الله حجازی
1399چپ راستحامد محمدی
1399خائن کشمسعود کیمیایی
1400علفزارکاظم دانشی
1401جنگل پرتقالآرمان خوانساریان
1401بعد از رفتنرضا نجاتی

سریال های سارا بهرامی

سالعنوانکارگردانشبکه
1390فراتمازیار میریشبکه دو
1390مثل یک کابوسشهرام شاه‌حسینیشبکه یک
1391پروانهجلیل سامانشبکه سه
1393پرده‌نشینبهروز شعیبیشبکه یک

سریال های نمایش خانگی سارا بهرامی

سالعنوانکارگردان
1397ساخت ایران 2برزو نیک‌نژاد
1398کرگدنکیارش اسدی‌زاده
1399همرفیقشهاب حسینی
1400حرفه‌ایمصطفی تقی‌زاده
1401درمانگرامین حسین‌پور
1401خون سردامیرحسین ترابی
1401مهمونیایرج طهماسب
1402خائن‌کشمسعود کیمیایی
1402مگه تموم عمر چندتا بهارهسروش صحت
1402شریک جرممازیار میری

تئاترهای سارا بهرامی

سالعنوانکارگردان
1388واوها و ویرگول‌هاصابر ابر
1389راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژاناحمد ایرانی‌خواه
1389متولد 1361پیام دهکردی
1391راهزنانعلیرضا کوشک جلالی
1392مخمصهافسانه صرفه‌جو
1393هم هواییافسانه ماهیان
1394عاشقانه‌های ناآراممریم جلالیان
1395اگروحید رهبانی

جوایز و افتخارات سارا بهرامی

سارا بهرامی به عنوان یک بازیگر توانا و مستعد در سینمای ایران شناخته می‌شود. چرا که تاکنون موفق به ارائه نقش‌های ماندگاری از خود شده است. ایفای نقش‌هایی که او را بارها و بارها نامزد دریافت جوایز متفاوت کرده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز سارا بهرامی در طول سال‌های فعالیت حرفه‌ای او در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.

سالعنوانجشنوارهاثر
1392نامزد بهترین بازیگر زنسومین جشنواره جام‌جمپروانه
1396نامزد بهترین نقش مکمل زننوزدهمین جشن خانه سینماخانه‌ای در خیابان چهل و یکم
1396نامزد بهترین بازیگر زنهفدهمین جشن حافظخانه‌ای در خیابان چهل و یکم
1395نامزد بهترین بازیگر نقش اول زنسی و پنجمین جشنواره فیلم فجرایتالیا ایتالیا
1397برنده جایزه بهترین بازیگر زننهمین جشنواره بین‌المللی تامیل نروزایتالیا ایتالیا
1397نامزد بهترین بازیگر زنهجدهمین جشن حافظایتالیا ایتالیا
1396برنده جایزه بهترین بازیگر زندهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه پورتوتو فقط مادر من باش
1396برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زنسی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجردارکوب
1397برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زندوازدهمین جشن انجمن منتقدین و نویسندگان سینمای ایراندارکوب
1398برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زنهشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیادارکوب
1398برنده جایزه بهترین بازیگر زنجشنواره فیلم مالزیدارکوب
1398برنده جایزه بهترین بازیگر زنبیست و یکمین جشن سینمای ایراندارکوب
1400نامزد بهترین بازیگر زنچهلمین دوره جشنواره فیلم فجرعلفزار
1401نامزد بهترین بازیگر نقش اول زنچهل و یکمین جشنواره فیلم فجرجنگل پرتقال

حواشی سارا بهرامی

سارا بهرامی یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که از همان ابتدای کار خود تا الان که به شهرت بسیاری رسیده است، بی‌حاشیه بوده است. این بازیگر توانا و خوش‌ذوق ایرانی از همان ابتدای کار، تمام تمرکز خود را بر روی بازیگری گذاشته و هیچگاه درگیر حواشی نشده است. شایعاتی در مورد همسر سارا بهرامی وجود داشت که خیلی زود از سوی این بازیگر تکذیب شد. سارا بهرامی در حال حاضر مجرد است و ازدواج نکرده است.

حقایق پنهان سارا بهرامی

در ادامه بیوگرافی سارا بهرامی مروری خواهیم داشت بر علایق و حقایقی درباره این بازیگر خوش‌چهره سینمای کشورمان!

علاقه به کتاب و مطالعه

من از 9 سالگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتم. همین حضور باعث شد تا در کنار تئاتر به کتاب‌خوانی نیز مشغول شوم. من رمان‌های زیادی را مطالعه می‌کردم، حتی آن‌هایی که مناسب سن من نبودند. اما به نظر من کتاب لزوما نباید مناسب با گروه سنی باشد. چون مطالبی که در کتاب‌ها نوشته شده از جامعه سرچشمه می‌گیرد و همه کودکان و نوجوانان تا حدودی قادر به درک جامعه خود هستند.

علاقه به تفریح و استراحت

به نظر من بازیگری کار سختی است که به انرژی بسیاری نیاز دارد. این شغل گاهی مخزن انرژی شما را خالی می‌کند و شما باید برای پر کردن این مخزن مدتی را استراحت کرده و دوباره با انرژی برگردید.

علاقه به همکاری با اصغر فرهادی

علاقه بسیاری به همکاری با آقای اصغر فرهادی دارم. به نظر من فیلم چهارشنبه سوری آقای فرهادی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های کارنامه هنریش است. قبلا برای حضور در فیلم جدایی نادر از سیمین تست دادم که متاسفانه رد شدم. علاقه من به همکاری با آقای فرهادی به سال‌های پیش برمی‌گردد و صرفا به دلیل موفقیت‌های آقای فرهادی نیست.

آلبوم عکس های سارا بهرامی

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با بیوگرافی سارا بهرامی از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت در دنیای بازیگری، با شما عزیزان همراه بودیم. سارا بهرامی بازیگر مطرح و شناخته‌شده‌ی سینمای ایران است که آثار ارزشمندی در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. نظر شما در مورد این هنرمند توانا چیست؟! لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. ممنون که در طول این متن با ما همراه بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو