بیوگرافی سحر ولدبیگی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او

بیوگرافی سحر ولدبیگی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او


منبع: پلازا

1

1402/11/10

11:23


بیوگرافی سحر ولدبیگی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او

بیوگرافی سحر ولدبیگی ، همسر نیما فلاح و بازیگری که با آثار مهران مدیری در دهه 80 به شهرت رسید، موضوع این مقاله است. با ما همراه شوید.

سحر ولدبیگی یکی از بازیگران محبوب و مستعد سینما و تلویزیون ایران است. او با بیش از 25 سال تجربه بازیگری، در فیلم‌ها، سریال‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری حضور داشته و کارنامه جذابی برای خود درست کرده است. سحر فرزند مسعود ولدبیگی، بازیگر و چهره‌پرداز، و خواهر سهراب ولدبیگی، عکاس و چهره‌پرداز، است. همسر سحر ولدبیگی نیز نیما فلاح، یکی دیگر از بازیگران ایرانی، است. سحر در سال 1379 با سریال دختران شناخته شد. نقش‌آفرینی او در سریال‌های مهران مدیری، نظیر پاورچین و نقطه‌چین وی را به شهرت رساند. آخرین کار تلویزیونی او سریال طنز خوشنام بود که در سال 1401 از شبکه یک سیما پخش شد.

دراین مقاله از پلازا قصد داریم بیوگرافی سحر ولدبیگی را با هم مرور کنیم. درباره زندگی شخصی‌اش بخوانیم و نگاهی به کارنامه بازیگری وی داشته باشیم. درنهایت نیز حقایق پنهان سحر ولدبیگی را با شما در میان خواهیم گذاشت. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین بازیگران زن ایرانی را نیز مطالعه کنید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی سحر ولدبیگی

اطلاعات شخصی سحر ولدبیگی / زندگی خصوصی سحر ولدبیگی

در ابتدای مقاله نگاهی گذرا به اطلاعات شخصی این بازیگر دوست‌داشتنی داریم.

  • نام: سحر
  • نام خانوادگی: ولدبیگی
  • تاریخ تولد: 1 تیر 1356
  • محل تولد: تهران
  • مدرک تحصیلی: دیپلم اداری بازرگانی
  • آغاز فعالیت: سال 1375
  • وضعیت تاهل: متاهل، همسر نیما فلاح
  • تعداد فرزندان: ندارد
  • صفحه اینستاگرام: صفحه اینستاگرام سحر ولدبیگی

زندگی خصوصی سحر ولدبیگی

در ادامه بیوگرافی سحر ولدبیگی درباره زندگی شخصی و خانوادگی‌اش می‌خوانیم. سحر متولد 1 تیر 1356 در شهر تهران است. پدر او، مسعود ولدبیگی اصالتا اهل کرمانشاه است و سحر نیز از سمت پدر کرد محسوب می‌شود. سحر دیپلم بازرگانی را از هنرستان شهید مدرس تهران دریافت کرد. پس از آن یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و سپس به صورت حرفه‌ای وارد حیطه بازیگری شد. سحر یک برادر به نام سهراب دارد که عکاس و چهره‌پرداز است. او در سال 1400 پدرش را از دست داد.

پدر سحر، چهره‌پرداز و بازیگر بود. او 3 بار برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی شده بود. آثاری که این جایزه را نصیب وی کردند عبارتند از؛ فیلم از کرخه تا راین، فیلم زشت و زیبا و فیلم دوئل. وی در بازیگری نیز دستی بر آتش داشت و معروف‌ترین نقش‌آفرینی او به مجموعه مختارنامه با نقش نجده بن عامر، سردسته گروه خوارج، برمی‌گردد. مسعود ولدبیگی در تاریخ 21 اردیبهشت 1400، به دلیل ایست قلبی درگذشت.

ازدواج سحر ولدبیگی

همسر سحر ولدبیگی / زندگی شغلی سحر ولدبیگی

اگر در زندگی نامه سحر ولدبیگی به دنبال اطلاعاتی درباره همسرش هستید باید بگوییم او همسر نیما فلاح، بازیگر تلویزیون و سینما است. نیما لیسانس گرافیک مطبوعات دارد و از سال 1373 بازیگری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است. سحر و نیما در سال 1379، سر صحنه یک سریال با هم آشنا شدند. طی سال‌های بعدی در چند کار دیگر نیز باهم بودند تا اینکه در تیرماه سال 1382 با هم ازدواج کردند. این زوج یکی از بی‌حاشیه‌ترین زوج‌های هنری ایران هستند.

زندگی شغلی سحر ولدبیگی

همانطور که اشاره شد سحر ولدبیگی دیپلم بازرگانی از هنرستان شهید مدرس دارد. او پس از تکمیل تحصیلات دبیرستان، یک دوره بازیگری دید و در سال 1377 برای اولین بار در تلویزیون، در مجموعه ب مثل بهار به کارگردانی مسعود شاه محمدی، دیده شد. او سپس در مجموعه قصه‌های شهرک سینمایی (1378) حضور یافت و در سال 1379 با سریال دختران به کارگردانی اصغر توسلی شناخته شد.

در دهه 80 سحر یکی از پرکارترین بازیگران تلویزیون در سریال‌های طنز بود. در آن سال‌ها او را در مجموعه‌های بسیاری نظیر پاورچین و نقطه‌چین به کارگردانی مهران مدیری، سریال رانت‌خوار کوچک به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، و سریال چارخونه سروش صحت دیدیم.

کارنامه فعالیت این بازیگر در دهه 90 پربارتر شد. سحر و نیما در سال 1392 در سریال باغ سرهنگ بازی کردند، اثری که موجب شهرت نیما فلاح شد. این دو در سال 1396 در برنامه دورهمی مهران مدیری شرکت جستند، یک دورهمی جنجال‌برانگیز که در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم. آخرین حضور سحر در تلویزیون مربوط به مجموعه طنز خوشنام است که در سال 1401 از شبکه یک سیما پخش شد.

سریال های سحر ولدبیگی

فیلم های سحر ولدبیگی / سریال های سحر ولدبیگی

در جدول زیر سریال های سحر ولدبیگی را برای شما آماده کرده‌ایم.

سالنام اثرکارگردان
1401خوشنامعلیرضا نجف زاده
1398کتونی زرنگیعلی ملاقلی پور
1398زندگی شگفت‌انگیز استمجتبی چراغعلی
1397آرماندواحسان عبدی‌پور
1396دورهمیمهران مدیری
1395قرعهبرزو نیک‌نژاد
1394محله گل و بلبلمحمد درویشعلی‌پور
1392باغ سرهنگفلورا سام
1391آب پریامرضیه برومند
1390مسیر انحرافیبهرنگ توفیقی
1389گمشدهراما قویدل
1388دارا و ندارمسعود ده‌نمکی
1387ماه عسلشاهد احمدلو
1387غیرمحرمانهمسعود رسام
1387بلندگوهای افسانه‌ایمحمد رحمانیان
1386چارخونهسروش صحت
1384زندگی به شرط خندهمهدی مظلومی
1384من و پوتی (سری دوم)بهرنگ توفیقی
1383من و پوتی (سری اول)امیر فیضی
1382رانت‌خوار کوچکحسین سهیلی‌زاده
1382نقطه چینمهران مدیری
1382بدون شرحمهدی مظلومی
1381پاورچینمهران مدیری
1381پسرخاله‌هارضا فیاضی
1381پشت کنکوری‌هاپریسا بخت آور
1380ستاره باراننوید محمودی
1380خانه آرزوهاحسین سهیلی زاده
1379دختراناصغر توسلی
1378قصه‌های شهرک سینماییبهزاد محمدی
1377ب مثل بهارمسعود شاه محمدی

فیلم های سحر ولدبیگی

فیلم‌های سینمایی نقش بسزایی در بیوگرافی سحر ولدبیگی ایفا می‌کنند. او از سال 1379 با فیلم ازدواج غیابی وارد سینما شد.  در جدول زیر فهرست فیلهای سینمایی سحر ولدبیگی را مشاهده می‌کنید.

سالنام اثرکارگردان
1401رها و انگشتر جادوامیر مومنی
1393مجرد 40 سالهشاهین باباپور
1393شهر موشها 2مرضیه برومند
1390یک فراری از بگبوهاتف علیمردانی
1388شیرینعباس کیارستمی
1388خاله سویکهنادره ترکمانی
1385اگه میتونی منو بگیرشاهد احمدلو
1384قلقلککامران فیوضات
1379ازدواج غیابیکاظم معصومی

شبکه نمایش خانگی

تئاترهای سحر ولدبیگی / جوایز و افتخارات سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی تاکنون در 6 سریال شبکه نمایش خانگی بازی کرده که نام آن‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

سالنام اثرکارگردان
1402اسکارمهران مدیری
1394عطسهمهران مدیری
1394سیگنال موجود استمهدی مظلومی
1392شوخی کردممهران مدیری
1391رالی ایرانیطرحی از سعید ابوطالب
1389دامادی به نام صفرفرشاد ارج

تله فیلم

اگر به دنبال تئاترهای سحر ولدبیگی به این صفحه راهنمایی شده اید، باید بگوییم که سحر بازیگر سینما و تلویزیون است و جز در چند تله فیلم در تئاتر بازی نکرده است.

ردیفنام اثرسال انتشار
1من پلیس نیستم1390
2چشماتو ببند1389
3کادوی در به در1388
4فرشته نزدیک است1388
5سکه‌های شانس1388
6قاتلین پیرمرد1387

حواشی سحر ولدبیگی

در مقدمه این مطلب اشاره کردیم که سحر ولدبیگی و نیما فلاح از کم‌حاشیه‌ترین زوج‌های هنری ایران هستند. ولی به هرحال هر دو آنها هنرمندانی مشهور و محبوب اند که از گزند حواشی کاملا به دور نبوده‌اند.

حواشی سحر ولدبیگی / حقایق پنهان سحر ولدبیگی

اولین حاشیه مربوط به این زوج به شرکت آنها در برنامه دورهمی مهران مدیری برمی‌گردد. در این برنامه وقتی نیما فلاح به سوال آقای مدیری مبنی بر “بدترین بازیگر ایران کیست؟” پاسخ نداد، مهران مدیری موهای او را از ته تراشید. این کار با واکنش‌های تندی از سوی برخی بینندگان روبرو گشت. پس از چندی سحر با انتشار پستی در اینستاگرام به همه این حواشی پاسخ داد. او یک عکس سلفی از خودش و همسرش در کنار مهران مدیری و مهراب قاسم خانی گذاشت و نوشت:

“دوستان عزیز، ما یک خانواده ایم و هدف این خانواده شاد کردن دل شما و آوردن خنده بر روی لب های شماست. ما حالمون خیلی خوبه خدا رو شکر، شما هم حال خودتون رو خوب نگه دارید و از مشاجرات بی دلیل دوری کنید. برنامه دورهمی رو ببینید و فقط ازش لذت ببرید و بخندید و الکی تفسیر عجیب و غریب ازش نسازیم برای خودمون.”

در سال 1401 عکسی از سحر ولدبیگی در کنار مازیار لرستانی که قبلا با نام شهره لرستانی فعالیت داشت، منتشر شد و نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

اخیرا نیز نام این بازیگر بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. چندی پیش سحر ذکریا با انتشار یک ویدئو جنجالی به دادسرا احضار شد. اینجا بود که سحر ولدبیگی پا پیش گذاشت و کفالت خانم ذکریا را برعهده گرفت.

آلبوم عکس های سحر ولدبیگی

سخن پایانی

از اینکه در این مقاله با بیوگرافی سحر ولدبیگی با ما همراه شدید، سپاسگزاریم. ما نهایت تلاش خود را کردیم تا همه اطلاعات مربوط به این بازیگرمحبوب را در این مقاله گردآوری کرده و در اختیار شما خواننده محترم قرار دهیم. نظر شما درباره این بازیگر چیست؟ شما نقش‌آفرینی سحر در کدام سریال یا فیلم را بیشتر دوست داشتید؟ چنانچه از خواندن این مطلب لذت بردید، از مقاله بهترین بازیگران دهه شصتی و مقاله بهترین بازیگران دهه هفتاد نیز غافل نشوید. اگر اطلاعات بیشتری درباره زندگی شخصی یا جوایز و افتخارات سحر ولدبیگی دارید، در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو