معرفی سریال ترور ؛ روایتی از ترور نافرجام سردار قاسم سلیمانی!

معرفی سریال ترور ؛ روایتی از ترور نافرجام سردار قاسم سلیمانی!


منبع: پلازا

3

1402/10/15

21:50


معرفی سریال ترور ؛ روایتی از ترور نافرجام سردار قاسم سلیمانی!

سریال ترور یکی از جدیدترین سریال‌های تلویزیونی ایران محسوب می‌شود که برای شبکه یک سیما تهیه شده است. در این مقاله با معرفی سریال همراه شما هستیم.

در طی سال‌های اخیر شاهد پخش سریال‌های امنیتی زیادی در تلویزیون ایران بوده‌ایم. این آثار معمولا درباره ترورها، عملیات‌های خرابکارانه و پلیس امنیتی ایران ساخته شده‌اند. یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌هایی که با این موضوع ساخته شد، گاندو بود. همچنین آثاری مثل ترور خاموش، سرجوخه و سارق روح نیز حول محور موضوع امنیت تولید شده‌اند. حال در یکی از جدیدترین ساخته‌های تلویزیون شاهد روایتی حقیقی درباره امنیت هستیم.

سریال ترور به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و نویسندگی آرش قادری ساخته شده است. تهییه‌کنندگی این اثر با مجتبی امینی بود و آن را از شبکه اول سیما می‌بینیم‌. سریال حول محور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار قاسم سلیمانی، می‌گردد. آرش قادری، نویسنده مجموعه تلویزیونی ترور، پیش از این فیلمنامه هوش سیاه و گاندو را نوشته بود. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال ترور همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترور

ژانر سریال ترور اجتماعی، اکشن، جنایی، معمایی و سیاسی امنیتی است. این اثر قرار بود ابتدا از 14 دی ماه 1402 پخش شود اما به دلیل حادثه گلزار شهدای کرمان، استثنا در چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 22:45 پخش شد. به طور کلی روند پخش سریال پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 22:15 است و بازپخش آن روز بعد ساعت 15:15 خواهد بود. تعداد قسمت های سریال ترور نیز 8 قسمت خواهد بود و سریال در قالب یک مینی سریال پخش خواهد شد.

داستان سریال ترور

داستان سریال ترور

خلاصه سریال ترور حول محور یک ماموریت می‌گردد که قرار است تروری به شخص سردار قاسم سلیمانی را نافرجام باقی بگذارد. در سریال تلاش‌های پلیس امنیت را برای محافظت از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌بینیم و لازم به ذکر است که این اثر حول محور سردار سلیمانی نیست و بازیگری نقش او را در سریال بازی نمی‌کند.

بازیگران سریال ترور

بازیگران شناخته‌شده‌ای در این مجموعه تلویزیونی حضور دارند. هنرپیشگانی که پیش از این هم آنها را در میان بازیگران سریال‌های پلیسی و امنیتی دیده‌ایم.

فرهاد قائمیان

بازیگران سریال ترور

فرهاد قائمیان هنرپیشه ایرانی در 15 اسفند ماه سال 1344 متولد شد. او بازیگری را از سال 1370 و بازی در نقش‌های کوتاه شروع کرد و در سال 1372 با فیلم دمرل رسما جلوی دوربین رفت. آقای قائمیان پس از آن در فیلم‌های سکوت کوهستان، سارای، هیوا و نسل سوخته ایفای نقش داشت و سریال ابر و خورشید را نیز در کارنامه بازیگری خود ثبت کرد. از مشهورترین آثار این بازیگر به فیلم‌های ابر و خورشید، شهر زیبا، شکار روباه، کارناوال مرگ، اسب سفید پادشاه، بادیگارد، مصلحت، غریب، سریال‌های شهریار، بی‌صدا فریاد کن، تعبیر وارونه یک رؤیا، گاندو، بازپرس و محرمانه اشاره کنیم.

انوش معظمی

هنرپیشه های سریال ترور

انوش معظمی هنرپیشه اهل ایران در سال 1350 متولد شد. وی از مقطع تحصیلی پنجم ابتدایی به دنیای تئاتر پا گذاشت و تا سال‌ها بعد از اخذ مدرک بازیگری، به جلوی دوربین نرفت تا اینکه بالاخره با سریال مختارنامه و نقش حرمله، طلسم شکسته شد و توانست به صورت گسترده دیده شود. این هنرپیشه در زمینه تئاتر کودکان و تدریس بازیگری فعالیت دارد. از آثار معروف او باید به معصومیت از دست رفته، مسافر ری، دندون طلا، آسمان من و علقمه سرخ اشاره کنیم.

جعفر دهقان

زمان پخش سریال ترور

جعفر دهقان هنرپیشه ایرانی در 21 فروردین 1339 به دنیا آمد. او بازیگری را از دهه 50 و تئاتر شروع کرد. بعد از آن در سال 1360 با فیلم توجیه و در سال 1376 با سریال مردان آنجلس وارد تلویزیون شد. جعفر دهقان از آن دسته بازیگران است که از ایفای نقش‌های منفی ابایی ندارد و مسلط به مهارت‌های رزمی است. یکی از معروف‌ترین نقش‌های جعفر دهقان پوتیفار در سریال یوسف پیامبر بود و نقش دیگر مورد توجه او که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، مصعب بن زبیر در مختارنامه محسوب می‌شود. از دیگر آثار معروف این هنرپیشه باید به فیلم‌های بوی پیراهن یوسف، یاس‌های وحشی، شاهین سیاه، گلوگاه شیطان، یتیم خانه ایران، غریب، سریال‌های مریم مقدس و سرزمین مادری اشاره کنیم.

رامین راستاد

تیزر سریال ترور سردار سلیمانی

رامین راستاد بازیگر ایرانی در 2 خرداد 1351 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1375 با فیلم حریف دل شروع کرد و سپس با سریال باران عشق در سال 1380 وارد تلویزیون شد. رامین راستاد عموما در نقش‌های مکمل بازی می‌کند و بیشتر به نقش‌های خاکستری یا منفی گرایش دارد. از آثار مهم او باید به فیلم‌های  میم مثل مادر، مرگ کسب‌وکار من است، پایان خدمت، برای مرجان، سریال‌های پیامک از دیار باقی، تبریز در مه و پوست شیر اشاره کنیم.

مهدی سلوکی

تعداد قسمت های سریال ترور

مهدی سلوکی بازیگر اهل ایران متولد 14 خرداد 1364 است که بازیگری را از سال 1380 با سریال چراغ‌های خاموش شروع کرد و در سال 1385 با ایفای نقش بهروز در سریال نرگس شناخته شد. در دهه 80 مهدی سلوکی را در نقش‌هایی شبیه به هم دیدیم. تا اینکه او در نقش محمد سریال ستایش به صورتی متفاوت حاضر شد. از جمله آثار مشهور مهدی سلوکی سریال‌های ما چند نفر، پنج کیلومتر تا بهشت، مرز خوشبختی و آتش سرد هستند.

سایر هنرپیشه های سریال ترور عبارتند از:

  • افشین سنگ چاپ
  • یدالله شادمانی
  • محمد حسین لطیفی
  • هدایت هاشمی
  • شهرام ابراهیمی
  • نانت تومه

نقد سریال ترور

هنوز مدت زیادی از پخش این سریال نگذشته و نمی‌توانیم نقدی کلی درباره آن ارائه دهیم. اما نکاتی که درباره سریال مشخص است، بازیگران شناخته‌شده و نویسنده به نام آن هستند. سریال روند هیجان‌انگیزی دارد و قرار است یک مینی سریال کوتاه حول محور اتفاقی حقیقی ببینیم. با توجه به موفقیت‌های پیشین عوامل سازنده و موضوع آن، احتمالا نمرات سریال ترور بالا باشند.

سخن نهایی

نقد سریال ترور

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ایرانی ترور همراه شما بودیم و سعی کردیم تا آن را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. این اثر درباره شخص سردار قاسم سلیمانی نیست و قرار نیست زندگی او را روایت کند؛ بلکه یک مینی سریال درباره ترور نافرجامی درباره این شخصیت است. در آینده سریالی حول محور زندگی او نیز ساخته خواهد شد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تیزر سریال ترور سردار سلیمانی را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو