معرفی فیلم آرگو (Argo 2012) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم آرگو (Argo 2012) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

7

1402/2/6

01:13


معرفی فیلم آرگو (Argo 2012) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم آرگو یک اثر آمریکایی است که در اکتبر 2012 توسط شرکت Warner Bros. Pictures منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم Argo 2012 همراه ما بمانید.

فیلم آرگو اثری به کارگردانی بن افلک (Ben Affleck) است. همچنین فیلمنامه این اثر به قلم کریس تریو (Chris Terrio) بر اساس کتاب The Master of Disguise اثر آنتونیو جی. مندز (Antonio J. Mendez)، افسر سابق عملیات فنی CIA و مقاله The Grate Escape نوشته‌ی جاشوا بیرمن (Joshuah Bearman) نوشته‌ شده است. تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بن افلک با همکاری جورج کلونی (George Clooney) و گرانت هسلوف (Grant Heslov) بر عهده داشته‌اند. این فیلم همچنین محصولی مشترک از شرکت GK Films و شرکت Smokehouse Pictures است.

ژانر فیلم Argo 2012 زندگینامه‌ای، درام، هیجان‌انگیز و تاریخی است و در آن بازیگران شناخته شده‌ای چون بن افلک و برایان کرانستون (Bryan Cranston) به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم آرگو 120 دقیقه است. فیلم Argo 2012، در 31 آگوست 2012 (10 شهریور 1391) در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش گذاشته شد و در تاریخ 12 اکتبر 2012 (21 مهر 1391) توسط شرکت Warner Bros. Pictures در سراسر آمریکا منتشر شد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم آرگو می‌پردازیم و این فیلم برتر سینما را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم آرگو

داستان فیلم آرگو

در خلاصه فیلم Argo 2012 آمده که پس از حمله شبه نظامیان ایرانی به سفارت ایالات متحده در تهران و تسخیر آن در نوامبر 1979 و گروگان گرفتن 56 آمریکایی، تنها 6 آمریکایی موفق به فرار شدند و به خانه کن تیلور، سفیر کانادا پناه بردند. پس از دو ماه که کانادایی‌ها زندگی خود را برای کمک به این شش نفر به خطر انداختند، سازمان CIA و وزارت خارجه ایالات متحده تلاش می‌کنند تا طرحی برای بیرون آوردن مردم خود ارائه دهند. تونی مندز که یک متخصص فیلتراسیون سابق است پیشنهاد می‌کند که به عنوان یک گروه فیلمبرداری کانادایی، در حال جستجوی مکان‌هایی برای ساخت یک فیلم علمی تخیلی به نام آرگو به ایران بروند. مندز با استفاده از ارتباطات هالیوودی خود، داستانی برای فیلم ساخته و شروع به تبلیغ فیلم، انتخاب بازیگر و دعوت از رسانه‌ها برای معرفی فیلم آرگو کرده و در نهایت به ایران سفر می‌کند تا آن شش آمریکایی را نجات دهد.

بازیگران فیلم آرگو

در سال 2007، جورج کلونی، گرانت هسلوف و دیوید کلاوانز (David Klawans) تهیه‌کنندگی این فیلم را آغاز کردند. در فوریه 2011 نیز بن افلک به آن‌ها پیوست. در ژوئن 2011، آلن آرکین (Alan Arkin) اولین نفری بود که برای بازی در این فیلم انتخاب شد. پس از اتمام انتخاب باقی بازیگران، فیلمبرداری در لس آنجلس در آگوست 2011 شروع شد. باقی فیلمبرداری نیز در مک‌لین، ویرجینیا، واشنگتن و استانبول ترکیه انجام شد. به گفته تونی مندز، استودیوی شش، دفتر ساختگی هالیوود برای فیلم آرگو، چنان واقعی و باورپذیر بود که حتی چند هفته پس از تکمیل عملیات نجات و بسته شدن دفتر، 26 فیلمنامه به آدرس آن ارسال شده بود. در ادامه بیوگرافی هنرپیشه ‌‌های فیلم Argo 2012 را بررسی می‌کنیم.

بن افلک در نقش تونی مندز، مامور CIA

بازیگران فیلم آرگو ۲۰۱۲

بنجامین گزا افلک بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 15 آگوست 1972 برابر با 24 مرداد 1351 است. او برنده دو جایزه اسکار شده است. افلک کار خود را از کودکی با بازی در سریال آموزشی The Voyage of the Mimi محصول سال 1984 آغاز کرد. او بعدا در فیلم کمدی Dazed and Confused محصول سال 1993 و فیلم‌های مختلفی از کوین اسمیت (Kevin Smith) به ایفای نقش پرداخت.

از دیگر آثار او می‌توان به بازی در فیلم درام و رمزآلود Hollywoodland محصول سال 2006، فیلم جنایی و هیجان‌انگیز Gone Baby Gone محصول سال 2007، فیلم درام و جنایی The Town محصول سال 2010، فیلم روانشناختی و هیجان‌انگیز Gone Girl محصول سال 2014، فیلم ابرقهرمانی Batman v Superman: Dawn of Justice محصول سال 2016 و فیلم درام، تاریخی و اکشن The Last Duel محصول سال 2021 اشاره کرد.

برایان کرانستون در نقش جک اودانل، معاون رئیس CIA

هنرپیشه های فیلم Argo 2012

برایان لی کرانستون بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی متولد 7 مارس 1956 برابر با 16 اسفند 1334 است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش والتر وایت در سریال درام جنایی Breaking Bad محصول سال 2008 تا 2013 و نقش هال در سریال کمدی Malcolm in the Middle محصول سال 2000 تا 2006 شناخته شده است. او جوایز متعددی از جمله شش جایزه امی، چهار جایزه انجمن بازیگران سینما، دو جایزه تونی و یک جایزه گلدن گلوب به همراه نامزدی جایزه اسکار و نامزدی جایزه بفتا دریافت کرده است.

فیلم زندگینامه‌ای و جنایی The Infiltrator محصول سال 2016، فیلم کمدی درام The Upside محصول سال 2017، انیمیشن درام و علمی تخیلی Isle of Dogs محصول سال 2018، فیلم درام و فانتزی The One and Only Ivan محصول سال 2020 و فیلم کمدی درام Sell/Buy/Date محصول سال 2022 از دیگر آثار برایان کرانستون به شمار می‌آیند.

آلن آرکین در نقش لستر سیگل

معرفی فیلم آرگو

آلن ولف آرکین بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی متولد 26 مارس 1934 برابر با 6 فروردین 1313 است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز مختلفی از جمله یک جایزه اسکار، دو جایزه انجمن بازیگران سینما، یک جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه تونی برنده شده است.

دیگر آثار او عبارتند از: فیلم درام کمدی Love the Coopers محصول سال 2015، فیلم درام کمدی Going in Style محصول سال 2017، انیمیشن فانتزی و ماجراجویی Dumbo محصول سال 2019، فیلم اکشن کمدی Spenser Confidential محصول سال 2020 و انیمیشن کمدی Minions 2 محصول سال 2022.

سایر بازیگران فیلم آرگو ۲۰۱۲ عبارتند از :

  • جان گودمن (John Goodman) در نقش جان چمبرز
  • ویکتور گاربر (Victor Garber) در نقش کن تیلور
  • تِیت دونوان (Tate Donovan) در نقش راب اندرس
  • کلیا دووال (Clea DuVall) در نقش کورا لیجک
  • آدرین باربو (Adrienne Barbeau) در نقش نینا
  • اسکات مک‌نِیری (Scoot McNairy) در نقش جو استافورد
  • روری کاکرین (Rory Cochrane) در نقش لی شاتز
  • کریستوفر دنهام (Christopher Denham) در نقش مارک لیجک

نقد و نمرات فیلم آرگو

نقد فیلم Argo 2012

فیلم Argo 2012 پس از انتشار با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. نمرات فیلم آرگو ۲۰۱۲ بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز 364 منتقد این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و 96 درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. کاربران IMDb امتیاز 7.7 از 10 را به این فیلم دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 80 درصدی از این اثر داشتند. در متاکریتیک نیز برای فیلم آرگو، 45 نظر با میانگین نمره 86 از 100 ثبت شده است. 41 مورد از این نظرات مثبت، 4 مورد متوسط و 0 مورد نیز منفی بودند. در ادامه نگاهی به چند نقد فیلم Argo 2012 خواهیم داشت.

OBSERVER / رکس رید: 100

فیلم Argo 2012 یک پیروزی برای بن افلک است. تنش، صمیمیت، رمز و راز، مسئولیت هنری، ارزش سرگرمی، تخصص فنی و احترامی که در نحوه روایت داستان با حداقل زوایا و حداکثرِ تأثیر وجود دارد، این فیلم را بسیار جذاب و دیدنی می‌کند. فیلم آرگو قطعا یک رقیب قوی برای نامزد‌های دیگر جایزه اسکار است.

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی: 90

آرگو یک فیلم مهیج سیاسی است که با هوشمندی، جزئیات عالی و مقداری طنز عجیب و غریبی که برای یک فیلم جدی دارد، به بحران گروگان‌گیری ایران در سال‌های 1979 تا 1981 اشاره می‌کند.

Empire / دن جولین: 80

فیلم آرگو یک فیلم مهیج و جاسوسی قدیمی با ترکیبی از کمدی است. واقعی بودن داستان فیلم جذابیت آن را چندین برابر می‌کند که البته این موضوع را مدیون بن افلک است چون تنش و خنده در آرگو به جای خنثی کردن یکدیگر، مکمل هم قرار گرفته‌اند.

THE AUSTIN CHRONICLE / مارجوری باومگارتن: 78

حقیقتا بزرگ‌ترین استعداد بن افلک، بازیگری او است و باید توجه داشت علاوه بر بازی درخشان آرکین و گودمن که بارها درباره این موضوع صحبت شده است، بازی برجسته‌ای نیز توسط برایان کرانستون به عنوان رئیس تونی مندز و ویکتور گاربر به عنوان سفیر قهرمان کانادا در ایران، ارائه می‌شود.

The Miami Herald / رنه رودریگز: 75

فیلم آرگو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این فیلم براساس یک حادثه تاریخی ساخته شده و پایان آن از قبل مشخص شده است، با این حال هنوز این فیلم بسیار جذاب‌تر از درام‌های جنایی یا سرقت از بانک است.

Movie Line / آلیسون ویلمور: 75

نقطه ضعف اصلی فیلم، بن افلک است که به نظر نمی‌رسد بتواند در نقش تونی چیزی جز وقف کردن خود به کار و غمِ فروپاشی احتمالی خانواده‌اش، به نمایش بگذارد.

The Guardian / هنری بارنز: 60

در فیلم Argo 2012، یک حفره‌ای وجود دارد که این درام را غیرقابل اعتماد می‌کند.

Time / ریچارد کورلیس: 50

فیلم آرگو از نظر کیفیت، فیلم نسبتاً خوبی است.

کلام آخر

دانلود فیلم Argo 2012

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم Argo 2012 پرداختیم. این فیلم سینمایی در ژانر زندگینامه‌ای، درام، هیجان‌انگیز و تاریخی ساخته شده و از حضور بازیگران با استعدادی چون بن افلک و برایان کرانستون بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تریلر فیلم آرگو را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم Argo 2012 را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو