درمان خشکی لب با ساده‌ترین روش‌های خانگی

درمان خشکی لب با ساده‌ترین روش‌های خانگی


منبع: مدیسه

5

1402/2/9

22:22


اگر خشکی لب شما را اذیت می‌کند و به‌دنبال روش‌های خانگی و کم‌هزینه برای درمان خشکی لب می‌گردید، در این

درمان خشکی لب با ساده‌ترین روش‌های خانگی

اگر خشکی لب شما را اذیت می‌کند و به‌دنبال روش‌های خانگی و کم‌هزینه برای درمان خشکی لب می‌گردید، در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که بهترین روش درمان را متناسب با علت خشکی لب‌های خود انتخاب کنید. خشکی لب‌ها یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند.

البته درمان این مشکل آزاردهنده بسیار ساده است و با مصرف آب کافی و استفاده از روغن‌های گیاهی یا محصولات بهداشتی مرطوب کننده برطرف می‌شود. با این حال باید از علت ایجاد خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها اطلاع پیدا کنید و متناسب با آن درمان مورد نظر را انجام دهید. با انجام روش‌های زیر تمامی نگرانی‌های شما از بابت خشکی لب برطرف خواهد شد و به لب‌هایی زیبا و لطیف دست پیدا خواهید کرد.

درمان ترک خوردگی لب با مقرون به صرفه‌ترین راهکارهای خانگی

درمان ترک‌خوردگی لب

بدون شک قبل از اقدام به درمان باید علت خشکی لب را بیابید و سپس بهترین روش درمان را آغاز کنید. خشکی لب دلایل متفاوتی دارد که کم‌آبی، کمبود ویتامین‌ها، حساسیت‌های فصلی، نور شدید خورشید، خیس کردن لب‌ها با بزاق، استفاده از برخی داروها و غیره از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

لایه‌های نازک پوست لب در اثر از دست دادن رطوبت خشک و ترک‌خورده می‌شوند. زیرا لب‌ها برخلاف پوست بدن دارای لایه محافظتی نیستند و در اثر کم‌آبی به سرعت خشک می‌شوند. در ادامه قصد داریم برخی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های درمان خشکی لب کودکان و بزرگسالان را عنوان کنیم که با حداقل هزینه لب‌های شما نرم و زیبا دیده شود.

مصرف ویتامین‌ها

مصرف ویتامین‌ها

از آنجایی که ویتامین‌ها تامین کننده مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز بدن هستند، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها با مصرف انواع ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و A درمان می‌شود. این ویتامین‌ها در نرم کردن پوست لب‌ها و آبرسانی به لایه زیرین لب موثر هستند و کمبود آن‌ها در بسیاری از مواقع موجب ترک لب‌ها می‌شود. اگر به غذاهای متنوع و سبزیجات دسترسی ندارید، با خرید مکمل‌های مولتی ویتامین و مصرف آن‌ها این مشکل بسیار ساده به‌راحتی رفع خواهد شد.

تاثیر وازلین در رفع خشکی لب

تاثیر وازلین در رفع خشکی لب

یکی از در دسترس‌ترین روش‌های درمان خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها استفاده از وازلین بدون الکل است. این نوع وازلین خشکی ناشی از تغییر فصول سال روی لب‌ها را کاهش می‌دهد و برای کودکان نیز قابل استفاده‌ است. وازلین حاوی موادی است که لب‌ها را نرم و براق می‌کند و موجب زیبایی هر چه بیشتر آن‌ها نیز می‌شود.

استفاده از گلیسیرین برای درمان خشکی لب کودکان

گلیسیرین یکی از روغن‌های گیاهی است که خشکی لب‌ها و موها را برطرف می‌کند. البته برای دریافت نتیجه موثر از این ماده و جلوگیری از ایجاد سوزش، باید آن را با چند قطره آب مخلوط کرد و سپس روی لب‌ها ماساژ داد.

قیمت انواع ماسک و اسکراب لب خارجی و برند

 

درمان خشکی روی لب با نوشیدن آب کافی

لب‌ها نیز مانند سایر اندام‌های بدن به رطوبت و آب کافی نیاز دارند. از آنجایی که لب به‌طور مستقیم با بزاق دهان در ارتباط است، احتمال خشک شدن آن نیز بالا است. زیرا آب دهان ترک‌های لب را بیشتر می‌کند و یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی لب عنوان می‌شود.

کم آب بودن بدن با نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طی روز برطرف می‌شود. البته در صورت ابتلا به بیماری دیابت یا بارداری مصرف آب باید بیشتر از این میزان باشد. با نوشیدن آب کافی در طی روز به‌خصوص در فصل زمستان، بدون شک مشکل ترک لب و خشکی آن به‌راحتی درمان می‌شود.

روغن‌های طبیعی بهترین نرم کننده های لب

تاثیر روغن‌های طبیعی در نرم کردن لب‌ها

روغن‌های گیاهی و طبیعی به‌راحتی در دسترس عموم قرار دارند و توسط بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. روغن‌ زیتون، نارگیل، روغن بادام، روغن درخت چای، روغن دانه انگور و روغن کرچک جز روغن‌های طبیعی با خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی هستند که با تامین اسیدهای چرب ضروری بدن از لب‌ها محافظت می‌کنند.

این روغن‌ها روند درمان ترک‌خوردگی لب‌ها را نیز سریع‌تر می‌کنند و موجب کاهش تجمع آلودگی و عفونت روی ترک‌های لب می‌شوند. برای استفاده از این روغن‌ها کافی است یک الی دو قطره از آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و روی لب به‌مدت چند دقیقه ماساژ دهید. با انجام سه مرتبه از این کار در طول روز ترکیبات روغن جذب لب‌ها می‌شوند و نرمی و لطافت آن‌ها را به ارمغان خواهند آورد.

مطالب دیدنی:  درمان خیلی سریع ترک لب و خشکی لب

 

درمان خشکی لب با عسل

درمان خشکی لب با عسل

عسل یکی از مواد طبیعی است که خواص بسیاری برای سلامت بدن به‌خصوص لب‌ها دارد. این ماده با ترکیبات آنتی باکتریال خود خشکی لب‌ها را درمان می‌کند.

از آنجایی که احتمال تجمع میکروب‌ها در لای ترک‌های لب بالا است، برای جلوگیری از عفونی شدن لب‌ها در اثر خشکی و ترک‌خوردگی، بهتر است عسل را روی لب‌ها بمالید و بعد از گذشت ده الی پانزده دقیقه آن را بشویید. مالش عسل به‌مدت یک هفته روی لب‌های ترک‌خورده نتیجه مورد نظر را برای شما در پی خواهد داشت.

معجزه آلوئه‌ورا در درمان ترک‌های روی لب

درمان ترک‌های لب با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا جز گیاهان بسیار شناخته شده در تامین رطوبت پوست و مو است که امروزه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. برای رفع خشکی لب با آلوئه‌ورا بهتر است از گیاه طبیعی آن استفاده‌ کنید. زیرا ژل موجود در این گیاه خاصیت چسبندگی دارد و به‌راحتی روی لب‌ها قرار می‌گیرد.

این ژل مانع از پوسته پوسته شدن لب و خشکی آن می‌شود. همچنین آلوئه‌ورا پوست را نرم می‌کند و با از بین بردن سلول‌های مرده روی پوست لب، رشد سلول‌های سالم را سرعت می‌بخشد. این گیاه دارای خاصیت خنک کنندگی نیز است و از پوست لب در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند.

برای استفاده از این گیاه کافی است که برگ آن را برش بزنید و با یک قاشق ژل آن را خارج کنید. سپس قبل از خواب یا در طول روز آن را روی لب‌ها ماساژ دهید و بگذارید تا صبح روی لب‌ها بماند. در این صورت معجزه این گیاه را در درمان ترک و خشکی لب به‌ سرعت مشاهده خواهید کرد.

مطالب مرتبط:  انواع بهترین اسکراب لب خانگی چیست

 

ماسک خیار برای درمان لب‌های ترک‌خورده

ماسک خیار برای درمان لب‌های ترک‌خورده

خیار دارای خواص مرطوب کنندگی و خنک کنندگی است و در درمان خشکی لب با طب اسلامی بسیار توصیه می‌شود. این میوه در تمامی فصول موجود است و به‌عنوان یک آبرسان طبیعی و قوی عمل می‌کند. خیار با افزایش رطوبت لب‌ها موجب نرمی و لطافت آن‌ها می‌شود.

خیار را به‌صورت ورقه‌ای برش دهید یا پوره کنید و آن را به‌مدت 10 دقیقه روی لب‌ها قرار دهید. سپس آن را با آب بشویید. آب خیار با جذب در پوست خشکی لب را برطرف می‌کند. البته باید این کار را چندین بار در روز انجام دهید که نتیجه دلخواه حاصل شود.

استفاده از خمیر دندان بدون فلوراید

اکثر خمیر دندان‌ها حاوی فلوراید هستند و موجب خشکی و ترک‌خوردگی لب می‌شوند. البته درمان خشکی لب با خمیر دندان‌های گیاهی و بدون فلوراید نیز امکان‌پذیر است. با قرار دادن مقداری از این خمیر دندان‌ها روی لب‌ها، پوسته‌های نازک لب جدا می‌شوند و درخشش آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

ماساژ کره کاکائو و شی باتر در درمان لب‌های خشک

کره کاکائو و شی باتر برای درمان لب‌های خشک

کره شی باتر و کاکائو دو محصول بی‌نظیر برای درمان خشکی لب در خانه هستند. این دو ماده گیاهی اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین می‌کنند و با ایجاد لایه‌ای چرب روی لب‌ها، محافظ بسیار خوبی در برابر سرما، نور خورشید، آلودگی‌هوا و غیره هستند.

مطالب پربازدید:  عمل لیفت سانترال لب، مراقبت‌های بعد و عوارض آن

 

درمان‌های خانگی بهترین گزینه برای رفع خشکی لب‌ها..

در نتیجه باید بگوییم که درمان و پیشگیری از خشکی لب را باید جدی گرفت. زیرا در برخی از مواقع ترک روی لب‌ها نشان از بیماری‌های جدی می‌دهد. در این مقاله شما را با راهکاری بسیار ساده و در دسترس برای درمان این مشکل شایع آشنا کردیم. بدون شک با انجام بهترین روش، نتیجه آن را در مدت زمان کوتاهی روی لب‌های خود مشاهده خواهید کرد.

 

منبع : aad

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو