تثبیت رنگ مو با ترفندهای خانگی جادویی

تثبیت رنگ مو با ترفندهای خانگی جادویی


منبع: مدیسه

5

1402/2/7

08:39


رنگ نگرفتن موها یا از بین رفتن سریع رنگ آن‌ها دلایل بسیاری دارد. شاید تاکنون از خود پرسیده باشید که

تثبیت رنگ مو با ترفندهای خانگی جادویی

رنگ نگرفتن موها یا از بین رفتن سریع رنگ آن‌ها دلایل بسیاری دارد. شاید تاکنون از خود پرسیده باشید که برای تثبیت رنگ مو چه راهکارهایی مناسب است؟ اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که موهای خود را به‌تازگی رنگ کرده اید ولی نمی‌دانید از چه طریقی رنگ موی خود را ثابت نگه‌دارید، با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید که شما را با دلایل عدم ماندگاری رنگ موها و به صرفه‌ترین راهکارهای ماندگاری رنگ مو آشنا کنیم.

دلایل عدم دوام رنگ مو چیست؟

دلایل عدم دوام رنگ مو چیست؟

دوام و ماندگاری رنگ مو مهم‌ترین عامل در زیبایی و جذابیت موها است. اگر موها به‌صورت درست و اصولی رنگ نشوند یا بعد از رنگ اقدامات لازم برای تثبیت نمودن رنگ مو صورت نگیرد، بدون شک جذابیت و درخشش رنگ مو از بین می‌رود و تمام هزینه‌های شما در این خصوص بی‌نتیجه می‌ماند.

به همین دلیل اطلاع از دلایل عدم ماندگاری رنگ موها به شما کمک می‌کند که از موهایی سالم و خوش‌رنگ برخوردار شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین این دلایل را عنوان می‌کنیم.

رنگ کردن موها با رنگ بی‌کیفیت

قبل از رنگ کردن موها در مورد برند رنگ مو و کیفیت آن اطلاعات لازم را به‌دست آورید. بدون شک از رنگ موهای ارزان با برندهای ناشناخته نباید انتظار بالایی داشته‌باشید.

عدم تثبیت رنگ مو به‌دلیل استفاده از رنگ‌های گیاهی

عدم تثبیت رنگ مو به‌دلیل استفاده از رنگ‌های گیاهی

اگر قبل از انجام رنگ مو از رنگ‌های گیاهی مانند حنا و وسمه استفاده کرده باشید، ماندگاری رنگ جدید روی مو کاهش پیدا می‌کند. زیرا رنگ دانه‌های گیاهی ماندگاری بالایی دارند و مانع از رنگ پذیری کامل مو می‌شوند.

توجه نکردن به‌رنگ پایه مو

قبل از رنگ کردن موها به پایه رنگ موی خود توجه کنید. در واقع بدون انجام دکلره امکان ماندگاری رنگ‌های خیلی روشن روی مو وجود ندارد. عدم توجه به پایه رنگ مو و انتخاب نادرست رنگ مو یکی از دلایل عدم تثبیت رنگ موی دکلره شده ‌است.

آب‌کشی زود هنگام موهای رنگ‌ شده

هر رنگ مو دارای دستورالعمل مربوط به خود است و باید به‌مدت مشخصی روی مو باقی بماند. برخی از افراد قبل از زمان تعیین شده موهای خود را می‌شویند که این عامل در تغییر رنگ مو تاثیر بسیاری می‌گذارد.

حمام کردن با آب داغ

حمام کردن با آب داغ

آب داغ عامل مهمی در عدم دوام رنگ مو است. زیرا رنگ دانه‌های مو از طریق آب داغ سریع تر از بین می‌روند و موجب عدم تثبیت رنگ موی فانتزی می‌شوند.

چربی اضافی روی موها و کف سر

یکی دیگر از دلایل دوام پایین رنگ موها، چربی بیش از حد مو و پوست سر است. به همین دلیل افراد دارای موهای چرب یک روز قبل از رنگ کردن مو بهتر است به حمام بروند. البته تمیزی بیش از حد مو قبل از رنگ کردن نیز ممکن است به کاهش ماندگاری آن منجر شود.

شنا در آب استخر

کلر ماده‌ای شیمیایی است که موجب زبر شدن موها و از بین رفتن رنگ مو می‌شود. حال اگر بپرسید که برای تثبیت رنگ مو چه کنیم به شما می‌گوییم که برای کاهش خطرات کلر بهتر است بعد از استخر دوش بگیرید و در زمان شنا از کلاه مخصوص استفاده‌کنید.

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات

 

تغییرات هورمونی

فعالیت هورمون‌ها در دوره‌های متفاوت زندگی افراد به‌خصوص بانوان در حال تغییر است. به‌عنوان مثال در دوران شیردهی، بارداری و قاعدگی رنگ گرفتن موها نیز دشوارتر می‌شود. به همین دلیل رنگ کردن مو را بعد از این دوران بگذارید.

نور شدید خورشید

نور شدید خورشید

نور خورشید آسیب‌های جدی را به مو وارد می‌کند. یکی از این آسیب‌ها کم رنگ و بد رنگ شدن موها است. برای جلوگیری از تابش اشعه‌های مضر نور خورشید روی مو حتما از بهترین تثبیت کننده رنگ مو با SPF بالا استفاده‌کنید.

استفاده بیش از حد از سشوار و اتو‌

گرمای اتو مو و سشوار نیز عامل مهمی در کم رنگ شدن رنگ مو است. از این رو برای ماندگاری رنگ مو بهتر است استفاده از این محصولات را کاهش دهید.

مطالب مرتبط:  عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

 

تکنیک‌های تثبیت رنگ مو برای موهای مختلف

با انجام برخی از تکنیک‌ها و روش‌های ساده، علاوه بر حفظ رنگ مو قادر خواهید بود سلامت موهای خود را نیز افزایش دهید. در ادامه برخی از بهترین راهکارهای تثبیت رنگ روی موها را عنوان می‌کنیم.

استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ مو

استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ مو

شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو در دوام و ماندگاری رنگ موها نقش اساسی را ایفا می‌کنند. امروزه این شامپوها به‌دلیل تاثیرات شگفت‌انگیز خود طرفداران فراوانی را از آن خود کرده اند‌.

شست‌وشوی مو با آب ولرم و سرد

برای ماندگاری و تثبیت شدن رنگ موی دکلره شده بهتر است در ابتدا موها را با آب ولرم و سپس با آب سرد شستشو دهید. در این صورت عمر رنگ مو افزایش پیدا می‌کند و بافت موها نرم‌تر می‌شود.

استفاده از تثبیت کننده رنگ مو خانگی

ماسک‌های خانگی همراه با روغن‌ها و ترکیبات گیاهی بهترین گزینه برای تقویت موها، نرم کردن و ماندگاری عمر رنگ مو هستند. قبل از خواب و هر شب رنگ موهای خود را با بهترین ماسک خانگی درخشان کنید. ماسک‌های حاوی روغن آفتابگردان و روغن ارگان بهترین گزینه برای محافظت از رنگ موها هستند.

عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی گرمایشی

عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی گرمایشی

تا یک هفته بعد از رنگ کردن موها از وسایلی مانند اتو مو و سشوار استفاده نکنید. زیرا گرما عامل مهمی در کدر شدن رنگ مو و از بین رفتن آن عنوان می‌شود.

معرفی سه نوع از محصولات تثبیت کننده رنگ مو برندهای معروف

امروزه محصولات بهداشتی متنوعی برای تثبیت رنگ روی موها طراحی شده‌است که همگی آن‌ها در افزایش درخشش و ماندگاری رنگ مو تاثیرات فوق‌العاده‌ای دارند‌. با این حال برخی از برندهای آرایشی و بهداشتی معروف با فرمولاسیون ویژه و انحصاری خود این محصولات را تهیه و روانه بازار کرده اند‌. برای آشنایی با این محصولات و طرز استفاده از تثبیت کننده رنگ مو همراه ما باشید.

۱) کرم تثبیت کننده رنگ مو بیول مدل Care

کرم تثبیت کننده رنگ مو بیول مدل Care

این کرم تحت لیسانس آلمان در تهران تولید می‌شود و حاوی ویتامین B5 و کراتین است. این کرم با کنترل PH پوست سر از تغییر رنگ مو و رسیدن آسیب به آن جلوگیری می‌کند.

۲) شامپو کراتین موهای رنگ‌شده ووچه

شامپو کراتین موهای رنگ‌شده ووچه

این محصول تحت لیسانس فرانسه قرار دارد و با حجم 250 میلی‌لیتر به تولید می‌رسد. اگر به‌دنبال بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو حاوی کراتین هستید، این محصول را در سبد خرید خود قرار دهید. با استفاده از این شامپو موهای رنگ‌شده شما حالت ابریشمی به خود می‌گیرند و آسیب‌های ناشی از رنگ مو نیز ترمیم می‌شوند.

مطالب دیدنی:  همه‌چیز درباره رنگ مو موقت و انواع آن

 

در ترکیبات این شامپو از عصاره انار، بیوتین، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین E و فیلتر UV نیز استفاده شده‌است. همچنین شامپوی تثبیت رنگ ووچه حاوی ترکیبات مضر همچون: پارابن، نمک، سولفات، گلوتن و غیره نیست.

۳) شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده 450 میل السیو لورآل

شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده 450 میل السیو لورآل

این محصول نیز بهترین تثبیت کننده رنگ مو برند مطرح فرانسوی لورآل محسوب‌می‌شود که به تثبیت کردن رنگ موها، درخشان و زیباتر شدن آن‌ها کمک می‌کند. این شامپو با محافظت از مو در برابر اشعه‌های مضر UVB و UVA موجب جلوگیری از تغییر رنگ مو می‌شود.

تثبیت رنگ مو با چند روش ساده

اگر در پی رسیدن به پاسخ این سوال هستید که برای تثبیت رنگ مو چه کنیم؟ در این مقاله به‌طور کامل به سوالات شما در این خصوص پاسخ داده‌ایم. با استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو، عدم دوش با آب داغ و استفاده از لوازم گرمایشی مو، استفاده از ماسک‌های خانگی و غیره به‌راحتی قادر خواهید بود رنگ موهای خود را حفظ کنید و از زیبایی و درخشش آنها نهایت لذت را ببرید.

 

منبع : stylecraze

 

گوناگون دلایل عدم دوام رنگ مو چیست رنگ کردن موها با رنگ بی‌کیفیت عدم تثبیت رنگ مو به‌دلیل استفاده از رنگ‌های گیاهی توجه نکردن به‌رنگ پایه مو آب‌کشی زود هنگام موهای رنگ‌ شده حمام کردن با آب داغ چربی اضافی روی موها و کف سر شنا در آب استخر تغییرات هورمونی نور شدید خورشید استفاده بیش از حد از سشوار و اتو‌ تکنیک‌های تثبیت رنگ مو برای موهای مختلف استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ مو شست‌وشوی مو با آب ولرم و سرد استفاده از تثبیت کننده رنگ مو خانگی عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی گرمایشی ۱ کرم تثبیت کننده رنگ مو بیول مدل Care ۲ شامپو کراتین موهای رنگ‌شده ووچه ۳ شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده 450 میل السیو لورآل تثبیت رنگ مو با چند روش ساده رنگ مو دکلره قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی آرایشی و بهداشتی همه‌چیز درباره رنگ مو موقت و انواع آن stylecraze Get the Look SALE آرایش آرایش مجلسی آرایشیبهداشتی آشپزخانه آقای خوش تیپ آقایان آموزش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو