برانزر چیست و تفاوت‌های آن با کانتور کدامند

برانزر چیست و تفاوت‌های آن با کانتور کدامند


منبع: مدیسه

5

1402/2/7

01:39


در کیف لوازم آرایشی بسیاری از افراد برانزر دیده می‌شود. برخی هم به هیچ عنوان از آن استفاده نمی‌کنند و

برانزر چیست و تفاوت‌های آن با کانتور کدامند

در کیف لوازم آرایشی بسیاری از افراد برانزر دیده می‌شود. برخی هم به هیچ عنوان از آن استفاده نمی‌کنند و معتقدند که برانزرها آرایش کردن را پیچیده می‌کنند. اما اینطور نیست در واقع برای اینکه بتوانیم از وسیله‌ای استفاده کنیم، باید ابتدا هدف استفاده از آن را بدانیم تا نحوه کار با آن را راحت‌تر درک کنیم. اما برانزر چیست و چرا میکاپ آرتیست‌های معروف هميشه از برانزر استفاده می‌کنند؟

برانزر در واقع وسیله‌ای است که پوست آفتاب زده را برای شما به ارمغان می‌آورد. یعنی نیازی نیست حتما زیر آفتاب بمانید تا پوست آفتاب زده داشته باشید!

اگر به مبحث آرایش علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در مورد برانزر پوست، انواع برانزر و نحوه استفاده آن‌ها را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برانزر چیست؟

برانزر چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که از آن برای دادن بُعد و درخشش به پوست استفاده می‌شود. اگر رنگ برانزر خود را به درستی انتخاب کنید و اصولی از آن استفاده کنید، در ظاهر به نظر می‌رسد که زمانی را زیر آفتاب سپری کرده‌اید. برخی برانزرها دارای شیمر یا اکلیل‌های بسیار ریز هستند و سبب درخشان شدن صورت خواهند شد. برخی مدل‌های برانزر نیز فاقد شاین بوده و جلوه‌ای مات به صورت خواهند داد. برانزرها به صورت پودر برنزر، مایع، کرم و ژل به بازار عرضه می‌شوند که بنابر بر سلیقه افراد می‌توان هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد.

نکته‌ای که هنگام انتخاب برانزر باید به آن دقت کنید، رنگ برانزر است. اگر برانزر بیش از اندازه برای پوست تیره باشد، باعث کثیف نشان دادن صورت می‌شود و دیگر اثری از درخشش و زیبایی را منتقل نخواهد کرد و برعکس اگر بیش از اندازه کمرنگ باشد جلوه جذابی روی پوست نخواهد داشت. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در زمستان به دلیل کمتر در معرض آفتاب قرار گرفتن، پوست از فصل‌های گرم سال روشن‌تر است. بنابراین تعجب نکنید اگر برانزر شما در تابستان رنگ متفاوتی روی صورتتان نسبت به زمستان داشته باشد.

تفاوت برانزر و کانتور

تفاوت برانزر و کانتور

در پاسخ به سوال برانزر چیست باید ابتدا تفاوت آن را با کانتور روشن کنیم. بسیاری از افراد برانزر و کانتور را یکی می‌دانند و فرقی میان آن‌ها قائل نیستند؛ در صورتی که این طرز تفکر درست نیست. کانتور در واقع برای زاویه سازی و دادن بُعد به صورت استفاده می‌شود و تقریبا همیشه مات است. در کانتورینگ هدف، ایجاد سایه روی صورت بوده که با کمک آن می‌توان گونه‌ها را تراشیده‌تر و لب‌ها را حجیم‌تر نشان داد.

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این دو در تناژ رنگی آن‌ها است. محصولاتی که برای کانتورینگ صورت از آن‌ها استفاده می‌شود، تناژ سرد دارند. اما برانزرها تناژ گرم داشته و صورت را شاداب‌تر نشان می‌دهند.

شناخت کافی و درست از برانزر و کانتور و دانستن نقش هر یک از آن‌ها در آرایش به استفاده بهتر و اصولی منتهی خواهد شد.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت اورجینال

 

انتخاب برانزر

برانزر بنفیت هولا

اگر می‌خواهید در انتخاب برانزر مورد نظر اشتباه نکنید و آن اثر آفتاب را روی صورت شبیه سازی کنید، باید ابتدا در انتخاب رنگ و سپس زدن آن بر محل درست دقت کرد. برای انتخاب رنگ نباید به هیچ عنوان رنگ بسیار تیره انتخاب کنید. رنگ درست برای برانزر باید دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما باشد. همچنین باید ابتدا تناژ پوستی خود را بشناسید و بدانید که تناژ پوستی شما خنثی، گرم یا سرد است و سپس برانزر خود را انتخاب‌ کنید.

برانزر مینی هولا

برانزر مینی هولا

اگر در این مسیر تازه وارد هستید، بهترین انتخاب برنزر هولا بنفیت است. این برانزر خارجی برای اکثر رنگ پوست و تناژهای متفاوت کاربردی بوده و رنگ زیبایی را به چهره شما خواهد بخشید. یکی از ویژگی‌های خوب این برانزر وجود سایز کوچک یا مینی آن را است. برنزر مینی بنفیت از آن جهت حائز اهمیت است که می‌توان همان محصول را با قیمت پایین‌تر تهیه کرد تا مطمئن شد که این برانزر با رنگ پوست شخص مطابقت دارد. اگر نداشته باشد، اینگونه دیگر هزینه زیادی را متقبل نمی‌شوید و می‌توانید به راحتی آن را عوض کنید.

مطالب کاربردی :  آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت و چشم

 

در ایران شرکت‌های تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی محصولی به نام برانزر را تولید نمی‌کنند. اما نگران نباشید؛ اکثر شرکت‌های ایرانی طیف وسیع از رنگ را برای رژگونه تولید می‌کنند که معمولا یک رنگ قهوه‌ای با تناژ گرم در میان آن‌ها است. شما می‌توانید از این رژگونه‌ها به عنوان یک برنزر ایرانی استفاده کنید.

برانزر دیور

برانزر شبک و با دوام دیور

یکی از بهترین برانزرها در بازار، برانزر دیور است. برند دیور به عنوان یک برند معروف و لاکچری همواره توانسته بهترین محصولات آرایشی را برای دوستداران آرایش تولید کند. پودر برانزر دیور یکی از محصولات خوب این شرکت بوده که ظاهری بسیار طبیعی و شیک به افراد می‌دهد. اگر به دنبال برانزری هستید که بتواند تمام روز را دوام بیاورد و ماندگاری داشته باشد، به شما برانزر دیور را معرفی می‌کنیم.

چگونه از برانزر استفاده کنیم؟

برای برخی ممکن است محل زدن برانزر کمی دشوار باشد. چون پس زدن رژگونه و کانتور دیگر جایی برای آن نمی‌بینند.

لطفا از برانزر به عنوان کانتور و به جای آن استفاده نکنید. در عوض سعی کنید برانزر را در قسمت‌هایی از صورت که بیشتر در معرض آفتاب هستند و نور آن قسمت‌ها را بیشتر تیره می‌کند، استفاده کنید. به عنوان مثال از برانزر در استخوان گونه، خط رویش مو و پل بینی استفاده کنید. در ابتدا برای افراد مبتدی که با محصولی آشنایی ندارند ممکن است روند کار مشکل آفرین باشد و مجبور شوید آرایش خود را دوباره از اول شروع کنید. سعی کنید براش آرایشی خود را به یکباره و محکم به برانزر نزنید و آن را کاملا به برانزر آغشته نکنید. چون ممکن است بیش از اندازه استفاده کنید و صورتتان کثیف بنظر برسد.

بایدها و نبایدهای برانزر

زدن دورانی و آرام برانزر

برای استفاده از برانزرهای مختلف باید برخی نکات را در نظر داشته باشید تا در میکاپتان دچار خطا نشوید. برخی از این نکات عبارت هستند از:

  • برای زدن برانزر‌های کرمی از براش‌هایی با موی مصنوعی و برای برانزرهای پودری از براش‌هایی با موی طبیعی استفاده کنید. دلیل آن هم این است که موهای طبیعی معمولا مواد کرمی را به خود جذب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند مواد به مقدار کافی برای پوست بماند اما در عوض موهای مصنوعی به خوبی نمی‌توانند مواد پودری را روی خود نگه دارند و مواد به مقدار ناچیزی روی براش باقی می‌مانند.
  • برای برانزهای ژلی یا مایع می‌توانید از دست و یا اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید.
  • برانزهای مات و کم پیگمنت بهتر است توسط براش‌هایی استفاده شوند که سر گردی دارند.
  • برانزرهایی که درخشش زیادی دارند بهتر است با براش‌های مخصوص زاویه سازی صورت استفاده شوند؛ اینگونه تا حد زیادی روی اکلیل‌ها و میزان درخشندگی صورت تسلط خواهید داشت.
  • اگر تازه‌کار هستید سعی کنید به مقدار کم و با حرکات ضربه‌ای برانزر را روی پوست خود بزنید تا اینگونه کنترل بیشتری داشته باشید.
  • در انتخاب رنگ برانزر دقت لازم را داشته باشید.
  • هرچه کمتر استفاده کنید، بهتر است.
  • سعی کنید حرکات دستتان روی صورت به صورت دایره وار و آرام باشد.
  • به مقدار لازم برانزر را روی پوست پخش کنید تا مرز برانزر دیده نشود.
  • برای اینکه مطمئن شوید به اندازه کافی برانزر پخش کرده‌اید، حتما آن را در نور مناسب استفاده کنید.

اگر نکات بالا را در نظر داشته باشید و به خوبی درک کرده باشید که برانزر چیست می‌توانید برانز خود را به زیبایی روی پوست خود بزنید.

مطالب مرتبط :  جذاب‌ترین مدل آرایش بهاری برای خاص‌پسندان

 

به صورت خود گرما ببخشید!

اگر برانزر به درستی استفاده شود محصول جذابی خواهد بود

اگر برانزر به درستی استفاده شود محصول جذابی خواهد بود که صورت را از یکنواختی ایجاد شده توسط کرم پودر در آورده و چهره‌ای گرم و آفتاب دیده را به ارمغان می‌آورد. برای زدن برانزر سعی کنید فشار زیادی به دست و براش وارد نکنید و خیلی ملایم با حرکات دورانی آن را به صورت خود بزنید. انتخاب رنگ و تناژ مناسب برای خرید برانزر و کمی تمرین می‌تواند شما را به فردی حرفه‌ای و ماهر در خود آرایی تبدیل کند

در این مقاله سعی کردیم به سوال برانزر چیست پاسخ دهیم و برخی از انواع برنزه کننده با کیفیت برای صورت را نام ببریم. سعی کنید از برانزر و کانتور به جای یکدیگر استفاده نکیند چون ممکن است آرایش شما را شلخته و زشت کند.

آیا تاکنون از برانزر استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین برندهای خارجی در تولید برانزر کدامند و استفاده مدام یک از آن‌ها برایتان راحت‌تر است؟ شما از کدام رنگ رژگونه به عنوان برانزر استفاده می‌کنید؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید. ما منتظر شنیدنشان هستیم.

 

منبع : lorealparisusa

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو