کاندیشنر مو چیست و معرفی بهترین کاندیشنر مو

کاندیشنر مو چیست و معرفی بهترین کاندیشنر مو


منبع: مدیسه

5

1402/2/4

02:45


احتمالا برای شما سوال پیش آمده که کاندیشنر مو چیست؟ کاندیشنر مو که اغلب با اسم نرم کننده شناخته می‌شود،

کاندیشنر مو چیست و معرفی بهترین کاندیشنر مو

احتمالا برای شما سوال پیش آمده که کاندیشنر مو چیست؟ کاندیشنر مو که اغلب با اسم نرم کننده شناخته می‌شود، یکی از محصولات جهت مراقبت مو است که انواع متنوعی دارد.  کاندیشنر مو یا نرم کننده، یک مواد حالت دهنده یا مرطوب کننده است که به صورت کلی از ترکیباتی مثل روغن‌ها، سیلیکون‌ها، نرم کننده‌ها و … تشکیل شده است، زمانی این مواد با یکدیگر ترکیب می‌شوند، رطوبتی را که موها پس ازشامپو زدن از دست داده‌اند، دوباره به مو باز می‌گرداند ولی لازم به ذکر است که بهتر است از کاندیشنر ارگانیک مو استفاده شود تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت.

برای انواع مو با ویژگی های مختلف کاندیشنر مخصوص آقایان و بانوان وجود دارد. استفاده از نرم کننده یا کاندیشنر هم جهت حالت دادن به مو و هم جهت حفظ رطوبت آن حائز اهمیت است. در رابطه با کاندیشنر مو باید بگوییم افرادی که موهای نازک و شکننده‌ای دارند باید از کاندیشنر حجم دهنده موهای نازک استفاده کنند. کاندیشنر مو هم در مدل زنانه و هم در مدل کاندیشنر مو مردانه موجود است.

ویژگی ها و مزیت های کاندیشنر مو

ویژگی ها و مزیت های کاندیشنر مو

1. تاثیرگذاری فوری

مزایای نرم‌کننده، فوری بودن آن است و به محض استفاده تاثیر آن را متوجه خواهید شد. احتمالا تصور می‌کنید هر چقدر بیشتر روی سر شما بماند، بهتر است ولی باید بگوییم که اشتباه است. اثرگذاری نرم‌کننده در اولین استفاده کاملا قابل رویت است.

2. پیشگیری از آسیب رسیدن به مو در اثر استفاده از حوله

هنگامی که موها مرطوب است، بسیار آسیب پذیر هستند و در این شرایط خشک کردن مو با حوله  باعث شکستگی و آسیب به مو می‌شود. اما استفاده از کاندیشنر باعث کاهش این آسیب می‌شود.

3. نیاز انواع موها به نرم‌کننده

حتی اگر موهایی نازک یا  چرب دارید، باز هم احتیاج به نرم‌کننده دارید .

8 اشتباه درباره استفاده از کاندیشنر مو

اشتباه درباره استفاده از کاندیشنر مو

1. نرم کننده ها چه کاری انجام می‌دهند

کار اصلی نرم کننده‌ها، برگرداندن رطوبت به لایه‌های موها، به خصوص انتهای موها است که تمایل بسیاری به خشک شدن دارند و همچنین کار اصلی دیگر آن‌ها، نرم‌تر کردن موها است. چه موهای شما دارای وز باشد چه رنگ شده باشد استفاده از نرم‌کننده برای هر فردی لازم است.

2. زیاد از حد از نرم کننده استفاده می‌نمایید

هنگامی که صحبت از نرم کننده می‌شود، قطعاً منظور میزان کمی از آن است به ویژه اگر موهای ظریفی دارید. زمانی که بسیار از نرم‌کننده استفاده می‌کنید، این کار موجب می‌شود موهای شما نازک‌تر دیده شود.

3.  به ریشه موهای خود نرم‌کننده می‌زنید

استفاده از کاندیشنر در ریشه می‌تواند موهای شما را سنگین کند و باعث ریزش مو و یا چرب شدن پوست سر شود. حتی  پس از اینکه موهای خود را شستشو دادید، جهت جلوگیری از هر دو این مشکلات، بهتر است تنها در ساقه موها به‌ویژه بخش پایین‌تر مو از نرم کننده استفاده نمایید.

قیمت انواع کاندیشنر و نرم کننده مو ارگانیک و اورجینال

 

 4.از نرم کننده چشم‌پوشی می‌کنید

همانگونه که باید پس از تمیز نمودن پوست خود از مرطوب کننده استفاده نمایید، پس از شامپو زدن نیز نباید از زدن کاندیشنر چشم پوشی کرد. حمام را نباید بدون استفاده از کاندیشنر ترک کنید. با توجه به اینکه شامپو موهای شما را تمیز می‌نماید و کمک به از بین بردن هرگونه ناخالصی‌ها و روغن می‌کند، نرم کننده قادر است تا به موهای شما رطوبت کافی را برساند.

5. به نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی توجه‌ای ندارید

به نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی توجه‌ای ندارید

نرم کننده بدون نیاز به شستشو برای کسانی که موهای فرفری، ضخیم، آسیب دیده یا ریزش مو دارند بسیار موثر است. این نوع نرم کننده در مدت طولانی روی موها باقی می‌ماند و موها از فواید آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

6. نمی‌توانید شامپو را با نرم کننده مقایسه کنید

در حالی که شامپو با نرم کننده هماهنگ باشد، تاثیرات خیلی بی‌نظیری بر موهای شما می‌گذارد.

7. نرم‌کننده مناسب با نیازهای خود تهیه نمی‌کنید

در واقع هدف اصلی، تهیه کردن محصولات مراقبت از موی مناسب بر اساس نوع مو و نیاز موها است. اگر دارای موهای چرب هستید، احتمالا به نرم‌کننده‌های قوی احتیاجی نداشته باشید. اگر موی خشک دارید لازم است از نرم‌کننده قوی‌تری استفاده کنید.

مطالب دیدنی:  عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

 

8. در شستن نرم کننده عجله می‌کنید

در صورتی که نرم کننده را به موهای خود زده و فوری آن را بشویید، نمی‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید. به طور معمول، مدت زمان نوشته شده روی محصولات حدود 1 تا 3 دقیقه می‌باشد.

انواع کاندیشنر مو

انواع کاندیشنر مو

دو گروه کاندیشنر یا حالت دهنده مو در بازار دردسترس است:

Rinse out

این مدل حالت دهنده را پس از شامپو استفاده می‌کنند که به شستشو نیاز دارند. موهای زبر و خشک به علت صدمه دیدن سطح کوتیکول مو به حالت دهنده‌های قوی برای نفوذ در کوتیکول مو احتیاج دارند. این حالت دهنده به علت شستشو مقدار کمی از آن بر روی مو باقی می‌ماند. هویت کاربری کاندیشنر rinse out ماندن به مقدار کم بر موهاست پس در شستشوی آن به زیاده روی احتیاجی نیست. آرایشگران اغلب از کاندیشنر حرفه ای مو که در همین گروه قرار دارند، در آرایشگاه استفاده می‌نمایند.

مطالب کاربردی :  ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

Leave on

دسته دوم حالت دهنده‌ها پس از استفاده به شستشو نیازی نداشته و تا حمام کردن بعدی و زدن شامپو روی مو می‌توانند روی مو باقی بماند. این دسته از کاندیشنرها برعکس نوع قبلی به دلیل اینکه شسته نمی‌شود کاملا روی مو باقی مانده و باعث ترمیم بافت موی صدمه دیده می‌شود.

کاندیشنر ارگانیک مو چیست؟

کاندیشنر ارگانیک مو چیست؟

بهترین کاندیشنر مو بر اساس مواد طبیعی برای مراقبت از مو طراحی شده است. استفاده آسان، پوشش کل مو، ساده شانه زدن و حالت دهی، نرمی و ابریشمی ساختن مو، بازیابی درخشش طبیعی موی شما از فوایدهای این محصول می‌باشد. در صورتی که کاندیشنر مو مرغوب باشد، بهترین احیا کننده مو به شمار می‌آید.

فرق کاندیشنر و ماسک مو

فرق کاندیشنر و ماسک مو

مشهودترین فرق ماسک مو و نرم کننده در کاربرد آن‌ها است. نرم کننده‌ها تنها باعث لطیف تر شدن تار مو می‌شوند. ولی ماسک مو قوی‌تر از آن‌ها بوده و کارایی بیشتری دارد. ماسک مو یک محصول درمانی جهت ترمیم و تغذیه تارهای مو با فرمولی غنی شده است که به رشته‌های مو آبرسانی می‌کند.

زمان استفاده از کاندیشنر مو

زمان استفاده از کاندیشنر مو

مدت زمان استفاده از نرم کننده 3 الی 5 دقیقه است در صورتی که ماسک مو باید حدود 15 الی 20 دقیقه روی مو گذاشته شود تا تاثیر بسیاری خوبی از خود بر جای بگذارد.

مطالب پربازدید :  بهترین ماسک مو برای موهای رنگ شده، آسیب دیده و نازک چیست؟

 

همچنین وجود روغن جوجوبا در نرم کننده تغذیه‌رسانی را برای مو انجام می‌دهد و چربی لازم برای حفاظت مو از طریق این روغن تامین می‌شود. کراتین موجود در نرم کننده نیز پروتئین لازم مو را تامین می‌کند.

اغلب نرم کننده با دارا بودن ویتامین E موجب زیاد شدن نرمی و لطافت مو هم می‌شود. در روش استفاده از کاندیشنر مو جهت استفاده بهینه بهتر است ابتدا مقداری از آن را به ساقه‌های مو زده و ماساژ دهید تا به خوبی جذب موی سر گردد.

 

منبع : byrdie

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو