عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی


منبع: مدیسه

4

1402/1/22

13:52


بیشتر افراد به خصوص خانم‌ها به دنبال راه‌هایی برای صاف کردن موهای خود هستند. یکی از وسیله‌هایی که می‌توان از

عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

بیشتر افراد به خصوص خانم‌ها به دنبال راه‌هایی برای صاف کردن موهای خود هستند. یکی از وسیله‌هایی که می‌توان از آن برای صاف کردن موها کمک گرفت، اتوی مو است. البته در حال حاضر وسایل حرارتی دیگری همچون برس‌حرارتی نیز در بازار وجود داشته که از آن برای صاف کردن موها استفاده می‌شود. استفاده زیاد از این دست وسایل ممکن است سلامت موهایتان را به خطر بیندازد. اگر می‌خواهید در رابطه با عوارض صاف کردن مو با این وسایل حرارتی بیش‌تر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز درباره اتوی مو و برس حرارتی

اتوی مو

موها ساختار بسیار ضعیفی داشته و حتی قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید نیز می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به آنان وارد کند. افرادی که مرتبا از اتوی‌مو برای صاف کردن یا حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند، به مرور زمان با مشکلاتی همچون نازک شدن موها و از بین رفتن شفافیت آنان روبرو خواهند شد. آیا ارزش دارد که سلامت موها را برای زیبایی بیش‌تر آنان به خطر بیندازیم؟

عوارض صاف کردن مو با کمک اتوی مو و برس حرارتی

عوارض استفاده از این محصولات زیاد بوده و در ادامه هر یک از آنان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خشکی مو

خشکی مو

حتما اگر زیاد از اتو مو استفاده می‌کنید، متوجه این امر شده‌اید که در هنگام کشیدن اتو روی موها، از آنان دود بلند می‌شود! در واقع آن دود نیست، بلکه بخار است. اتو تمام رطوبت موهای شما را خارج کرده و آنان را صاف می‌کند.

تنها راه از بین بردن این رطوبت نیز تبخیر و تبدیل شدن آن به بخار است. به همین دلیل است که موهای شما پس از شستن به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. چرا که در اثر شستشو رطوبت به آنان وارد می‌شود. استفاده مکرر و طولانی از حالت‌ دهنده‌های حرارتی، روغن طبیعی موها را از بین برده و آنان را به شدت خشک و شکننده می‌کند.

موخوره

موخوره

شاید بعضی‌ها فکر کنند که صاف کردن موها ممکن است موخوره آنان را از بین ببرد. اما اصلا اینگونه نیست. خشکی ناشی از صاف کردن مکرر موها در نهایت منجر به موخوره بیشتر می‌شود، حتی اگر برای صاف کردن آنان از بهترین اتو مو استفاده کنید.

شکنندگی مو

شکنندگی مو

حال که می‌دانید صاف کردن موها با دستگاه‌های حرارتی می‌تواند سبب خشکی آنان شود، باید بدانید که این خشکی بیش‌ از حد ساختار تارهای مو را ضعیف خواهد کرد. بنابراین تک تک تارهای موی شما مستعد شکستن درست از وسط آنان خواهند شد.

قیمت محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو برند

 

از بین رفتن درخشندگی

از بین رفتن درخشندگی

استفاده از اتو مو بابلیس می‌تواند روغن‌های طبیعی پوست سر و رطوبت موجود در موهایتان را که مسئولیت درخشنده کردن آنان را بر عهده دارند، از بین ببرد. با استفاده زیاد از اتوی‌مو تنها چیزی که در انتها برای شما باقی خواهد ماند، موهایی کدر و بی روح است.

ریزش مو

ریزش مو

استفاده از حرارت به طور مکرر و منظم نه تنها به تارهای مو بلکه به فولیکول‌های آنان نیز آسیب وارد خواهد کرد. این آسیب‌ها به ریشه مو رسیده و سبب ضعیف شدن آنان می‌شود. در نهایت ریزش مو اتفاق می‌افتد.

ریزش دائمی مو

ریزش دائمی مو

اگر گمان می‌کنید که می‌توانید سال‌ها از وسایل حرارتی مثل برس‌حرارتی استفاده کرده و تنها با کنار گذاشتن یک روزه این وسیله، سلامت موهای خود را باز گردانید، سخت در اشتباهید. با از بین رفتن فولیکول‌های مو امکان ریزش دائمی آنان وجود خواهد داشت.

مطالب دیدنی:  ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

خارش پوست سر

خارش پوست سر

قبل از این که بپرسید برس حرارتی چی بخرم، باید عوارض آن را به خوبی مرور کنید. یکی دیگر از عوارض استفاده از این محصولات، خارش پوست سر است. مرگ فولیکول‌های مو منجر به کاهش تولید روغن‌های طبیعی که پوست سرتان را مرطوب نگه می‌دارند، می‌شود. این امر سبب می‌شود که پوست سر شما خشک شده، پوسته پوسته دهد و شما احساس خارش داشته باشید. حتی ممکن است این خارش به پیشانی و گردن شما نیز سرایت کند.

کاهش رشد مو

صاف کردن مکرر موها بدون استفاده از محافظ حرارتی، به طور دائم به کوتیکول‌های مو آسیب رسانده و سبب کاهش رشد مو خواهد شد.

چگونه از بروز عوارض صاف کردن مو جلوگیری کنیم؟

حتی اگر طرز استفاده از اتو مو را به خوبی نیز می‌دانید، باید قبل از صاف کردن حتما از یک محافظ حرارتی استفاده کنید. سعی کنید از اتوی‌مو و سایر وسایل حرارتی فقط دو بار در هفته استفاده کرده و از استفاده روزانه از آنان اجتناب کنید. دمای اتوی خود را در درجه کم یا متوسط تنظیم کرده و دمای بسیار بالا دوری کنید.

هرگز موهایتان را در زمانی که خیس هستند، صاف نکنید. موها وقتی خیس‌اند در ضعیف‌ترین حالت خود بوده و مستعد شکنندگی خواهند بود. موهایتان را قبل از شستشو چرب کرده و در هنگام شستشو نیز از نرم کننده استفاده کنید که رطوبت از دست رفته به آنان باز گردد.

یک هفته در میان از ماسک‌های خانگی و طبیعی تهیه شده از ماست، شیر نارگیل، عسل و روغن زیتون استفاده کرده و موهایتان را به طور طبیعی مرطوب نگه دارید. اگر نمی‌خواهید که درخشندگی موهایتان از بین برود، موهایتان را با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک فنجان آب شستشو دهید.

مطالب کاربردی :  بهترین ماسک مو برای موهای رنگ شده، آسیب دیده و نازک چیست؟

 

طرز استفاده از برس حرارتی را به خوبی یاد گرفته و از گرمای خیلی زیاد و تکنیک‌های اشتباه دوری کنید. اجتناب از اشتباهات رایج و صاف کردن موها به روش صحیح از تعدادی از عوارض به وجود آمده در اثر استفاده از اتوی مو و برس‌حرارتی جلوگیری خواهد کرد.

 

منبع : stylecraze

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو