تقویت موی نازک با بهترین روش‌های خانگی کم هزینه

تقویت موی نازک با بهترین روش‌های خانگی کم هزینه


منبع: مدیسه

4

1402/2/7

12:44


موها به‌دلایل متفاوتی نازک و شکننده می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای تقویت موی نازک

تقویت موی نازک با بهترین روش‌های خانگی کم هزینه

موها به‌دلایل متفاوتی نازک و شکننده می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای تقویت موی نازک روش‌های بسیاری وجود دارد که استفاده از مکمل‌ها و قرص‌های مولتی ویتامین بهترین گزینه برای افزایش حجم موها عنوان می‌شود.

با این حال برخی از افراد قادر به خرید مکمل‌های تقویت کننده نیستند و ترجیح می‌دهند از روش‌های کم هزینه و خانگی برای بهبود مشکلات موی خود استفاده‌کنند. البته استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی مناسب همراه با این روش‌ها در تاثیرگذاری بهتر آن‌ها توصیه می‌شود. برای آشنایی با تکنیک‌ها و روش‌های تقویت موهای نازک در خانه با ما همراه باشید.

روش‌های تقویت موهای نازک در طب سنتی

روش‌های تقویت موهای نازک در طب سنتی

داروهای شیمیایی بدون شک عوارض بسیاری برای بدن به‌همراه دارند. همچنین هزینه آن‌ها نیز بالا است و هر فردی از عهده خرید آن‌ها بر نمی‌آید. به همین دلیل استفاده از روش‌های سنتی و خانگی بهترین گزینه برای تقویت موها است. در ادامه قصد داریم به بررسی ساده‌ترین و تاثیرگذارترین راهکارهای سنتی و خانگی برای افزایش حجم موها بپردازیم.

دانه کتان، گیاهی پرخاصیت در پرپشت شدن موها

موهای ضخیم زیبایی و جوانی شما را دو چندان نشان‌می‌دهد. از این رو یکی از روش‌های بسیار طبیعی برای تقویت موهای نازک و چرب استفاده از دانه کتان است. این گیاه با جبران کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی و امگا 3 بدن به‌طور طبیعی موجب افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود.

در این روش خانگی برای تقویت موها کافی است که ۵ قاشق از آن را در یک لیوان آب بریزید و بعد از پنج ‌روز محلول ژل ‌مانند حاصل از آن را به ریشه مو و پوست سر بمالید. ماساژ این ژل به‌مدت ۱۰ دقیقه روی موها به افزایش حجم آن‌ها کمک می‌کند. بعد از گذشت این مدت زمان موها را با آب سرد بشویید. این عمل را در هفته چند بار تکرار کنید که به نتیجه دلخواه خود برسید.

معجزه روغن نارگیل در تقویت موها

معجزه روغن نارگیل در تقویت موها

روغن نارگیل را باید بهترین روغن برای تقویت موهای نازک به‌شمار آورد. زیرا این روغن حاوی انواع مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم، اسیدهای چرب، و ویتامین‌ها است که موها را تقویت و تغذیه‌رسانی می‌کند و موجب حفظ رطوبت آن‌ها می‌شود.

با تقویت فولیکول‌های مو بدون شک نازکی تارهای مو نیز از بین می‌رود. روغن نارگیل برای نرم و لطیف کردن موها نیز گزینه بسیار ایده آلی است.

برای ضخیم شدن موها با این روغن باید مقدار کافی از آن را در داخل ظرف گرم کنید و سپس آن را روی پوست سر و ریشه موها به‌مدت یک رب ماساژ دهید. سپس بعد از حدود نیم ساعت موها و پوست سر خود را با شوینده ملایم و آب ولرم بشویید. انجام این کار به دفعات دو الی سه بار در هفته برای ضخیم شدن تارهای مو ضروری است.

تهیه ماسک خانگی تخم‌مرغ

تهیه ماسک خانگی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی پروتئین و مواد معدنی ضروری برای رشد موها است. استفاده از ماسک خانگی تخم‌مرغ به درمان موهای نازک و ضعیف کمک می‌کند و موجب ضخیم‌تر شدن موها می‌شود. با توجه به حجم موهای خود یک الی دو عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و آن را به‌مدت ۵ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید.

بعد از ۳۰ دقیق قرارگیری این ماسک روی موها، آن را با شامپوی مخصوص موهای خود و آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک خانگی کم هزینه به دفعات یک‌بار در هفته برای تقویت موهای نازک پیشنهاد می‌شود.

قیمت محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو برند

 

آبرسانی طبیعی به موها با آلوئه‌ورا و عسل

آبرسانی طبیعی به موها با آلوئه‌ورا و عسل

موها برای حفظ سلامت خود علاوه بر مواد مغذی به رطوبت نیاز دارند. آلوئه‌ورا یکی از گیاهان بسیار شناخته شده و در عین حال مفید برای آبرسانی به موها و پوست سر است. ژل آلوئه‌ورا با آبرسانی به فولیکول‌های مو به ضخیم شدن موهای سر کمک می‌کند و همچنین مانع از خشکی پوست سر و موها می‌شود.

برای تقویت موهای نازک در خانه و ضخیم شدن موهای خود یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به موهای خود بمالید. بعد از 30 دقیقه موها را با آب ولرم یا سرد آب‌کشی کنید. اگر به‌دنبال افزایش حجم موهای خود هستید این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه مورد نظر را دریافت کنید.

املا، گیاهی پرخاصیت برای افزایش ضخامت مو

املا، گیاهی پرخاصیت برای افزایش ضخامت مو

املا یکی از میوه‌های بسیار پرخاصیت سبز رنگ و ریز است که تقریبا ظاهری شبیه به آلو و انگور دارد. این گیاه سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که برای درمان نازکی موها از پوره و روغن آن به‌وفور استفاده می‌شود.

مطالب پربازدید:  موخوره چیست و سریعترین روش های درمان خانگی موخوره چیست

 

برای مراقبت از موهای نازک با پودر املا آن را به یک پیمانه آب اضافه کنید تا خمیری شود. سپس ترکیب به‌دست آمده را روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی سر شما بماند. برای مشاهده نتیجه سریع از این روش درمان خانگی تقویت موها باید حداقل دو بار در هفته از ماسک املا استفاده‌کنید.

روغن زیتون چاره‌ای همیشگی برای ضخیم شدن موها

روغن زیتون چاره‌ای همیشگی برای ضخیم شدن موها

روغن گیاه زیتون حاوی انواع مواد مغذی و اسیدهای چرب است که برای حفظ سلامت موها و افزایش ضخامت آن‌ها فواید بسیاری به‌همراه دارد. این روغن به نرم شدن مو و همچنین تسکین التهابات پوست سر نیز کمک می‌کند. از این رو یکی از روش‌های خانگی و هم هزینه برای بهبود تارهای مو استفاده از روغن زیتون است.

قبل از ماساژ این روغن روی پوست سر آن را گرم کنید و سپس به‌مدت 3 دقیقه آن را روی موها و کف سر ماساژ دهید. این داروی تقویت موهای نازک باید به‌مدت حداقل نیم الی ۵۰ دقیقه روی موها بماند که مواد مفید روغن زیتون به بافت مو نفوذ پیدا کند.

البته قرارگیری روغن زیتون روی موها از شب تا صبح نیز فواید آن را دو چندان می‌کند. سپس موها را با آب ولرم و شامپو مخصوص خود بشویید و خشک کنید. این روغن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی روی پوست سر را از بین می‌برد و با تغذیه رسانی به فولیکول‌های مو به افزایش حجم تارهای مو کمک می‌کند.

مصرف مواد غذایی و قرص تقویت موهای نازک حاوی ویتامین‌های D و B12

مصرف مواد غذایی و قرص تقویت موهای نازک

مو برای رشد و تقویت خود به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. دو ویتامین D و B12 در افزایش حجم موها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از آنجایی که ویتامین‌های گروه B در بدن جذب نمی‌شوند، بهترین روش برای تامین آن‌ها استفاده از قرص‌های تقویت کننده گیاهی است.

امروزه برندهای متنوعی از این داروهای گیاهی در بازار موجود هستند که با هزینه بسیار کم به فروش می‌رسند. البته مصرف برخی از غذاها مانند: ماهی، گوشت گاو و بره، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، تخم‌مرغ و دانه‌ها نیز در تامین ویتامین D و B12 نقش مهمی دارند.

مطالب کاربردی :  علت ایجاد و درمان درد ریشه مو با روش‌های ساده

 

ضخیم شدن موی سر با دانه شنبلیله

برای تقویت موهای نازک در طب سنتی و ضخیم شدن موی سر کافی است که دانه‌های شنبلیله را به‌مدت یک شبانه‌روز در یک کاسه آب بگذارید که خیس بخورند. سپس دانه‌ها را آسیاب کنید و با ترکیب یک قاشق روغن نارگیل آن را به‌حالت خمیری درآورید.

با مالش این خمیر روی پوست سر به‌مدت 30 دقیقه و سپس شست‌وشوی آن، نتایج بی‌نظیر این ترکیب خانگی را در کمتر از چند هفته روی موهای خود مشاهده خواهید کرد.

تقویت موی نازک خود با روش‌های خانگی

بدون شک قبل از استفاده از روش‌های خانگی برای پرپشت شدن موها باید بدانید که کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو میشود؟ در این مقاله برخی از تاثیرگذارترین و دردسترس‌ترین روش‌های خانگی و کم هزینه را برای بهبود ضخامت تارهای مو عنوان کرده‌ایم که با انجام مداوم هر کدام از آن‌ها شاهد افزایش حجم و در نتیجه زیبایی موهای خود خواهید بود.

 

منبع : medicalnewstoday

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو