معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن

معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن


منبع: مدیسه

4

1402/2/11

09:07


زیبایی کیمیایی است که در این روزها همه افراد چه زن و چه مرد و چه پیر و جوان به

معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن

زیبایی کیمیایی است که در این روزها همه افراد چه زن و چه مرد و چه پیر و جوان به دنبال آن هستند. بخش عمده‌ای از زیبایی شامل مراقبت و رسیدگی از پوست و مو خواهد بود. داشتن روتین‌های روزانه پوست و استفاده از مواد مراقبت کننده مو سهم عمده‌ای در داشتن پوست و مویی سالم دارد. ماسک مو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگرچه هنوز افرادی هستند که وجه تمایز میان ماسک مو کراتینه و نرم کننده مو را نمی‌دانند.

در این مقاله سعی بر آن داریم که بتوانیم با ارائه اطلاعات کافی از ماسک مو، مزایا و مضرات آن و همچنین نحوه استفاده صحیح این لوازم آرایشی بهداشتی کاربردی گامی دیگر را در زمینه زیبایی و سلامت مو برداریم.

ماسک مو کراتینه چیست؟

ماسک مو کراتینه چیست؟

ماسک موی کراتینه ماده‌ای غلیظ شده از نرم کننده مو به شمار می‌رود که برای مدت طولانی‌تری روی موها طراحی و ساخته شده است به همین ترتیب یک ماسک مو قادر خواهد بود مدت زمان طولانی‌تری را برای درمان آسیب‌های مو سپری کند.

ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه پس از هر بر استحمام ضروری خواهد بود. آسیب‌های مو که برای درمان نیاز به زمان بیشتری دارند به این ترتیب امکان رفع شدن خواهند داشت. از طرفی شدت نفوذ مواد مغذی ماسک مو در مدت زمان بیشتر تاثیر بیشتری دارد.

نحوه استفاده از ماسک مو کراتینه

نحوه استفاده از ماسک موی کراتینه می‌توان شدت اثرگذاری آن را مشخص کند. استفاده نادرست از این محصول کاربردی علاوه بر نداشتن مزایا دارای مضراتی نیز هست. در ادامه مراحل استفاده از ماسک مو را به صورت گام به گام بیان خواهیم کرد.

1-شست و شوی موها

نحوه استفاده از ماسک مو کراتینه

ابتدایی‌ترین قدم برای استفاده از ماسک موی کراتینه اطمینان کافی از تمیز بودن موها است. آماده بودن مو برای دریافت مواد مغذی ماسک مو پس از شست و شو کامل حاصل می‌شود. استفاده از شامپو مناسب برای موهای کراتینه شده را نباید به هیچ عنوان فراموش کرد.

2-ایجاد رطوبت کافی روی مو

ایجاد رطوبت کافی روی مو

استفاده از ماسک موی کراتینه برای موهای خشک کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. به همین دلیل تمامی متخصصان زیبایی پیشنهاد می‌کنند که این محصول کاربردی پس از ایجاد رطوبت روی مو استفاده کنید. در صورتی که تمایلی به شستن کامل مو ندارید، ولی از پاکیزگی آن اطمینان دارید، با کمی پاشش آب روی مو رطوبت کافی را برای استعمال ماسک مو ایجاد کنید. یک حوله مناسب یا پارچه نخی برای گرفتن آب اضافی مو مناسب به نظر می‌رسد.

قیمت انواع ماسک مو برند و باکیفیت

 

3-استفاده از ماسک

استفاده از ماسک

در این مرحله باید مقدار مناسبی از بهترین ماسک مو کراتینه را روی دست بریزید و به آرامی روی موها نوازش کنید. همواره باید در نظر داشت که این ماسک مو تنها برای ساقه مو افراد طراحی و ساخته شده است و هیچگاه نباید روی ریشه موها استفاده کرد.

این اقدام ممکن است به ریشه مو آسیب بزند و آن را تضعیف کند. در صورت برخورد به ریشه مو بهتر است سریعا اقدام به آبکشی مو کنید. نوازش موها با دست‌هایی که آغشته به ماسک مو هستند به مدت 30 ثانیه و با حرکت از بالا به پایین به نفوذ محصول و درخشندگی موها منجر خواهد شد.

4-استراحت مو

پس از استفاده از ماسک موی کراتینه اجازه دهید این مواد به مدت 3 الی 5 دقیقه روی مو باقی بمانند و استراحت کنند. اگرچه بهتر است طبق دستورالعمل روی ماسک مو اقدام کنید، ولی برای اکثر این محصولات آرایشی همین مقدار زمان مناسبی تلقی می‌شود. پس از این مقدار استراحت می‌توان شاهد اثرات جادویی ماسک مو بود.

5-آبکشی

اگرچه ماندن این مواد به مدت طولانی‌تر روی موها زیانی نخواهد داشت، ولی در صورت تمایل می‌توان به آبکشی کامل مو پرداخت. دقت در آبکشی نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند اثرات مثبتی در درخشندگی مو داشته باشد.

بهترین ماسک مو برای موهای کراتینه شده

استفاده از ماسک

انتخاب ماسک مو کراتینه برای افراد مختلف به عوامل متفاوتی بستگی دارد. در صورتی که احساس می‌کنید پس از هربار استفاده از ماسک موهای شما چرب می‌شوند و احساس سنگینی دارید، باید از نوع سبک‌تری از اینگونه محصولات بهره‌مند شوید. برخی افراد که موهای ضخیم‌تری دارند ممکن است 2 بار در هفته نیاز به استفاده از ماسک مو داشته باشند، در صورتی که این زمان برای افرادی با موهای نازک و سبک‌تر به 1 بار در هفته تقلیل می‌یابد.

مطالب پربازدید:  جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای کاربردی، ساده و جذاب

 

برندهای مختلفی در سراسر دنیا برای ساخت این محصول کاربردی پیش قدم شده‌اند. در این میان می‌توان به بهترین ماسک مو برای موهای کراتینه شده که توسط شرکت‌های My، Hrba Sense، Adra و Garnier اشاره کرد. این نام‌های معتبر به تولید محصولاتی برای موهای رنگ شده و آسیب دیده نیز مشغول هستند.

چنین ماسک مویی با پر کردن شکاف‌های ایجاد شده روی ساقه مو آن را تغذیه خواهد کرد. همچنین محصولاتی که برای موهای وز هستند، با ایجاد رطوبت کافی مو جلوی این معضل را خواهند گرفت. دغدغه وز شدن مو بر اثر کمبود رطوبت روی موها است که با جذب دائمی رطوبت هوا سعی در تامین آن دارد. با استفاده از ماسک مو کراتینه آگرادو برای چنین موهایی این مشکل برای همیشه از میان خواهد رفت.

مزایای استفاده از ماسک کراتینه مو فاقد سولفات

مزایای استفاده از ماسک کراتینه مو فاقد سولفات

استفاده از ماسک مو دارای مزایای بی‌شمار و بی‌نظیری است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از ماسک کراتینه مو فاقد سولفات می‌توان به رطوبت رسانی کافی به موها و ترمیم آسیب‌های آن اشاره کرد. در ادامه به برخی دیگر از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

  • رطوبت رسانی کافی به موها: مرطوب کننده‌های موجود در ماسک موها را به جذب هرچه بیشتر رطوبت وادار می‌کند و همیشه آن‌ها را هیدراته نگه خواهد داشت. روغن نارگیل، آرگان و گلیسیرین از جمله مهم‌ترین مرطوب کننده‌ها به شمار می‌رود.
  • تقویت موها: در صورت استفاده بیش از اندازه از حالت دهنده مو امکان ایجاد شکستگی و موخوره وجود دارد. بهترین ماسک موی کراتینه بدون سولفات خارجی توانایی تقویت و از بین بردن آسیب‌های مو را خواهد داشت.
  • براق و نرم شدن موها: مواد مغذی موجود در ماسک کراتینه مو با از بین بردن آسیب و مشکلات مو به زیبایی هرچه بیشتر و براق و نر شدن آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد.
  • از بین بردن موخوره: وز شدن موها و موخوره که از مشکلات عمده افراد به شمار می‌رود با استفاده از ماسک مو باکیفیت برای همیشه به فراموشی سپرده می‌شوند.
  • محافظت از مو: محافظت از موها در برابر آسیب‌های محیطی و شیمیایی از دیگر مزایای ماسک مو کراتینه خواهد بود. تغذیه کامل و عمیق مو به جلوگیری از آسیب مو کمک می‌کند.
  • حجیم شدن موها: یکی از مزایای فوق‌العاده ماسک مو اثر حجیم شدن موها پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی خواهد بود. نفوذ روغن‌های مفید موجود در آن به موها سبب حفظ رطوبت و افزایش حجم خواهد شد.
  • پوست سر سالم و بدون شوره: با استفاده از ماسک مو می‌توان به راحتی از شر شوره‌های سر نیز خلاص شد.

مطالب دیدنی:  تقویت موی نازک با بهترین روش‌های خانگی کم هزینه

 

کلام آخر

ماسک مو کراتینه برای موهای مختلف باید با دقت و وسواس بیشتری مورد انتخاب قرار گیرند. به طور کلی موهای آسیب دیده، رنگ شده، وز، مجعد و … دارای فرمولاسیون متفاوتی برای ماسک مو هستند، ولی درخشندگی و صاف شدن را می‌توان وجه تشابه این محصولات عنوان کرد. به طور کلی در ترکیبات ماسک مو محصولات طبیعی از جمله موز، تخم مرغ، عسل، قهوه، روغن آرگان، روغن نارگیل، سرکه سیب، آووکادو و آلوئه ورا به چشم می‌خورد.

با داشتن این اطلاعات ساختن ماسک مو کراتینه خانگی چندان سخت به نظر نمی‌رسد. این مواد طبیعی و مغذی برای پر کردن منافذ خالی روی تار مو، از بین بردن آسیب و رطوبت رسانی کافی به مو کمک رسان خواهند بود.

 

منبع : pantene

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو