همه چیز درباره کرم هیدروکینون، مزایا و طرز استفاده از آن

همه چیز درباره کرم هیدروکینون، مزایا و طرز استفاده از آن


منبع: مدیسه

6

1402/2/9

21:24


داشتن پوست سفید و بدون تیرگی آروزی تمامی افراد به‌خصوص بانوان است. کرم هیدروکینون جز محصولات بهداشتی مراقبت از پوست

همه چیز درباره کرم هیدروکینون، مزایا و طرز استفاده از آن

داشتن پوست سفید و بدون تیرگی آروزی تمامی افراد به‌خصوص بانوان است. کرم هیدروکینون جز محصولات بهداشتی مراقبت از پوست است که به‌دلیل برخورداری از ترکیبات روشن‌کننده محبوبیت بسیاری پیداکرده‌است.

این کرم در درمان انواع لک، کک‌و‌مک، تیرگی پوست و غیره که به آن هایپرپیگمنتیشن می‌گویند، تاثیر بسزایی دارد. البته این کرم باید با تجویز پزشک و زیر نظر او استفاده شود. برای اینکه بدانید هیدروکینون چیست، طرز استفاده از آن چگونه است و تا چه میزان در درمان لک‌ها تاثیر دارد، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کرم هیدروکینون چیست؟

کرم هیدروکینون

هیدروکینون یکی از بهترین کرم‌های  ضدلک و تیرگی است که تا سالیان طولانی در رتبه پرفروش‌ترین لوازم آرایشی بهداشتی سفیدکننده پوست قرار داشت. این کرم در سال ۱۸۲۰ تولید شد که جز پرقدرت‌ترین کرم‌های ضدلک عنوان می‌شود. این کرم در درمان انواع لک‌های پوستی ناشی از بارداری، آفتاب، کک‌ومک، ملاسما، جای جوش و غیره کاربرد گسترده‌ای دارد.

البته به دلیل قدرت بالای این کرم ضدلک عوارض جانبی آن نیز بیشتر از سایر کرم‌های روشن‌کننده است. به‌همین‌دلیل استفاده طولانی مدت از این کرم توصیه نمی‌شود. این کرم تمامی لک‌های تیره بزرگ و کوچک پوستی را درمان می‌کند و بهترین گزینه برای کسانی است که به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند.

کرم هیدروکینون ۴ درصد

شرکت‌های دارویی بسیاری این کرم را با برندهای متنوعی تولید و روانه بازار کرده‌اند که دوز هیدروکینون در تمام آن‌ها متفاوت است. اگر می‌خواهید بدانید که کرم هیدروکینون ۴ درصد برای چیست و چه مزایایی دارد باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید و نحوه استفاده از آن را به‌طور دقیق از پزشک بپرسید. البته بیشتر این کرم‌ها با غلظت‌های ۲ و ۴ درصد به تولید می‌رسند ولی به دلیل عوارض جانبی آن‌ها غلظت‌های ۴ درصد این کرم‌ها بیشتر توسط پزشک تجویز می‌شوند.

کرم روشن کننده هیدروکینون چگونه لک‌ها را درمان می‌کند؟

کرم روشن کننده هیدروکینون

این کرم‌ دارای مکانیزم اثر متفاوت از سایر کرم‌های روشن‌کننده پوست است به گونه‌ای که در سریع‌ترین زمان ممکن لک‌ها را درمان می‌کند و پوستی سالم و بدون هیچگونه تیرگی را برای مصرف‌کنندگان آن به ارمغان می‌آورد. این کرم بسیار قوی با از بین‌بردن سلول‌های رنگ‌ساز پوست مانع ایجاد لک‌های جدید روی پوست می‌شود.

قیمت انواع کرم ضدلک و روشن کننده پوست باکیفیت

 

درواقع با استفاده از کرم سفیدکننده هیدروکینون سلول‌های رنگ‌ساز این پیام را دریافت می‌کنند که دانه‌های رنگی زیادی در زیر پوست تجمع پیداکرده‌است. از این‌رو سلول‌های مورد نظر دیگر رنگدانه تولید‌ نمی‌کنند و به مرور زمان تمامی لک‌ها از بین می‌روند. بنابراین پماد هیدروکینون هم سلول‌های تولیدکننده رنگدانه‌های پوست را نابود می‌کند و هم تعداد ملانوسیت‌های تولید شده را کاهش می‌دهد. به‌همین دلیل بعد از مدتی لایه سطح پوست دچار تغییر رنگ می‌شود و سفیدتر دیده‌خواهد‌شد.

البته بهتر است برای حذف سلول‌های مرده پوست همراه با هیدروکینون از کرم لایه‌بردار با محتویات اسید گلیکوایک یا سالی سیلیک اسید نیز استفاده شود. در این صورت لک‌های پوستی سریع‌تر درمان می‌شوند.

طریقه استفاده کرم هیدروکینون چگونه است؟

طریقه استفاده کرم هیدروکینون

بدون شک با استفاده صحیح و اصولی از این کرم تاثیرات آن را در کمتر از چند ماه مشاهده خواهید کرد. کافی‌است این پماد را یک یا دو بار در روز و به مدت ۲ الی ۴ ماه استفاده کنید. در این صورت بهترین نتیجه را از درمان انواع لک‌های پوستی خواهیدگرفت.

برای استفاده درست و اصولی این کرم انجام دستورالعمل‌های زیر به شما کمک بسیاری می‌کند:

  1.  قبل از استفاده از این کرم صورت خود را با یک محصول شستشوی مناسب مانند ژل یا فوم بشویید.
  2.  به‌منظور تاثیرگذاری بهتر آن، از یک کرم لایه‌بردار برای از بین‌بردن لایه‌های مرده پوست استفاده کنید. بهتر است کرم یا محلول لایه‌بردار گلیکولیک اسید یا سالی‌ سیلیک اسید را برای لایه‌برداری به‌کار ببرید.
  3.  سپس مقداری از کرم روشن کننده هیدروکینون را به‌خوبی روی پوست ماساژ دهید که جذب آن شود. این کرم را روی لک‌ها یا تیرگی‌های پوست استفاده کنید.
  4.  در مرحله بعد باید از یک مرطوب‌کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. زیرا یکی از عوارض هیدروکینون خشکی پوست است. به‌همین‌دلیل کرم مرطوب‌کننده مانع از ایجاد جوش و قرمزی ناشی از این پماد روی پوست می‌شود

مطالب دیدنی:  بهترین کرم شب روشن کننده در بازار چیست؟

 

مدت زمان استفاده از کرم هیدروکینون چقدر است؟

مدت زمان استفاده از کرم هیدروکینون

این کرم ضد لک بسیار قوی باید به‌ مدت حداقل ۲ الی ۴ ماه روی پوست استفاده‌ شود که نتیجه دلخواه برای مصرف‌کنندگان قابل مشاهده‌ باشد. البته بسیاری از افراد بعد از استفاده از این کرم به مدت ۴ الی ۶ هفته، نتایج شگفت‌انگیز آن را به‌سرعت مشاهده می‌کنند.

در این مدت پوست سفید می‌شود و لک‌ها به مرور زمان از بین می‌روند. در صورتی که بعد از مصرف ۳ ماه از بهترین کرم هیدروکینون تغییرات اساسی را روی تغییر سایز لک‌های پوست خود حس نکردید، این موضوع را با پزشک مطرح کنید و توصیه پزشک را جدی بگیرید. پزشک ممکن‌ است درمان دیگری را برای این منظور توصیه کند.

همچنین در زمان استفاده از این کرم و بعد از گذشت یک ماه از دوره درمان نیز از ضدآفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید. البته برای محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب نور خورشید و عدم بازگشت لک‌ها، استفاده از ضدآفتاب با SPF بالاتر از 30 توصیه می‌شود.

کرم هیدروکینون مدیلن برای چیست و چه مزایایی دارد؟

کرم هیدروکینون مدیلن

همانطور که گفته‌شد این کرم با برندها و غلظت‌های متفاوتی به تولیدمی‌رسد. به‌همین‌دلیل کیفیت هر کرم با دیگری متفاوت است. یکی از بهترین کرم‌های هیدروکینون، برند مدلین است که در ایران تولید می‌شود و به روشن‌شدن پوست و از بین‌رفتن لک‌ها کمک می‌کند. همچنین با استفاده از این کرم بسیار قوی، پوست لایه‌برداری می‌شود.

قیمت کرم هیدروکینون نیز نسبت به انواع خارجی آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است و خرید آن به کسانی که در جستجوی یک کرم ضدلک مناسب و باکیفیت هستند، پیشنهاد می‌شود. کرم ضدلک هیدروکینون مدیلن برای کسانی که دارای تیرگی در ناحیه زانو، کشاله ران، زیر بغل و غیره هستند یا به طور مداوم در معرض نور شدید خورشید قرار دارند، فواید بسیاری به‌همراه‌دارد.

در ترکیبات این کرم از ویتامین C نیز استفاده‌شده‌است که به سرعت به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و با تامین رطوبت مورد نیاز پوست از آن در برابر التهاب و قرمزی محافظت می‌کند. همچنین این ویتامین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که تاثیر مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. در حالت کلی هیدروکینون مدیلن دارای مزایای زیر است:

  • کاهش لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی
  • از بین‌ بردن تیرگی‌ها و لک‌های ناشی از افزایش سن
  • روشن‌ کردن پوست بعد از بارداری
  • کم‌رنگ‌ کردن جای جوش و زخم
  • رفع کک‌ومک و لکه‌های کوچک
  • محرک کلاژن‌سازی پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • قابل استفاده برای انواع پوست

 در نتیجه…

مطالب پربازدید:  قرص سفیدکننده پوست چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد

 

بهترین کرم هیدروکینون را باید از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه‌ کنید. البته با خرید آنلاین این کرم قادر خواهید بود که عکس کرم هیدروکینون را مشاهده کنید و در مورد مزایا، نحوه مصرف، عوارض و غیره آن اطلاعات مفیدی را به‌دست آورید. این کرم ضدلک و روشن‌کننده پوست محسوب می‌شود که در تمام جهان شناخته‌شده‌است و فروش بالایی دارد.

با این حال استفاده خودسرانه از این کرم به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و باید زیر نظر پزشک و در مدت محدود از آن استفاده کرد. در این صورت نتایج آن در مدت زمان کمتر از چند هفته خود را روی پوست نشان می‌دهند.

 

منبع : webmd

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو