روش های خانگی سریع رفع تیرگی زیر بغل

روش های خانگی سریع رفع تیرگی زیر بغل


منبع: مدیسه

8

1402/2/2

02:36


امکان دارد شما نیز همچون بسیاری از افراد، از تیرگی زیر بغل خود خجالت کشیده و همین امر موجب شود

روش های خانگی سریع رفع تیرگی زیر بغل

امکان دارد شما نیز همچون بسیاری از افراد، از تیرگی زیر بغل خود خجالت کشیده و همین امر موجب شود از پوشیدن مایو، تاپ‌های بدون آستین و شرکت در ورزش‌های جمعی اجتناب کنید. همچنین به دلایل گوناگون، بدن بعضی از افراد در ناحیه بیکینی، رنگدانه بیشتری تولید می‌نماید که به طور معمول امری طبیعی است. با این حال، اگر این موضوع برای شما آزاردهنده است، می‌توانید با استفاده از روش‌های گوناگون مثل روش‌های خانگی یا استفاده از بهترین محصولات رفع تیرگی زیر بغل، به طور موثر و پایدار به رفع تیرگی زیربغل خود بپردازید.

لازم به ذکر است که رفع سیاهی زیر بغل در یک روز چندان امر ممکنی نیست. سفید کردن زیر بغل و بیکینی می‌تواند به پوست شما جلوه‌ای زیبا ببخشد. در این مقاله ما قصد داریم بهترین روش‌های رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران را معرفی کنیم.

علت تیرگی زیر بغل چیست؟

علت تیرگی زیر بغل چیست؟

دلایل متفاوتی جهت سیاهی زیر بغل وجود دارد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • استفاده از دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها (تحریک کننده‌های شیمیایی)
  • اصلاح (تحریک و سایش)
  • تجمع سلول‌های مرده پوست (عدم لایه برداری)
  • اصطکاک (پوشیدن لباس تنگ)
  • ملانوز در افراد سیگاری (هایپرپیگمنتیشن ناشی از سیگار کشیدن)
  • هایپرپیگمانتاسیون (افزایش ملانین)
  • آکانتوز نیگریکانس (اغلب علائمی از چاقی، دیابت یا سطح غیرطبیعی هورمون است)
  • اریتراسما (عفونت باکتریایی)
  • بیماری آدیسون (آسیب غده فوق کلیه)
  • ملاسما (لکه‌های تیره روی پوست)

چگونه از تیرگی زیر بغل خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از تیرگی زیر بغل خود جلوگیری کنیم؟

راه و روش‌های متنوع و گوناگونی وجود دارند که می‌توانید با رعایت آن‌ها از سیاهی زیر بغل خود جلوگیری نمایید. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پوست زیربغل خود را به طور دائم لایه‌برداری کنید.
  • جهت از بین بردن موهای زیربغل خود از وکس و اپیلاسیون استفاده نمایید.
  • از چاق شدن و افزایش وزن خود جلوگیری کنید.
  • تلاش کنید پوست زیر بغل خود را همه وقت خشک نگه دارید. در ماه‌های گرم سال رطوبت زیر بغل افزایش یافته و همین امر می‌تواند موجب سیاهی و تیرگی زیر بغل شود.
  • دوش گرفتن روتین و مرتب را نباید فراموش کنید.
  • از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی با الیاف مصنوعی اجتناب کنید.

روغن نارگیل جهت رفع سریع تیرگی زیر بغل

روغن نارگیل جهت رفع سریع تیرگی زیر بغل

یکی از توصیه‌های بی‌نظیر متخصصان پوست و زیبایی جهت رفع سیاهی زیر بغل استفاده از روغن نارگیل است. برای رفع تیرگی زیر بغل در خانه به اندازه یک قاشق مرباخوری روغن نارگیل به زیر بغل خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن نارگیل به مدت 10 الی 15 دقیقه در این قسمت باقی مانده و بعد با آب و صابون ناحیه‌ی مورد نظر را بشویید. برای نتیجه گرفتن بهتر هفته‌ای دوبار این روش را تکرار نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید.

رفع سیاهی زیر بغل با جوش شیرین

رفع سیاهی زیر بغل با جوش شیرین

جوش شیرین از سالیان گذشته به منظور ماده‌ای طبیعی جهت از بین بردن سلول‌های مرده پوست شناخته شده است. همین ویژگی جوش شیرین سبب شده تا بتواند جهت رفع تیرگی زیر بغل نیز مفید واقع شود.

قیمت انواع محصولات مراقبت و بهداشت پوست

 

برای استفاده نمودن از خواص جوش شیرین جهت رفع و درمان تیرگی زیر بغل خود می‌توانید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. توجه کنید که ماده حاصل نباید زیاد رقیق شود. این ماسک خانگی جوش شیرین را بر روی پوست تمیز خود بزنید و برای مدت یک دقیقه به خوبی ماساژ دهید.

سپس حدود 30 دقیقه منتظر بمانید تا جوش شیرین تاثیر خود را به بهترین شکل روی پوست شما بگذارد. بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید. نمی‌توان گفت که استفاده از جوش شیرین یک درمان صددرصدی تیرگی زیر بغل است اما 2 تا 3 بار استفاده از این ترکیب در طی هفته تغییرات قابل ملاحظه‌ای را جهت رفع سیاهی زیر بغل ایجاد می‌کند.

رفع سیاهی زیر بغل با خمیر دندان

رفع سیاهی زیر بغل با خمیر دندان

خمیر دندان دارای فلوراید و جوش شیرین است، برهمین اساس قادر است همچون یک لایه بردار یا اسکراب عمل نموده و در رفع تیرگی زیربغل موثر واقع شود. جهت رفع سیاهی زیر بغل با خمیر دندان واجب است روزی دو الی سه مرتبه، مقداری خمیر دندان را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست زیر بغل مالیده و بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید.

پیشنهاد می‌شود برای انجام این کار از خمیر دندان‌های بدون بو و طعم استفاده نمایید. جهت کسب نتیجه بهتر ضروری است روزانه دو یا سه بار این روش را تکرار کنید.

لیمو قوی‌ترین روش رفع تیرگی زیر بغل در طب اسلامی

لیمو قوی‌ترین روش رفع تیرگی زیر بغل در طب اسلامی

یک راه موثر دیگر جهت رفع تیرگی زیر بغل در یک هفته، مالیدن آب لیمو به پوست زیر بغل است. این کار را بایستی به صورت روزانه و قبل از حمام انجام دهید. لیمو جزو سفید کننده‌های طبیعی محسوب می‌شود که به مرور رنگ پوست را روشن‌تر می‌نماید. بعد از حمام، مقداری مرطوب کننده به پوست زیر بغل خود بزنید و به مدت چند روز نباید از اسپری و مام زیربغل استفاده کنید.

رفع سیاهی زیر بغل با استفاده از ماسک خانگی آرد نخود با شیر یا ماست

رفع سیاهی زیر بغل با استفاده از ماسک خانگی آرد نخود با شیر یا ماست

جهت رفع تیرگی زیربغل شما به چند قاشق غذاخوری آرد نخود و ماست ساده یا شیر نیاز دارید. آرد را با ماست یا شیر مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را به زیر بغل خود بمالید. اگر کثیف شدن ملافه‌ها برای شما چندان مهم نیست، می‌توانید بگذارید این ترکیب در طی شب روی بر پوست شما بماند. با توجه به اینکه کاملا طبیعی هستند، تاثیر بدی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید نتیجه بسیار سریعی بگیرید، می‌توانید مقداری آبلیمو نیز به آن اضافه کنید.

مطالب پربازدید:  قرص سفیدکننده پوست چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد

 

روش‌های رفع تیرگی کشاله ران

روش‌های رفع تیرگی کشاله ران

روش‌های رفع تیرگی کشاله ران هم همچون روش‌های رفع سیاهی زیر بغل به دو قسمت خانگی و مدرن تقسیم می‌شوند. بعضی از روش‌های رفع سیاهی کشاله ران با داروهای گیاهی به شکل زیر هستند.

رفع تیرگی کشاله ران با روغن نارگیل و عسل

رفع تیرگی کشاله ران با روغن نارگیل و عسل

یکی از روش‌های سنتی جهت رفع و درمان سیاهی کشاله ران، استفاده از ترکیب روغن نارگیل و عسل می‌باشد. جهت این منظور می‌توانید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به همراه یک قاشق چای خوری عسل در یک ظرف مناسب ترکیب نمایید.

ظرف دارای این ترکیب را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار داده و گرم نمایید. سپس ماسک به دست آمده را بر روی ناحیه تیره کشاله ران خود زده و به مدت 15 دقیقه به آن اجازه دهید تا روی پوست شما باقی بماند. بعد از گذشت 15 دقیقه می‌توانید پوست خود را با استفاده از گلاب پاکیزه نمایید. لازم به ذکر است که این ترکیب افزون بر برطرف کردن سیاهی کشاله ران جهت رفع تیرگی زیر بغل نیز مورد استفاده واقع می‌شود.

ماسک خیار و آلوئه‌ورا

ماسک خیار و آلوئه‌ورا

یکی دیگر از روش‌های سنتی رفع تیرگی کشاله ران، استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا است. خواص آلوئه‌ورا برای پوست آنقدر بسیار است که در اغلب ماسک‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب کاربردی :  انواع ماسک بدن خانگی با اثرگذاری فوری

 

برای بهره بردن از خواص این ماسک خانگی باید یک عدد خیار را رنده کنید و با مقداری مناسب از آلوئه‌ورا ترکیب نمایید تا ترکیبی خمیری شکل به دست بیاید. در مرحله بعد می‌توانید این ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و به مدت 15 دقیقه صبر نمایید. دقت کنید که این ماسک افزون بر رفع تیرگی کشاله ران جهت رفع تیرگی زیر بغل نیز مفید است.

 

منبع : indiatimes

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو