معرفی انواع تتو موقت و نحوه انجام آن

معرفی انواع تتو موقت و نحوه انجام آن


منبع: مدیسه

6

1402/1/27

00:51


بعضی از افراد علاقه زیادی به انجام تتو دارند، اما به دلایل مختلفی مثل ترس از درد یا ترس از

معرفی انواع تتو موقت و نحوه انجام آن

بعضی از افراد علاقه زیادی به انجام تتو دارند، اما به دلایل مختلفی مثل ترس از درد یا ترس از خون ریزی و دیدن سوزن، نمی‌توانند این کار را انجام دهند، خوشبختانه انجام تتو موقت یک عمل جایگزین برای این افراد است. این مدل تتو علاوه بر نداشتن هیچ ترسی، ماندگاری موقتی نیز داشته و افراد می‌توانند طرح‌های مختلفی را تجربه کنند. بنابراین اگر طرحی را انتخاب کردند که پس از مدت زمانی به اصطلاح دل آنان را زد، به راحتی می‌توانند آن را با طرح جدیدی جایگزین کنند. در ادامه با ما همراه باشید که انواع این مدل تتو و نحوه انجام آن آشنا شوید.

تتو موقت چیست؟

تتو موقت

تتو موقت طرح‌هایی با قابلیت جا به جایی بوده که روی بدن اعمال می‌شوند. بر خلاف تتوهای واقعی، وقتی شخصی از یک خالکوبی موقت خسته می‌شود، می‌تواند به سادگی آن را بشوید. این تتوها با گذشت زمان از بین می‌روند. همانند تتوهای واقعی انواع و سبک‌های مختلفی از تتوهای موقت وجود دارد. شما با جستجوی عبارت تتو موقت اینستا می‌توانید طرح‌هایی بسیار متنوع برای اعمال روی پوست خود انتخاب کنید.

انواع مختلفی از این مدل خالکوبی وجود داشته که هر کدام به روش‌های مختلف انجام می‌شوند و به همین سبب دارای ماندگاری متفاوتی نیز هستند. نحوه انجام هر یک از این موارد را می‌توانید در ادامه آموزش ببینید.

انواع تتو موقت

این محصول انواع مختلفی داشته و همان‌طور که گفته شد تصویری روی پوست بدن شماست که برای همیشه باقی نخواهند ماند. این تتوها برای استفاده موقتی ساخت شده‌اند. برای مثال بازیگران در ساخت یک فیلم یا سریال می‌توانند به جای تتوی دائم از این مدل تتوها در طول بازی خود استفاده کنند.

تتو موقت برچسبی

تتو برچسب برگردان

این مدل  برچسب برگردان‌هایی بوده که روی پوست انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده این محصول برای اولین بار در دهه 1960، توسط برخی از تولید کنندگان آدامس به وجود آمد. آنان تصویر تتوی ساده و عمدتا آبی را به محصولات خود اضافه کردند. محصولات امروزی بسیار پیشرفته‌تر و بادوام‌تر از محصولات گذشته بوده و ضد آب هستند.

این تتوها در برابر عرق مقاوم بوده و به کمک مرطوب کردن پوست روی آن اجرا می‌شوند. این برچسب‌ها هم اکنون در رنگ‌های مشکی طرفداران بسیاری داشته و نسبت به رنگ‌های دیگر بیش‌تر شبیه به تتوهای دائمی هستند. از میزات تنوع تتو برچسبی نیز هر چقدر که بگوییم کم گفته‌ایم. از این محصولات طرح‌های بسیار متنوعی برای تمامی سلیقه‌ها وجود دارد.

لیست قیمت انواع لوازم آرایش اورجینال

 

نحوه انجام تتوی پرچسبی

  1. پوستتان را کاملا تمیز کرده و سپس برچسب کاغذی تتو را روی آن قرار دهید
  2. حالا با پارچه مرطوب و خیس به آرامی روی این برچسب بکشید
  3. این کار را آنقدر انجام دهید که طرح موجود روی کاغذ روی پوست شما بیفتد
  4. می‌توانید گوشه‌ای از برچسب را بلند کرده که متوجه شوید آیا تتو از آن جدا شده است یا خیر
  5. در صورت جدا نشدن همچنان اقدام به کشیدن پارچه مرطوب روی آن کنید.

طرح حنا

طرح حنا

تتو حنا با استفاده از رنگی که از گیاه حنا به دست می‌آید، روی پوست اعمال می‌شود. پودر حنا معمولا با مقدار خاصی آب یا چای مخلوط شده و سپس خمیری حاصل می‌شود که به وسیله آن می‌توان طرح‌های مختلفی را کشید. افزودن شکر یا عسل می‌تواند سبب مرطوب شدن این خمیر شود. بدون استفاده از این مواد اغلب خمیر خشک خواهد بود.

البته بسته بندی‌های شرکتی این محصول نیز در حال حاضر در رنگ‌های مختلف در دسترس است. طرح‌های حنا درگذشته معمولا روی دست‌ها و پاها اعمال می‌شد، اما هم اکنون در تمام قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال تتو موقت 6 ماهه هستید، طرح حنا نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. مخصوصا در نواحی دست که در طول روز به دفعات مختلفی با آب و مواد شوینده مورد شستشو قرار می‌گیرد.

نحوه انجام طرح حنا

معمولا افرادی که این طرح‌ها را روی پوست اعمال می‌کنند، از قبل طرح را روی پوست کشیده و سپس حنا را در کیسه‌ای لوله‌ای شکل ریخته و از آن برای کشیدن طرح استفاده می‌کنند. البته بعضی نیز از یک خلال دندان آغشته به حنا برای کشیدن تاتو موقت روی پوست استفاده می‌کنند.

پس از استفاده از حنا، باید منتظر بمانید که این ماده خشک شود تا رنگ روی پوست شما اعمال شود. هرچقدر زمان بیش‌تری منتظر بمانید و مواد را از روی پوست خود نشویید، رنگ تتوی به وجود آمده تیره‌تر خواهد شد. چند راه برای افزایش ماندگاری حنا وجود دارد. قبل از انجام این تتو حتما پوست خود را لایه برداری کرده و پوست‌ها مرده را از روی آن بشویید. با این کار تتو برای مدت زمان بیش‌تری تازه به نظر خواهد رسید.

مطالب مرتبط :  انواع ماسک بدن خانگی با اثرگذاری فوری

 

تتو موقت با اسپری

تتو موقت اسپری

این مدل تتو با کمک شابلون‌هایی با طرح‌های متنوع و اسپری دارای رنگ‌های مخصوص به روی پوست بدن اعمال می‌شوند. دوام این مدل تتو موقت تنها چند روز بوده و به راحتی قابلیت پاک کردن آنان را داریم. حتی افراد خیلی مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از این مدل تتو استفاده کنند.

نتیجه به دست آمده نیز شبیه به تتوهای واقعی خواهد بود. اگر دارای پوست حساسی هستید، حتما باید در هنگام خرید تتو موقت اسپری به ویژگی‌هایی همچون عدم برخورداری از الکل و سازگاری بالا با پوست‌های حساس توجه کنید.  این مدل تتو علاوه جذابیت زیاد، فرصتی منحصر به فرد خواهد بود برای امتحان این که بدانید آیا یک طرح تتو واقعی واقعا برای شما مناسب است یا نه.

نحوه انجام تتو موقت با اسپری

  1. برای انجام این کار ابتدا پوست خود را به خوبی به کمک ایزوپروپانول تمیز کرده که هیچ گونه چربی روی آن نباشد.
  2. سپس اسپری را باید به خوبی تکان دهید که رنگ‌های ته نشین شده رنگدانه‌ها به خوبی مخلوط شوند.
  3. شابلون با طرح دلخواه خود را روی پوست قرار داده و رنگ را از فاصله حدودا سه تا پنج سانتی‌متری اسپری کنید.
  4. یکی از نکات مهم در این مرحله این است که رنگ خیلی کم حجم پاشیده شود که در زیر شابلون جمع نشده و ناهمواری ایجاد نکند.
  5. وقتی جوهر اسپری شده هنوز مرطوب است، شابلون را از روی پوست برداشته و اطراف آن را از غبار اسپری احتمالی پاکسازی کنید. برای این کار می‌توانید از ایزوپروپانول استفاده کنید.

مطالب دیدنی:  آموزش 10 مدل آرایش عکاسی بی‌نظیر

 

کلام آخر

همان‌طور که مشاهده کردید روش‌های مختلفی برای انجام خالکوبی موقت وجود داشته و در این مطلب سعی که شما را با انواع روش‌های مختلف تتو موقت آشنا کنیم. اگر تا به حال از این روش‌ها برای انجام تتو استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید

 

منبع : authoritytattoo

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو