تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده

تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده


منبع: مدیسه

4

1402/2/5

08:55


یکی از کارهای جالب و جذابی که تقریبا تمام بانوان به آن علاقه دارند، حالت دادن به موها است. اغلب

تقویت و ماندگاری فر مو با ترفندهای خیلی ساده

یکی از کارهای جالب و جذابی که تقریبا تمام بانوان به آن علاقه دارند، حالت دادن به موها است. اغلب خانم‌ها تمایل دارند که هر مدت یک‌بار یه تغییر اساسی برای مدل موهاشون خلق کنند و از این راه زیبایی و حس قشنگ‌تری نسبت به خود داشته باشند.

کرلی کردن مو یا فر کردن موها و همچنین ماندگاری فر مو یکی از مدل‌هایی هست که طرفداران فراوانی دارد و می‌توان با استفاده از روش‌های گوناگون، این کار را بر روی موها انجام داد و جذابیت منحصر به فرد و زیبایی را برای موها پدید آورد. در حقیقت می‌توان گفت تمام بانوان به موهای فر خورده و بی‌عیب و نقص علاقه دارند؛ اما آیا می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود احساس بسیار بهتری نسبت به موهای کرلی یا فر خورده پیدا نمایید؟ اینکه موهای فر خورده، مجعد و کرلی شما در کل طی روز زیبایی خودشان را حفظ کنند و با گذر زمان تغییری در حالت موها ایجاد نشود!

موضوعی که در این باره وجود دارد این است که چگونه می‌توان ماندگاری فر مو یا کرلی موها رو افزایش داد و برای درازمدت از جذابیت این مدل مو لذت برد. ممکن است کسانی به دنبال علت باز شدن فر مو باشند ولی گفتنی است که اگر اصولی را که می‌خواهیم برای شما شرح دهیم را رعایت کنید این مشکل را نخواهید داشت. این اصول به قدری مناسب و صحیح هستند که روش آرایشگرها برای ماندگاری فر مو نیز از همین روند پیروی می‌کنند.

موها را پیش از فر کردن نشویید

موها را پیش از فر کردن نشویید

اگرچه تمام خانم‌ها علاقه دارند موهایی مرتب و تمیز و در عین حال درخشان داشته باشند اما اگر می‌خواهید موهای خود را فر کنید و حالت کرلی در موهای خود ایجاد نمایید، لازم نیست که حتما پیش از این کار موها را شستشو دهید. در حقیقت، بهترین و مناسب‌ترین مو جهت حالت گرفتن موهایی هستند که در دو الی سه روز گذشته شسته و تمیز شده باشند. در این هنگام، موها بهتر فر می‌شوند و ماندگاری فر موها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علت این مسئله این است که روغن‌های طبیعی پوست سر، بافت نرم‌تر و طبیعی‌تری بر روی موها پدید می‌آورند و برهمین اساس در این حالت ماندگاری فر موها بیشتر خواهد شد. اگر احساس می‌کنید موهای شما بسیار چرب شده است، می‌توانید به جای شستشوی موها از مقداری شامپو خشک برای ریشه موهای خود استفاده نمایید تا چربی زائد موها رو جذب کند.

شستشوی موها و عدم استفاده از نرم‌کننده مو

شستشوی موها و عدم استفاده از نرم‌کننده مو

اگرچه گفته می‌شود روز دوم یا سوم پس از حمام کردن و شستن موها بهترین و مناسب‌ترین زمان جهت ایجاد کرلی یا حالت فر روی موها است اما شما می‌تونید این کار را پس از شستشوی مو و دوش گرفتن نیز انجام دهید اما لازم است که به چند نکته مهم و اساسی در این زمینه دقت داشته باشید.

اگر می‌خواهید موهای خود را کرلی یا فر کنید، پیشنهاد می‌شود که از نرم‌کننده مو استفاده نکنید، چرا که نرم‌کننده باعث می‌شود تا تارهای مو بسیار نرم و لغزنده شده و حالت فر مو رو به خوبی حفظ نکنند. نکته مهمی که درباره فر کردن موها وجود دارد این است که موها باید به مقدار کافی ضخیم و خشک باشند تا بتوانند حالت فر را به خوبی نگه دارند. در این صورت حالت ماندگاری فر موها افزایش پیدا می‌کند.

آماده کردن موها

آماده کردن موها

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم برای فر کردن موها لازم است که موهای شما بافت مناسبی داشته باشد تا حالت کرلی یا فر مو در تمام طول روز باقی بماند. برای این کار باید حتما موها رو به بهترین نحو ممکن آماده نمایید.

پیش از شروع به فر کردن موها لازم است که یک موس موی غلیظ و ضخیم را بر روی موها بمالید. با توجه به اینکه موس مو دارای الکل است، مقداری از رطوبت موها رو جذب کرده و نرمی و لطافت مو را از بین می‌برد و همین مسئله کمک می‌کند تا فر موها ماندگاری بیشتری پیدا کند.

قیمت انواع محصولات حالت دهنده مو اورجینال

 

اگرچه به طور معمول توصیه می‌شود از محصولات دارای الکل یا سولفات روی موها استفاده نشود اما این بار از معدود مواردی است که استفاده از یک محصول مبتنی بر الکل پیشنهاد می‌شود.  بر همین اساس مقدار بسیار زیادی از موس مو را به طور سخاوتمندانه در کف دست ریخته و از ریشه تا انتهای مو را به موس مو آغشته نمایید تا موهایتان برای فر شدن آماده شود.

استفاده از محصولات مناسب مو

استفاده از محصولات مناسب مو

محافظ حرارت و گرما برای مو (Heat Protectant)

این محصول را می‌توانیم به منظور یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین محصولاتی که باید در زمان حالت دادن و فر کردن موها استفاده شود معرفی کنیم. عدم استفاده از این محصول یکی از اشتباهات معمولی است که باعث می‌شود تا در طی فرآیند کرلی کردن یا فر کردن موها، آسیب بسیار زیادی به موها وارد گردد.

شما می‌توانید این محصول محافظت گرما برای مو را از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی تهیه کنید و پیش از فر کردن مو با کمک ابزارهای گرم شونده، به کار بگیرید.

اسپری مو (Hair spray)

استفاده از محصولات فیکس‌کننده مثل اسپری مو کمک می‌کند تا حالت کرلی و فر موها به بهترین شکل ممکن روی موها فیکس شود و ماندگاری بیشتری نیز پیدا کنند. شاید برای شما سوال شده باشد که چیکار کنم فر موهام باز نشه؟ بهتر است بدانید که در حین فر کردن مو و همچنین پس از فر کردن موها، می‌توانید مقداری اسپری مو را بر روی موها اسپری نمایید تا حالت بهتر و ماندگارتری داشته باشند و دیگر باز نشوند. این محصول بافت محکم و سفت‌تری را برای موها ایجاد می‌کند و تاثیر بسیار خوبی نیز در طولانی‌تر شدن یا ماندگاری فر موها خواهد داشت.

مطالب دیدنی:  جدیدترین تکنیک‌های کالرملتینگ و رنگ مو اروپایی

 

نکته ای که در رابطه با استفاده از اسپری مو وجود دارد این است که به هیچ‌وجه مقدار زیادی از اسپری مو را از فاصله نزدیک روی موها اسپری نکنید، چرا که این کار باعث می‌شود تا موها فوق‌العاده خشک شده و ظاهر مصنوعی به خود بگیرند. در حقیقت شما باید یک هاله سبک از این محصول را بر روی موها اسپری نمایید، سپس مقداری صبر کنید تا خشک شود و بعد موها را با ابزار گرم شونده حالت بدهید و یا نتیجه نهایی کار را فیکس نمایید.

ابزارهای گرم شونده با کیفیت را خریداری کنید

ابزارهای گرم شونده با کیفیت را خریداری کنید

برای اینکه حالت فر مو بسیار زیبا روی موها ایجاد شود و این حالت ماندگاری بالایی نیز داشته باشد لازم است از ابزارهای با کیفیت و درجه یک، که جهت این کار طراحی و تولید شده‌اند استفاده نمایید. اتو مو یا ابزارهای میله‌ای ویژه فر کردن مو (بابلیس مو) که از تورمالین tourmaline  یا سرامیک ceramic درست شده‌اند به طور معمول از ابزاهایی که از جنس آهن هستند، کیفیت بیشتر و بهتری داشته و آسیب خیلی کمتری را نیز به مو وارد می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که قبل بابلیس چی به مو بزنیم تا آسیب نبیند باید بگوییم محصولات زیادی برای این کار در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند مانند اسپری محافظت مو که می‌توانید آن را تهیه کرده و پیش از بابلیس روی موهای خود اسپری نمایید.

جهت افزایش ماندگاری فر موها، حتما موهای خود را خنک کنید

جهت افزایش ماندگاری فر موها، حتما موهای خود را خنک کنید

یکی از موثرترین ترفندهایی که به افراد کمک می‌کند تا فر مو ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشد این است که حتما موها را پس از بابلیس مو خنک نمایید. پس از اینکه موها به دور بابلیس پیچیده می‌شوند، بر اثر گرما، شکل مارپیچی که به دور میله پیچیده شده را به خود می‌گیرد و پس از خنک شدن مو و بسته شدن کوتیکول مو، این حالت بر روی موها باقی می‌ماند.

بنابراین توصیه می‌شود پس از اینکه موها با بابلیس شکل گرفت موها رو رها نکرده بلکه با کمک یک گیره باریک موها را به شکل حلقه شده نگه داشته و سپس پس از خنک شدن مو این گیره رو باز نمایید و موها را رها کنید. با این ترفند ساده حالت فر موها هم بسیار جذاب شده و هم ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

استفاده از روغن برای موهای فر

استفاده از روغن برای موهای فر

روغن آرگان یک محصول طبیعی به همراه آبرسانی بی‌نظیری است که افزون بر حفظ شادابی موها، مانع ‌از ایجاد موخوره می‌شود. شما می‌توانید پیش از استفاده از سشوار، کل موهای خود را به روغن آرگان آغشته نمایید و از آن‌ها در مقابل حرارت حفاظت کنید. موخوره دشمن صددرصدی موهای فر می‌باشد. با استفاده از روغن‌های مرغوب و درست اجازه‌ پدید آمدن موخوره روی موهای خود را ندهید.

مطالب پربازدید :  عوارض استفاده از اتوی مو و برس حرارتی

 

فر دائم مو

فر دائم مو

فر دائم مو یکی از موارد عالی جهت داشتن موهای حالت‌دار و مواج است. ماندگاری فر دائم چیزی حدود 6 ماه است ولی با رشد ریشه مو و بلند شدن آن، به مرور خاصیت فر از بین رفته و دوباره باید آن را تمدید نمود.

 

منبع : weheartthis

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو