آلکاتراز؛ از زندانی مخوف تا موزه‌ای عجیب

آلکاتراز؛ از زندانی مخوف تا موزه‌ای عجیب


منبع: فوت و فن

4

1402/2/10

14:49


آلکاتراز (Alcatraz) که با عنوان رسمی ندامتگاه فدرال آلکاتراز شناخته می‌شود و در بین زندانیان و همچنین بقیه مردم به عنوان صخره (The Rock) شهرت پیدا کرده، یکی از زندان‌های مخوف به شمار می‌رود که وقتی پر می‌شد، تنها ۲۷۵ زندانی را در خود جای می‌داد.

آلکاتراز؛ از زندانی مخوف تا موزه‌ای عجیب

آلکاتراز (Alcatraz) که با عنوان رسمی ندامتگاه فدرال آلکاتراز شناخته می‌شود و در بین زندانیان و همچنین بقیه مردم به عنوان صخره (The Rock) شهرت پیدا کرده، یکی از زندان‌های مخوف به شمار می‌رود که وقتی پر می‌شد، تنها ۲۷۵ زندانی را در خود جای می‌داد. حدود شصت سال از تعطیلی دائمی این زندان می‌گذرد و برای ۵۰ سال است که به یک موزه عمومی تبدیل شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این زندان مخوف و موزه عجیب آشنا شوید.

زندان آلکاتراز برای اولین بار در سال ۱۹۳۴ میلادی باز شد و خطرناک‌ترین و مخوف‌ترین زندان در سیستم زندان فدرال ایالات متحده آمریکا بود. در اینجا خلافکارهای بسیار خطرناک و مجرمان واقعی نگهداری می‌شدند و به ازای هر سه زندانی نیز یک نگهبان وجود داشت. این در حالی است که در زندان‌های امروزه، به ازای هر ۵۰ زندانی یک نگهبان وجود دارد.

فرارهای بزرگ از زندان آلکاتراز

با وجود اینکه زندانبان‌های بسیار زیادی در اینجا حضور داشتند و به شدت جو امنیتی در اینجا برقرار بود، تلاش‌های مکرری برای فرار از اینجا صورت می‌گرفت و در طی ۲۹ سال، ۱۴ مورد تلاش برای فرار وجود داشت. شناخته‌شده‌ترین فرار نیز در سال ۱۹۶۲ میلادی رخ داد، درست یک سال قبل از اینکه زندان بسته شود. همین رویداد نیز الهام‌بخش ساخت فیلم فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz) محصول سال ۱۹۷۹ میلادی بود.

در این فرار بسیار معروف، سه نفر شامل فرانک موریس و برادران جان و کلارنس آنگلیس با قاشق‌های تیز از دیوارهای بتنی سلول‌های خود عبور کردند و از دریچه هوا خارج شدند. آن‌ها از ۵۰ کت بارانی دزدیده شده یک قایق ساختند و از انتهای جنوبی ساختمان گریختند و هرگز دیده نشدند. هرگز جسد یا کلک آن‌ها مشاهده نشد و سرنوشت آن‌ها نیز همچنان نامشخص است.

شروع تازه آلکاتراز

جزیره آلکاتراز از حدود ۶۰ سال پیش یعنی از سال ۱۹۶۳ میلادی به عنوان یک زندان بسته شد چراکه داشتن یک زندان در یک جزیره هزینه بسیار زیادی داشت. همه چیز از آب و غذا گرفته تا گلوله و مهمات باید با قایق به اینجا آورده می‌شد. وقتی این زندان بسته شد، یک سرایدار به همراه همسر و فرزندش در اینجا ساکن شدند.

این جزیره به مدت ۱۰ سال متروکه باقی ماند تا اینکه سرویس پارک ملی آمریکا در سال ۱۹۷۲ میلادی آن را خریداری کرد و در سال ۱۹۷۳ میلادی از این زندان به عنوان یک موزه عمومی استفاده کرد. با محیطی جالب، تاریخی بدنام، راهنماهای آگاه و تور صوتی فراگیر، اینجا به طور سالیانه حدود ۱.۵ میلیون بازدیدکننده را به خودش جلب می‌کند.

از طریق بخش دوش گرفتن در زیرزمینی تاریک و مخوف می‌توان وارد بخش سلول‌های آلکاتراز شد و در آنجا، سلول‌های متعددی را مشاهده کرد که زمانی محل نگهداری زندانیان بوده‌اند. این در حالی است که راهنماهای آگاه اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

موزه آلکاتراز

با راهنمای صوتی موزه آلکاتراز به خوبی می‌توان از جزئیات و حقایق بسیار جالب‌توجه و جذابی درباره آن آگاه شد و در عین حال، درون این سلول‌ها و بخش‌های مختلف آن قدم زد. در این میان، یکی از کسانی که چهار سال در اینجا خدمت کرده به نام پت ماهونی شما را راهنمایی می‌کند و نقاط مختلف زندان را به شما نشان خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو