پس از توافق بین مالکان خصوصی و اوقاف احیا و مرمت کاروانسرای تاریخی جر اجرایی می شود

منبع: همگردی

4

1402/2/10

15:06


ایرنا/ براساس اخبار بدست آمده، پس از توافق بین مالکان خصوصی و اوقاف احیا و مرمت کاروانسرای تاریخی جر اجرایی می شود.

محمد مهدی مهدی فداکار، استاندار کرمان در بازدید از کاروانسرای جر کرمان با اشاره به ارزش این بنا اظهار کرد: اداره اوقاف با مالکان خصوصی بنا برای مرمت کاروانسرا بزودی باید به تفاهم برسد تا این بنای تاریخی تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمان همچنین از آمادگی استانداری و سایر دستگاه ها برای کمک به حل مشکل کاروانسرای جر برای مرمت و احیا خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هر چند بنای کاروانسرا آسیب زیادی دیده، اما به دلیل ثبت ملی بودن، نقشه های آن برای مرمت و زنده سازی موجود است.

فریدون فعالی تصریح کرد: همانطور که کاروانسرای وکیل و حمام ابراهیم خان با مشارکت بخش خصوصی مرمت شده اند، کاروانسرای جر نیز این امکان را دارد که با تعامل بین سرمایه گذار و مالکان بازسازی شود.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی برای مرمت این بنا 2 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند اما برای ادامه کار سرمایه گذار لازم داریم که تعدادی نیز اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز گفت: مالکیت بخشی از بنا به عهده ما است، اما اگر سرمایه گذار برای مرمت اعلام آمادگی کند، حتما همکاری می کنیم.

حجت الاسلام علی جلالی افزود: همچنین اگر سرمایه گذاری بخواهد، سهم اوقاف را خریداری کند، با قیمت کارشناسی سهم خودمان را از کاروانسرا واگذار می کنیم.

در این بازدید که جمعی از مسئولان و مالکان کاروانسرا حضور داشتند، مقرر شد تا با همکاری همه مالکان خصوصی کاروانسرا، نسبت به تعیین تکلیف سهم خود برای مشارکت یا واگذاری اقدام نماید.

همچنین استاندار کرمان از طرح نیمه تمام سالن ورزشی موسسه عالی عرفان کرمان بازدید و برای حل مشکل این پروژه دستوراتی را صادر کرد.

پس از توافق بین مالکان خصوصی و اوقاف احیا و مرمت کاروانسرای تاریخی جر اجرایی می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو