190 پروژه همزمان با هفته میراث فرهنگی در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید

منبع: همگردی

3

1402/3/3

13:35


ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، 190 پروژه همزمان با هفته میراث فرهنگی در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با استاندار کرمان افزود: همچنین در هفته میراث فرهنگی یک هزار و 600 برنامه در سراسر کشور اجرا شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای ثبت چهار عنصر فرهنگی ناملموس به مقر سازمان یونسکو رفتیم که همگی به تصویب رسیدند که جشن شب یلدا یکی از عناصر فرهنگی ناملموس بود.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: سال گذشته رتبه 6 در ثبت عناصر ملموس میراث فرهنگی در دنیا داشتیم و تاکنون 21 اثر ناملموس و 26 اثر ملموس از ایران در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: پرونده ثبت 56 کاروانسرای کشور در شهریور امسال در ریاض عربستان بررسی می شود که 2 کاروانسرا متعلق به استان کرمان است.

دارابی تصریح کرد: برای نخستین مرتبه در حوزه اسناد بالا دستی و در برنامه هفتم توسعه به حوزه میراث فرهنگی توجه جدی شده است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: انجمن خیرین حوزه میراث فرهنگی نیز برای کمک به این حوزه تشکیل شده است.

دارابی تاکید کرد: گردشگری ایران فقط استان هایی مانند یزد، اصفهان، مازندران و شیراز نیست، بلکه کرمان هم با جاذبه های بی نظیر بخشی از این کشور است و در این استان در زمان بسیار کمی اختلاف دمایی زیادی شاهد هستیم.

وی با تقدیر از حمایت های استاندار کرمان از حوزه میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که این حمایت ها ادامه داشته باشد.

توجه جدی به میراث فرهنگی کرمان نشده است

استاندار کرمان نیز گفت: با وجود ظرفیت های فراوان و تنوع چهار فصل در این استان به حوزه گردشگری توجه لازم نشده است.

محمد مهدی فداکار افزود: اخیرا نور پردازی ارگ بم افتتاح شده که میتوان گفت این بنا در شب از روز زیباتر است.

وی با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: ما در حدد توان خودمان به حوزه میراث فرهنگی کمک می کنیم، اما باید از مرکز نیز حمایت های لازم انجام شود.

افتتاح بیش از 26 میلیارد تومان پروژه میراث فرهنگی در کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استاندار و دستگاه های اجرایی استان همکاری خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و هفت میلیارد تومان از طرف استانداری برای مرمت کاروانسرای وکیل تخصیص پیدا کرد.

فریدون فعالی افزود: ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی استان رو به رشد است و به وحود کرونا طی سالهای اخیر یک هزار تخت به ظرفیت گردشگری کرمان اضافه شده است.

وی بیان کرد: در هفته میراث فرهنگی 26 پروژه با اعتبار 26 میلیارد و 750 میلیون تومان در استان کرمان به بهره برداری رسید.

190 پروژه همزمان با هفته میراث فرهنگی در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو