بهترین قرص برای بوی بد واژن [دستور مصرف]

بهترین قرص برای بوی بد واژن [دستور مصرف]


منبع: نم نمک

4

1402/2/12

14:20


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، قرص برای بوی بد واژن و بهترین قرص برای بوی بد واژن و از بین بردن بوی بد واژن سریع و قرص مترونیدازول برای بوی بد واژن و قرص برای بوی بد واژن نی نی سایت و داروی گیاهی قوی برای بوی بد واژن و درمان خانگی بوی بد واژن و قرص لاکتوفم برای بوی بد واژن و پماد برای بوی بد واژن نی نی سایت و قرص مترونیدازول برای بوی بد واژن نی نی سایت در نم نمک.

بهترین قرص برای بوی بد واژن [دستور مصرف]

بهترین قرص برای بوی بد واژن و دستور مصرف آن

در بسیاری از موارد ابتلا به عفونت عامل بوی بد واژن است. اگر عفونتی مانند واژینوز باکتریایی یا تریکومونیازیس داشته باشید ، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک هایی مانند :

بهترین قرص برای بوی بد واژن [دستور مصرف]

بهترین قرص برای بوی بد واژن [دستور مصرف]

  • کلیندامایسین (کلئوسین)
  • قرص مترونیدازول (فلاژیل)
  • تینیدازول (تینداماکس)

را تجویز نماید. تا زمانی که به طور کامل عفونت از بین نرود ، باید از داشتن رابطه جنسی پرهیز کرد. این مدت زمان ممکن است حدود 2 هفته به طول انجامد.

قرص برای بوی بد واژن

درمان های خانگی برای بوی نامطبوع واژن

برای درمان بوی واژن از راهکارهای زیر نیز می توان کمک گرفت :

استفاده از مکمل های پروبیوتیک

برخی از تحقیقات نشان داده اند که استفاده از قرص پروبیوتیک و همچنین مواد غذایی حاوی این ماده (مثل ماست) ممکن است به حفظ تعادل pH واژن کمک کرده و در تسریع بهبودی پس از ابتلا به عفونت ها نقش داشته باشند. در این زمینه نیاز به پژوهش های بیشتری وجود دارد.

حذف غذاهای تند از رژیم غذایی ممکن است در رفع بوی بد واژن موثر باشد.

درمان بوی واژن با ژل بهداشتی بانوان

ژل شستشوی واژینال به برطرف شدن عفونت کمک نمی کند اما بوی نامطبوع واژن را می تواند از بین ببرد. این شوینده در حفظ فلور طبیعی بدن موثر بوده و از رشد عوامل و باکتری های بیماری زا در ناحیه تناسلی پیشگیری می کند. در استفاده از این محصول باید دقت کرد زیرا مصرف بیش از حد آن نه تنها منفعتی ندارد بلکه می تواند PH ناحیه تناسلی را بر هم زده و اختلالاتی را بوجود آورد. استفاده از شوینده واژینال 2 الی 3 بار در هفته کفایت می کند.

سرکه سیب برای بهبود بوی بد ناحیه تناسلی

دوش آب گرم و حمام داغ به طور مکرر می تواند PH طبیعی ناحیه تناسلی را بر هم بریزند. وقتی به حمام می روید ، 1 یا 2 فنجان سرکه سیب را در وام حمام ریخته و به مدت 20 دقیقه درون آن بنشینید. سرکه اسیدی بوده و ممکن است به طور طبیعی سبب کاهش باکتری های مضر شود.

پماد واژینال برای بوی بد واژن

کرم ها و پمادها برای درمان بوی واژن بهتر است توسط پزشک تجویز شوند. اگر علت بوی نامطبوع عفونت باشد ، ممکن است پماد کلوتریمازول توصیه شود. از پمادهای گیاهی مثل کرم واژینال لکورکس نیز می توان استفاده کرد. کرم مرطوب کننده واژیسان دکتر ولف نیز بیشتر برای بهبود خشکی واژن کاربرد دارد اما از آنجایی که به حفظ و نگهداری pH طبیعی واژن هم کمک می کند ، احتمالا در رفع بو نیز موثر است بخصوص اگر این بو به دلیل تغییرات هورمونی در دوران یائسگی اتفاق افتاده باشد.

قرص برای بوی بد واژن

رعایت بهداشت ناحیه تناسلی

به طور مرتب حمام کرده و ناحیه تناسلی و بین دو پای خود را هم هر روز تمیز کنید. از صابون های معطر و شوینده های بدن به این منظور استفاده نکنید زیرا موجب تحریک شده و به مرور زمان خشکی ، سوزش و خارش را بوجود می آورند. ناحیه داخلی واژن نیاز به تمیز شدن ندارد اما ناحیه خارجی آن را با یک ژل بهداشتی می توانید شستشو دهید. حمام کردن موجب می شود تا پوست مرده ، عرق و هر گونه کثیفی از اطراف ناحیه تناسلی پاک شود.

لباس زیر خود را مرتب تعویض کنید

اگر معمولا از شورت ساتن ، ابریشم یا پلی استر استفاده می کنید ، این عادت را کنار گذاشته و لباس زیری بپوشید که 100% پنبه یا نخی باشد. لباس زیر نخی موجب می شود تا تنفس برای پوست امکان پذیر شده و عرق و مایعات به راحتی از بدن دفع شود. دقت کنید که رطوبت بیش از حد می تواند سطح باکتری های طبیعی بدن را بر هم ریخته و عاملی برای عفونت محسوب شود.

چرا واژن بوی پیاز می دهد؟

بعضی از خانم ها بوی ناحیه تناسلی خود را به بوی پیاز تشبیه می کنند. علت این بو می تواند ، تامپون خارج نشده از واژن ، رژیم غذایی نامناسب حاوی غذاهای تند ، عدم رعایت بهداشت ، تغییرات هورمونی مربوط به بارداری یا یائسگی و عفونت باکتریایی یا قارچی واژن باشد.

درمان بوی بد واژن با سیر

برای درمان بوی واژن یکی از راهکارهای خانگی استفاده از سیر است. به این منظور می توانید یک حبه سیر را از وسط نصف کرده ، یک نخ به آن وصل کنید و در داخل واژن قرار دهید. بهتر است اجازه دهید سیر یک شب تا صبح بماند تا اثر بهتری داشته باشد. اما این احتمال را نیز در نظر بگیرید که ممکن است سیر در ناحیه تناسلی موجب واکنش های آلرژیک شود؛ پس چندان توصیه نمی شود که این عمل را انجام دهید.

قرص برای بوی بد واژن

پیشگیری از ایجاد بوی بد واژن با راهکارهایی ساده

به طور کلی با رعایت برخی نکات می توانید بوی خفیف واژن را کنترل کنید :

  • برای جلوگیری از تجمع رطوبت و افزایش جریان هوا لباس زیر نخی و گشاد بپوشید.
  • بلافاصله پس از ورزش لباس های خود را عوض کرده و دوش بگیرید.
  • 2 تا 3 بار در هفته با آب گرم و محلول شستشوی واژن ناحیه تناسلی را بشویید.
  • از خوردن غذاهای تند یا مواد غذایی که فکر می کنید با خوردن آنها شدت بو بیشتر می شود ، بپرهیزید.
  • بعد از ادرار کردن ، خود را از جلو به عقب بشویید تا از انتشار باکتری های موجود در مقعد به ناحیه تناسلی جلوگیری شود.
  • در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید تا از انتقال بیماری های جنسی ممانعت به عمل آید.
  • از شستن واژن با صابون اجتناب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو