بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی


منبع: شبونه

9

1402/2/12

16:40


بیوگرافی حسین عسگری داور حسین عسگری داور سابق فوتبال و رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران می باشد او متولد ۱۲ دی ۱۳۳۲ بوده و سوابق زیادی در زمینه داوری فوتبال در کارنامه‌اش دارد. حسین عسگری سالها در در فوتبال کشورمان به عنوان داور حضور داشته است از قبل از انقلاب داور فوتبال بوده و …

بیوگرافی حسین عسگری داور

حسین عسگری داور سابق فوتبال و رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران می باشد او متولد ۱۲ دی ۱۳۳۲ بوده و سوابق زیادی در زمینه داوری فوتبال در کارنامه‌اش دارد.

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

حسین عسگری سالها در در فوتبال کشورمان به عنوان داور حضور داشته است از قبل از انقلاب داور فوتبال بوده و بعد از انقلاب لیگ آزادگان را سوت میزد و در نهایت بعد از بازنشستگی در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شد.

سوابق

از مهمترین سوابق داوری حسین عسکری می توان به جام جهانی زیر ۱۷ سال اکوادور در سال ۱۹۹۵ و جام جهانی فوتسال هنگ کنگ در سال ۱۹۹۲ میلادی اشاره کرد که به عنوان داور در این مسابقات حضور داشت.

حسین عسگری همچنین سابقه داوری در دربی پرسپولیس و استقلال را هم در کارنامه دارد در سال ۱۳۶۹ بازی استقلال و پرسپولیس را سود زد که این مسابقه با نتیجه دو بر یک به نفع استقلال به پایان رسید .

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

در سال ۱۳۹۰ نیز مجدداً بعد از گذشت ۳۰ سال بازی دربی را قضاوت کرد که این مسابقه در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ به نفع پرسپولیس و پایان رسید.

حسین عسگری کیست

حسین عسگری؛ او بی‌شک گنجینه‌ای از ناگفته‌های داوری ایران است. مردی که سال‌ها نفر اول اجرایی داوری کشور بود و در نهایت قربانی شد تا برای اتفاقات بازی معروف تراکتورسازی و نفت، قربانی مهمتری نگیرند، چند روز قبل مهمان کافه خبر بود. او برای‌مان از مشکلات داوری و ماجرای کنار گذاشته شدن خودش گفت. از این گفت که چرا به نظرش ترکی دیگر داوری را کنار می گذارد و اصلا ماجرای کارت به کارت به کجا رسید یا اینکه کدام داور به دلیل احتمال تبانی کنار گذاشته شده است!

هیچگاه عدالت را زیر پا نگذاشتم

حسین عسگری میگیود من چه زمانی که داوری می کردم و چه زمانی که کار اجرایی مدیریت داشتم، عدالت را زیر پا نمی گذاشتم. تمام حرف هایم مستند است. هر کسی ادعا کند که فلان حرف شما پایه و اساس ندارد سند می آورم. من خودم خودم را فدای داوری کردم. زمانی که در سال 89 رئیس کمیته داوران شدم، ساختار تشکیلات داوری این بود که اصلا دپارتمانی وجود نداشت. همه تصمیمات با من بود. من این جایگاه را داشتم. چه کسی این تشکیلات را براساس ساختار تشکیلات فیفا و کشورهای پیشرفته شکل داد؟ من بودم یک پا ایستادم و از مسوولین وقت خواستم که طبق بخشنامه فیفا ساختار داوری باید کمیته و دپارتمان باشد. دپارتمان کار اجرایی دارد و مسوول توسعه داوری است. نمی خواهم بگویم کمیته کاره ای نیست. کمیته تشکیلاتی است که باید سیاست های کلان داوری را ترسیم کند. یکی از اساسی ترین معضلات داوری ما این است که ساختار تشکیلات داوری ما مریض است.

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

تفکیک وظایف درست انجام نشده. از من به عنوان دپارتمان ایراد می گیرند که مثلا چرا حقوق داوران را ندادند. من این توپ را در زمین کمیته می اندازم و او هم به همین شکل. تا این رودربایستی و متظاهر بودن کنار گذاشته نشود و واقعیت ها دیده نشود مشکلات داوری حل نمی شود.

همچنین ببینید:

بیوگرافی سید مهدی سیدعلی داور فوتبال و همسرش

بیوگرافی گلاره ناظمی داور فوتسال و همسرش

بیوگرافی استفانی فراپارت داور و همسرش +عکس و پیج اینستاگرام

من خودم اصرار کردم دپارتمان تشکیل شود درصورتی که می توانستم چیزی نگویم. دلم برای داوری مملکت می سوخت. من از همان اول از سال 81 تا فصل 93-94 که بودم یعنی اوایل سال 94، سه بار استعفا دادم و هر بار هم علتی برای این کار داشتم. هیچ وقت هم به آن دلیلی که من برایش استعفا دادم توجهی نداشت. به همین دلیل است که متاسفانه این وضع همچنان پابرجاست و تغییری ندارد و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده. شما در ابتدا از تغییر نسل داوران در این دوره گفتید، دوره من هم همینطور بود. آقای مرادی، افشاریان و رحیمی مقدم رفتند. کسانی که برای خودشان قدرتی بودند. ما چطور این تشکیلات را هدایت کردیم؟ این نکته جدیدی نیست.

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

نقد داوری ایران

حسین عسگری در خصوص نامه‌ای که گفته می‌شود توسط داوران برای ورود VAR به رئیس‌جمهور نوشته شده است اظهار داشت: اگر کسی متن این نامه را درست بخواند از اول تا آخر آن کذب محض و جعلی است. متأسفانه افشاریان در حال عوام‌فریبی است و با این کارها فرار رو به جلو می‌کند.در هفته‌ای که 4 مسابقه‌اش با اشتباهات داوری نتایج تغییر کرده هجمه با این نامه به سمت دیگری برده شده است.

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

وی افزود: واقعا نمی دانم چه بگویم ولی آیا رئیس‌جمهور آنقدر فرصت دارد که سراغ VAR و ورود آن برود؟ رئیس‌جمهور کشور مشغله‌های سیاسی و داخلی بسیار زیادی دارد اما با یک نامه ساختگی می‌خواهند فضا را به سمت و سویی ببرند که اشتباهات داوری در هفته گذشته به چشم نیاید.

بیوگرافی حسین عسگری داور فوتبال کیست +سوابق و حواشی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو