بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی [+جزئیات]

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی [+جزئیات]


منبع: فیگار

9

1402/2/20

21:20


هوش مصنوعی یکی از موضوعات تریند فضای مجازی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرد و بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی مشخص شد.

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی [+جزئیات]

هوش مصنوعی یکی از موضوعات تریند فضای مجازی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرد و بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی مشخص شد.

یکی از کاربران توانست بهترین فیلم های ایرانی از نظر هوش مصنوعی را مشخص کند و با سوال از این ربات هوشمند بهترین بازیگران ایرانی از نظر هوش مصنوعی را معرفی کرد. در ادامه می‌توانید برترین فیلم های ایرانی از انتخاب هوش مصنوعی را مشاهده نمایید.

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 5 

بهترین سریال های 2023 که باید ببینید 

جامع‌ترین فهرست جدیدترین و بهترین انیمیشن های 2023

بهترین انیمه های سال 2023 

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی [+جزئیات]

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعیاز هوش مصنوعی چت جی پی تی خواسته شد تا بهترین فیلم‌ها و بازیگران ایرانی را از نظر خودش انتخاب کند و با پاسخ جالبی رو به رو شدیم.

در ادامه می‌توانید بهترین فیلم های ایرانی از نظر هوش مصنوعی را ببینید:

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی

بهترین فیلم ها و بازیگران ایران از نظر هوش مصنوعی

شهاب حسینی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲) بازیگر ایرانی است. او در سال ۱۳۹۸ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را کسب کرد. حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر (زادهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۵۱) بازیگر، کارگردان تئاتر و نمایش‌نامه‌نویس ایرانی است. او فعالیتش را در اوایل دههٔ ۱۳۷۰ آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۲ نقش سربازی را در اشک سرما ایفا کرد و برای بازی در نقش یک معتاد در مهمان مامان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

رضا عطاران

رضا عطاران (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷) بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. او در رشتهٔ اقتصاد، دیپلم خود را دریافت کرد و برای ادامهٔ تحصیل به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. با این حال پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به سینما روی آورد. آغاز فعالیت عطاران به‌عنوان بازیگرِ تئاتر در دههٔ ۱۳۶۰ صورت گرفت.

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی (زادهٔ ۲ تیر ۱۳۳۴) بازیگر و صداپیشهٔ ایرانی است. او با دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر، در بین بازیگران ایرانی رکورددار است. او همچنین نشان گواهی‌نامهٔ هنری را دریافت کرده‌است.

پرستویی برای نقش‌آفرینی در فیلم لیلی با من است (۱۳۷۴) دیپلم افتخار جشنوارهٔ فیلم فجر را دریافت کرده‌است. او همچنین برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای (۱۳۷۶)، بید مجنون (۱۳۸۳)، به نام پدر (۱۳۸۴) و بادیگارد (۱۳۹۴) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و برای نقش‌آفرینی در فیلم دیار عاشقان (۱۳۶۲) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرد.

برترین فیلم های ایرانی از انتخاب هوش مصنوعی

برترین فیلم های ایرانی از انتخاب هوش مصنوعی

برترین فیلم های ایرانی از انتخاب هوش مصنوعی

جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال ۱۳۸۹ است. این فیلم برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ گردید. کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را اصغر فرهادی برعهده داشته‌است.

جدایی نادر از سیمین که در سطح بین‌المللی بیشتر با نام جدایی (A Separation) شناخته می‌شود، پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است و در دوره ای از زمان اکران خود با فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار، در صدر پرفروش ترین‌ها در نمایش جهانی قرار داشت. این فیلم توسط نشریه گاردین در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر سینمای جهان که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ساخته شده، جای گرفته‌است. از بازیگران اصلی آن می‌توان پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، ساره بیات و مریلا زارعی را نام برد.

طعم گیلاس

طعم گیلاس فیلم ایرانی در سبک مینیمالیستی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی در سال ۱۳۷۶ است.

فیلم دربارهٔ مردی است که در حومهٔ شهر تهران، با اتوموبیلش دنبال کسی می‌گردد که تقاضای پردردسر او را در ازای دریافت ۲۰۰ هزار تومان پول انجام دهد. کیارستمی برای طعم گیلاس جایزهٔ نخل طلا جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷ را به دست آورد. این دست‌آورد یکی از مهم‌ترین جوایز تاریخ سینما و هنر ایران است.

مادر

مادر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علی حاتمی محصول سال ۱۳۶۸ است که در هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر پخش شد.

گزینه اول برای نقش محمدابراهیم عزت‌الله انتظامی بود. انتظامی تا مرحله تست گریم نیز پیش رفت اما این نقش در نهایت به محمدعلی کشاورز رسید. موسیقی فیلم ساخته ارسلان کامکار است که به همراه گروه کامکارها اجرا شد. رقیه چهره آزاد و اکبر عبدی برای بازی در این این فیلم به ترتیب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد جشنواره فیلم فجر و عبدالله اسکندری، سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی را دریافت کردند. اکرم محمدی، فریماه فرجامی و محمدعلی کشاورز نیز نامزد دریافت جایزه از جشنوارهٔ فجر شدند.[۱][۲] هنگام درگذشت رقیه چهره آزاد؛ روزنامه‌ها، نقل قولی از نقش غلامرضا (اکبر عبدی) را در فیلم، در تیتر خود نوشتند: «مادر مرد. از بس که جان ندارد.»

لوکیشن خانه در خیابان شیخ هادی ، خیابان هاتف ، نبش کوچه کسری قرار داشت که چند سال بعد از ساخت فیلم تخریب شد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو