علت فوت و درگذشت حسین زمان چه بود؟

علت فوت و درگذشت حسین زمان چه بود؟


منبع: نم نمک

4

1402/2/21

14:24


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، حسین زمان و فوت حسین زمان و بیماری حسین زمان و بیوگرافی حسین زمان و اخبار حسین زمان و حواشی حسین زمان و حسین زمان کیست و حسین زمان کجاست و چه خبر از حسین زمان و حسین زمان اهل کجاست و حسین زمان در بیمارستان و علت مرگ حسین زمان و درگذشت حسین زمان در نم نمک.

علت فوت و درگذشت حسین زمان چه بود؟

علت فوت و درگذشت حسین زمان چه بود؟

حسین زمان در 20 اردیبهشت 1402 در اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان کبد ، در 63 سالگی درگذشت.

علت فوت و درگذشت حسین زمان چه بود؟

علت فوت و درگذشت حسین زمان چه بود؟

کنسرت حسین زمان

ابوذر زمان ، فرزند حسین زمان در توییتر خود خبر درگذشت این هنرمند را اعلام کرد. «حسین زمان» به دلیل ابتلا به بیماری سرطان چند ماهی در بستر بیماری بود.

این خواننده موسیقی پاپ ایرانی 18 مرداد 1338 در تهران به دنیا آمد. سال 1356 تحصیلات متوسطه را در رشته ریاضی دبیرستان خوارزمی به پایان رساند. سپس در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی اصفهان به ادامه تحصیل پرداخت. پس از دو ترم تحصیل به دلیل فعالیت های سیاسی توسط ساواک دستگیر و از دانشگاه اخراج شد. زمان از 16 سالگی با پخش اعلامیه و نوشتن مقالات سیاسی مبارزه خود را آغاز کرده بود.پس از اخراج از دانشگاه برای تحصیل به آمریکا رفت و تا آغاز جنگ ایران و عراق در آنجا بود. با آغاز جنگ علی رغم اینکه حدود صد واحد دانشگاهی را گذرانده بود و برای چند ترم پیاپی شاگرد اول شده بود ، به ایران بازگشت و درسش را نیمه کاره رها کرد.

سال 1359 در سن 21 سالگی به عضویت بسیج درآمد و سپس راهی جبهه شد. در طول هشت سال جنگ هم زمان با ادامه تحصیل ، به مبارزه با دشمن نیز پرداخت. تحصیلاتش را تا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مخابرات ادامه داد. وی برای مدتی فرمانده معاونت مخابرات نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز بود.

«حسین زمان» در سن 37 سالگی (سال 1375) فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در سال 1376 اولین آلبوم او به نام شب دلتنگی منتشر شد. از سال 1381 از فعالیت های هنری او ممانعت به عمل آمد و در مهر ماه 1397 برای 3 قطعه از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرد.

کنسرت حسین زمان

او در پی عدم صدور مجوز فعالیت هنری به دلیل مسائل سیاسی ، درباره صبر 17 ساله اش برای حضور بر روی صحنه و ترک نکردن کشور در این سال ها گفت : «من اوایل سال 57 از ایران رفتم و در آمریکا هم خیلی اوضاع خوبی در کالج محل تحصیلم داشتم ، اما جنگ که شد به ایران برگشتم و در این دوران همواره در جبهه ها حضور داشتم. اما هیچ جا وطن نمی شود. من هیچ وقت حاضر نیستم ایران را ترک کنم کما اینکه در این مدتی که فعالیتی نداشتم ، پیشنهادات بسیار خوبی برای مهاجرت داشتم ، اما عشق به ایران در خون است و علیرغم اینکه موقعیت این را نداشتم هیچ گاه دست به چنین کاری نزدم.»

از آلبوم های او می توان به شب دلتنگی (1376) ، فصل آشنایی (خوانندگان مشترک) (1377) ، گلایه (خوانندگان مشترک) (انتشارات شرکت صوتی تصویری سروش) ، قصه شب (1378) ، شاپرک (1379) ، مشق عشق (1380) ، قصه نگفته (1385) ، قرار عاشقی (1388) و تک آهنگ های فراق ، وصل هجران ، غم پنهان ، آئین همدردی ، خورشید خونه ، تو نباشی و دخترکم کجاست اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو