کدام چهره های معروف ایرانی متولد 30 اردیبهشت هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 30 اردیبهشت هستند؟


منبع: آکا

8

1402/2/30

12:09


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 30 اردیبهشت بدنيا آمد

آکاایران:امروز 30 اردیبهشت ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون هنگامه قاضیانی،عزیزالله حمیدنژاد،احمدرضا احمدی،ایرج طهماسب و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

هنگامه قاضیانی کشف حجاب کرد | شاید این آخرین پست من باشد + فیلم

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 30 اردیبهشت ماه متولد شده اند

 

هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹) بازیگر اهل ایران است. او بابت نقش‌آفرینی در به همین سادگی (۱۳۸۶) و روزهای زندگی (۱۳۹۰) برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد.

عکس ممنوعه از خصوصی های هنگامه قاضیانی / خانم بازیگر عصبانی شد !

شروع فعالیت هنری از سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمائی سایه‌روشن به کارگردانی حسن هدایت بود که پس از آن به تئاتر روی آورد و با نمایش مثل خون برای استیک کاری از گروه تئاتر لیو برای اولین بار به روی صحنه تئاتر رفت.

هنگامه قاضیانی در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه خود دارد و همچنین وی به عنوان داور در جشنواره وارنا در بلغارستان شرکت کرد.

همچنین۱۳۹۴ در تالار وحدت کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی با تنظیم رضا تاجبخش به روی صحنه برد.

قاضیانی در فیلم سینمایی به همین سادگی نقش یک زن خانه‌دار شهرستانی را که در مناسبات شهری تهران امروزی دچار تردید در زندگی با همسرش شده بازی کرد که برای نقش آفرینی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ را دریافت کرد.

این بازیگر سال ۱۳۹۰با دو فیلم سینمایی میگرن به کارگردانی مانلی شجاعی فرد و فیلم سینمایی روزهای زندگی به کارگردانی پرویز شیخ طادی به ایفای نقش پرداخت و توانست بار دیگر برای بازی در فیلم سینمایی روزهای زندگی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی امین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

عزیزالله حمیدنژاد

عزیزالله حمیدنژاد (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸ در گرمسار) کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده اهل ایران است.

سنگ تمام بازیگر بانوی عمارت برای تولد عزیزالله حمیدنژاد

عزیزالله حمیدنژاد از دوران دبیرستان به نقاشی علاقه‌مند بود. سپس به عکاسی روی آورد و دو سال در کار چاپ عکس رنگی فعالیت می‌کرد. بعد در سال ۱۳۵۶ جذب سینمای آزاد شد و فیلمی به نام «قمار» که نیمه کاره ماند پس از طی دوران سربازی به مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی رفت و سه ماه در آنجا فعالیت می‌کرد. سپس در سال ۱۳۶۲ به تلویزیون رفت و در واحد جنگ تلویزیون مشغول به کار شد. فعالیتش را در سینمای حرفه‌ای از سال ۱۳۶۲ به عنوان عکاس در فیلم «آوای غیب» آغاز کرد و همکاری خود با شبکه اول سیما به عنوان دستیار کارگردان را از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ ادامه داد. جسارت حمیدنژاد در خلق آثاری نظیر بانوی عمارت و تصویرسازی شخصیت محبوبی نظیر میرزا رضا کرمانی ستودنی است.

در ۹ بهمن ۱۳۹۷ در مراسم افتتاحیه سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر آئین بزرگداشت عزیزالله حمیدنژاد برگزار و از وی تقدیر شد

احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان) شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقاش ایرانی است.

کتاب‌های احمدرضا احمدی؛ شاعری در رقابت با الیوت و رفاقت با اکبر مشتی •  دیجی‌کالا مگ

احمدرضا احمدی در سال 1385  به عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد.

ایرج طهماسب

ایرج طهماسب (زادهٔ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸) مجری، نویسنده، عروسک‌گردان، صداپیشه، کارگردان، شاعر، مدرس دانشگاه، فیلم‌نامه‌نویس و خالق شخصیت‌های عروسکی اهل ایران است.

عکس از همسر ایرج طهماسب در گذر زمان | این عکس از همسر ایرج طهماسب غوغا کرد

ایرج طهماسب دانش‌آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او فعالیت هنری خود را از دههٔ شصت به‌عنوان برنامه‌ساز و مجری آغاز کرد. فیلم «سقائک و شانه به سر دانا» به‌کارگردانی او در سال ۱۳۶۰ ساخته شد، در همان سال یعنی ۱۳۶۰ در پروژهٔ «مدرسهٔ موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند به‌عنوان عروسک‌گردان و صداپیشهٔ عروسک «دم‌باریک» همکاری کرد و همچنین در مجموعهٔ «خانهٔ مادربزرگه» نیز همکاری داشت. او برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «خط پایان» به‌کارگردانی محمدعلی طالبی به دنیای بازیگری پا نهاد. در همان سال در سریال «آینه» ساختهٔ غلام حسینی لطفی نیز بازی کرد. در سال ۱۳۶۶ «سلامتی چه خوبه» و «دکتر عروسکی» را اجرا نمود.

او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی همچون کلاه‌قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی‌فروش، کلاه‌قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو، عینک دودی و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه را در کارنامهٔ هنری‌اش دارد. طهماسب همچنین در مجموعه‌های آرایشگاه زیبا، النگ و دولنگ، خانوادهٔ عجیب و کلاه‌قرمزی به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامهٔ صندوق پُست (اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون)، به‌عنوان مجری حضور داشته‌است. او همسر مرجان مدرسی و برادر ناصر طهماسب (دوبلور و مدیر دوبلاژ) است. او همکاری خوبی را با حمید جبلی در فیلم‌ها و مجموعه‌های خود دارد.

ایرج طهماسب در زمستان ۱۳۹۵ نخستین کتاب داستان خود را با نام سه قصه توسط نشر چشمه منتشر کرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو