نقدها و نمرات فیلم The Little Mermaid

منبع: گیمفا

5

1402/3/2

15:32


فیلم The Little Mermaid اثری لایو اکشن و اقتباسی از انیمیشنی کلاسیک از دیزنی است که توانسته نمرات متوسطی از منتقدان بگیرد.

نقدها و نمرات فیلم The Little Mermaid

فیلم The Little Mermaid اثری لایو اکشن و اقتباسی از انیمیشنی کلاسیک از دیزنی است که توانسته نمرات متوسطی از منتقدان بگیرد.

فیلم پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) به کارگردانی راب مارشال است و نقش شخصیت اصلی آن را هلی بیلی بازی می‌کند. این فیلم جدیدترین اثر از کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که بر اساس انیمیشنی کلاسیک به همین نام ساخته شده است.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «پری دریایی کوچولو» یکی از لذت‌بخش‌ترین بازسازی‌های لایو اکشن ساخته کمپانی دیزنی به شمار می‌رود که در آن،‌ هلی بیلی توانسته نقش‌آفرینی درخشانی را از خودش ارائه بدهد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۰۲ نقد برای فیلم «پری دریایی کوچولو» منتشر شده که امتیاز ۷۰ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۹ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۳۳ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه می‌توانید نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این اثر را مشاهده کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم The Little Mermaid

  • راتن تومیتوز | ۱۰۲ نقد – امتیاز ۷۰ درصد
  • متاکریتیک | ۳۳ نقد – امتیاز ۵۹ از صد

فیلم The Little Mermaid

فیلم The Little Mermaid

«۹۱/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: مورین لی لنکر»

در فیلم «پری دریایی کوچولو» دنیای انسان‌ها آشفته به نظر می‌رسد اما با حضور هلی بیلی، دنیای زیر آب فوق‌العاده است و بهتر از دیگر لایو اکشن‌هایی است که دیزنی در طی یک دهه اخیر ساخته است.

«۸۰/۱۰۰ Total Film | منتقد: مولی ادواردز»

فیلم «پری دریایی کوچولو» توانست چرخش جالب‌توجه، درخشان و مسحورکننده‌ای روی داستان اصلی ایجاد کند و این در حالی است که فیلم با نقش‌آفرینی درخشان هلی بیلی همراه شده است.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»

به لطف نقش‌آفرینی‌های درخشان صورت گرفته در فیلم «پری دریایی کوچولو»، این اثر نسبت به اقتباس‌های لایو اکشن اخیر دیزنی همچون پینوکیو (Pinocchio) بهتر است و توانسته الهام‌بخش بیننده‌های جوان باشد.

«۷۵/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: کریستی لمیر»

با وجود پاندورا و دنیای زیر آبی که در فیلم آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) به تصویر کشیده، دیگر جهان‌های زیر آب چندان جالب به نظر نمی‌رسند اما فیلم «پری دریایی کوچولو» توانسته اوقات دلنشینی را در زیر آب برای بیننده‌ها رقم بزند.

«۷۵/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «پری دریایی کوچولو» شاید آن عظمت انیمیشن اصلی را نداشته باشد اما یک بازسازی نادر محسوب می‌شود که ارزش دیدن دارد.

«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: ریچل لابونت»

راب مارشال توانسته مقدار کافی از جادویی بودن انیمیشن اصلی را درون این فیلم بگنجاند که طرفداران اصلی را سرگرم خواهد کرد. هلی بیلی توانسته به خوبی از پس نقش آریل بربیاید و ملیسا مک‌کارتی نیز فوق‌العاده است. با وجود این نقش‌آفرینی‌ها، فیلم «پری دریایی کوچولو» واقعا لذت‌بخش است.

«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: هلن اوهارا»

فیلم «پری دریایی کوچولو» یک اثر لایو اکشن و بازسازی شده دیگر است که نسبت به انیمیشن اصلی تاریک‌تر و کمتر قانع‌کننده است. اما به لطف نقش‌آفرینی درخشان ملیسا مک‌کارتی و هلی بیلی و داستان جادویی خودش نجات پیدا کرده است.

«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: لوویا گیارکی»

همانند دیگر لایو اکشن‌های بازسازی شده، فیلم «پری دریایی کوچولو» یک داستان بسته و منظم دارد که سعی در به نمایش در آوردن آن دارد. با اینکه این اثر بیننده را در مدت زمان خودش سرگرم می‌کند اما جز یک حس دژاوو چیزی الهام‌بخش دیگری ندارد.

«۴۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: الن ای جونز»

هلی بیلی بهترین جنبه فیلم «پری دریایی کوچولو» به شمار می‌رود و با وجود اینکه تیم سازنده این اثر بسیار با استعداد هستند اما این فیلم نتوانسته همانند انیمیشن اصلی جذاب و جادویی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو