آشنایی با موزه کاپیتولین در رم و جاذبه های این موزه برای گردشگران

آشنایی با موزه کاپیتولین در رم و جاذبه های این موزه برای گردشگران


منبع: آرگا

4

1402/3/8

22:39


موزه کاپیتولین یک موزه بسیار دیدنی با ویژگی های برجسته است که شما علاقه مندان می توانید در این بخش با این ویژگی ها آشنا شوید.

رم از جمله شهرهای زیبا و دیدنی در دنیا است که با وجود جاذبه های باستانی خود شناخته شده و می توانید در این بخش با موزه کاپیتولین که یکی از دیدنی های مهم آن است، آشنا شوید.

معرفی جاذبه کاپیتولین

آشنایی با موزه کاپیتولین:

این موزه که یکی از مهم ترین موزه های رم بوده شامل بخش های مختلفی است. از مهم ترین قمست های این موزه می توان به بخش هنرهای باستانی اشاره کرد که جذابیت های زیادی دارند. این موزه از مکان های دیدنی ایتالیا است.

مجموعه فرهنگی کاپیتولین

مجموعه ای از هنرهای باستانی که در این بخش مشاهده می کنید، می تواند برای شما عزیزان جالب توجه باشد. این موزه از سه قسمت اصلی تشکیل شده که هر یک متعلق به دوره های تاریخی مختلف هستند. در این مجموعه ها می توانید از مجسمه های تاریخی زیادی دیدن کنید.

تاریخچه موزه:

این موزه دیدنی قدمت نسبتا بالایی دارد. ساخت این موزه با سال ۱۴۷۱ باز می گردد. در واقع این مجموعه یکی از قدیمی ترین مجموعه های عمومی رم است. کلکسیونی از آثار کلاسیک که در رم بهترین هستند را می توانید در این مجموعه مشاهده کنید.

دیدنی های کاپیتولین

از نمونه های مهم این مجموعه که بسیار مورد توجه مردم هستند، می توان به لوپا کاپیتولیا اشاره کرد. مجسمه رومولوس و ریموس نیز در پایین این گرگ قرار دارد. گالاتا مورنته نیز یکی دیگر از مجسمه های این مجموعه است که از آن بازدید می کنید.

معماری موزه:

با ورود به موزه کاپیتولین با پدیده های مختلفی از معماری رو به رو می شوید. ورودی این موزه جایگاه اصلی برای مجسمه ها است. این بنا دارای دو طبقه بوده که از آن بازدید می کنید. قبل از رسیدن به طبقه بالا می توانید، سنگ تراشان باستانی را تحسین کنید. اطراف این بنا نیز دارای حیاطی است که از آن دیدن می کنید.

طبیعت فرهنگی کاپیتولین

یکی از مجسمه های این بنا دارای ۱۲ متر ارتفاع می باشد. این مجسمه از کنستانتین بوده که شما می توانید از نزدیک مشاهده کنید. از دیگر مجسمه های طبقه یک می توان به اتروسک لوپا کاپیتولینا اشاره کرد. گرگ برنزی نیز یکی دیگر از مجسمه هایی است که اهدایی بوده و به مردم روم اهدا شد.

در طبقه بالای این موزه نیز عکس موزه پیناکوتئا در معرض نمایش قرار دارد. هر اتاق از این مجموعه دارای شاهکارهای خود است. دو اثر مهمی که در این موزه قرار دارند، شامل کاراواجیو و لا بونا ونتورا  است.

موزه کاپیتولین

این موزه امروزه از دیدنی های رم بوده که شما بازدیدکنندگان را به سوی خود می کشاند. راهرویی که در این ساختمان وجود دارد، مکان مناسبی برای بازدید از معماری این بنا می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو