ماه توت فرنگی یا رز 13 خرداد ؛ این ماه کامل را به هیچ وجه از دست ندهید

منبع: فیگار

4

1402/3/12

16:14


ماه کامل خرداد که با نام‌های مختلفی از قدیم تا حال شناخته شده، قرار است بار دیگر اتفاق بیافتد. ماه توت فرنگی یا رز 13 خرداد جذاب‌ترین ماه بهاری خواهد…

ماه توت فرنگی یا رز 13 خرداد ؛ این ماه کامل را به هیچ وجه از دست ندهید

ماه کامل خرداد که با نام‌های مختلفی از قدیم تا حال شناخته شده، قرار است بار دیگر اتفاق بیافتد. ماه توت فرنگی یا رز 13 خرداد جذاب‌ترین ماه بهاری خواهد بود.

ماه کامل خرداد که که به ماه توت فرنگی یا ماه رز شهرت پیدا کرده است شنبه شب مصادف با 13 خردادماه سال 1402 به بهترین شکل ممکن، نمایان خواهد شد.

این ماه کامل ژوئن یا همان ماه خرداد در این تاریخ رویت خواهد شد و به اوج خواهد رسید. علت این اتفاق چیست و آیا واقعا رنگ ماه توت فرنگی یا رز 13 خرداد با اسمش مرتبط است و تغییر رنگ خواهد داد؟

بیشتر بخوانید:

ویدئوی کامل زمین خوردن جو بایدن 

ماه توت فرنگی یا رز 13 خرداد

این ماه کامل را به هیچ وجه از دست ندهید

ماه توت فرنگی در خرداد

ماه توت فرنگی در خرداد

این رویداد نزدیک به ستاره درخشان “قلب‌ العقرب” که در صورت فلکی عقرب است، به وقوع خواهد پیوست. همچنین ماه در روزهای جمعه و یکشنبه کامل و روشن خواهد بود.

قبایل بومی آمریکا، این ماه سرخ را، از ماه رسیدن توت‌ها و برداشت فصلی میوه، نامگذاری کرده‌اند. در سنت‌های قدیم از این ماه به نام‌های ماه رز و ماه داغ یاد شده است.

همچنین به گفته مرکز مطالعات بومی آمریکا، مردم آنیشناابگ آن را ماه شکوفه نیز می‌نامند. برای کسانی که در نیمکره شمالی هستند باید گفت، این قمر بیشتر از افق جنوبی بالاتر نخواهد رفت و یکی از کم ارتفاع‌ترین ماه‌های کامل سال را شاهد خواهید بود.

این به این دلیل است که فقط چند هفته قبل از انقلاب تابستانی در تاریخ 31 خرداد 1402، زمانی که خورشید در بالاترین سطح آسمان نیمکره شمالی قرار دارد، رخ می‌دهد.

از آن جایی که ماه کامل در سمت مخالف زمین همانند خورشید قرار دارد، ماه مسیر روزانه خورشید را از شش ماه پیش تقلید می‌کند. اما جالب است بدانید که این رویداد در در نیمکره جنوبی کاملا برعکس است و ماه توت فرنگی یکی از بلندترین ماه‌های کامل سال خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو