کول‌ کتس (CoolCats) چیست؟

منبع: پلازا

8

1402/3/13

17:33


کول‌ کتس (CoolCats) چیست؟

با وجود اینکه تب توکن‌های NFT نسبت به قبل تا حدود زیادی کاهش یافته است، اما محصولات مختلفی در همان چند ماه عرضه شد که خیلی سریع در بین مردم محبوب شد. البته در این مسیر با موانع مختلفی مواجه شدند و از قله‌های قیمتی خود فاصله زیادی گرفتند. یکی از این برندهای محبوب و پر سر و صدا در فضای NFT پروژه Cool Cats NFT است.

طبق نمودارهای رتبه بندی پلتفرمOpenSea، پس از راه اندازی Cool Cats در جولای 2021، مجموعه به سرعت از نظر حجم فروش و محبوبیت به رتبه سوم رسید. تیم Cool Cats NFT اعلام کرد که ماموریتی برای نوآوری و پیشرفت فضای NFT از طریق بازی، سیستم رای گیری منحصر به فرد، رویدادهای زنده و اجرای یک پروژه فوق محرمانه است. در این مقاله قصد داریم پروژه Cool Cats NFT و ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها را بررسی کنیم.

پروژه NFT Coolcats چیست؟

در تابستان 2021، دنیای توکن‌های NFT، به ویژه NFT‌های هنری، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کردند. بین ژوئن و آگوست، تعداد زیادی پروژه هنری NFT راه اندازی شد. در میان پروژه‌های منتشر شده در این زمینه، تعداد بسیار کمی مجموعه NFT وجود دارد که به اندازه Cool Cats جذاب و ارزشمند باشد. در جولای 2021، Cool Cats منتشر شد. این پروژه مجموعه‌ای منتخب از ۹۹۹۹ NFT است که بر روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده و به صورت تصادفی تولید می‌شوند.

Cool Cats Project به یکی از برترین مجموعه‌های NFT تبدیل شده است و جایگاه خود را در کنار بازیکنان بزرگی مانند Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks به دست آورده است. NFT Cool Cats توسط چهار دوست که به هنر دیجیتال، ارزهای دیجیتال و گربه‌ها علاقه دارند راه اندازی شد. NFT Cool Cats توسط افراد مشهور زیادی خریداری شده است. طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها قیمت این NFT‌ها صدها هزار دلار است.

تاریخچه و سازندگان گربه‌های باحال

Cool Cats توسط تصویرگری به نام Colin Egan یا Clon شروع شد. کالین ایگان خود را The Catoonist نامید و کارتون‌هایش را به صورت علنی برای فروش عرضه کرد. تیم پشت صحنه این پروژه متشکل از چهار نفر تقریباً ناشناخته است که خود را اینگونه توصیف می‌کنند: ما یک تیم چهار نفره هستیم که علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال، ساخت چیزهای جالب و هنر داریم.

اعضای این تیم عبارتند از:

  • Ketonist (CLON): تصویرگر و خالق طرح گربه آبی و بنیانگذار پروژه
  • ایوان لوزا (ELU): سرپرست تیم که به مدیریت پروژه و بازاریابی کمک می‌کند.
  • تام ویلیامسون (xtremetom): متخصص در قراردادهای هوشمند و بلاک چین
  • Lynq: توسعه دهنده و مدیر وب سایت جالب گربه ها

بنیانگذاران این پروژه از همان ابتدا اهمیت ایجاد یک جامعه قوی را درک کردند. هدف آنها ایجاد یک مجموعه NFT مناسب برای عموم مردم بود. آنها به دنبال ایجاد یک محصول قابل دسترس و منحصر به فرد با ابزارهای عملی و آثار هنری دیجیتالی قابل دسترسی جهانی بودند. در جولای 2021، مجموعه Coolcats NFT با قیمت اولیه 0.02 اتر راه اندازی شد. در آن زمان اتریوم حدود 2200 دلار بود و هر گربه جالب تقریباً 44 دلار ارزش داشت.

از اکتبر 2021، قیمت هر Coolcats NFT به طور متوسط حدود 26 اتر، معادل 93000 دلار بود. این سریال به قدری محبوب شد که برخی از تصاویر جالب گربه حتی در میدان تایمز به نمایش درآمد. انجمن NFT مجموعه Cool Cats را به مجموعه Blue Chip معرفی کرد، که از نظر انحصار و ارزش درک شده، مانند Castle Monkey Club یکی از کرم‌های این حوزه بود.

ویژگی‌های گربه‌های باحال

مجموعه‌های هنری NFT بر ویژگی‌ها و ویژگی‌های مختلفی تکیه می‌کنند که به طور تصادفی به آنها اختصاص داده می‌شود. دلیل اهمیت این ویژگی‌ها این است که هنگام دریافت NFT که ترکیبی از ویژگی‌های کمیاب را در خود دارد، توکن NFT فرد در مجموعه رتبه بالاتری خواهد داشت. این نادر بودن ارزش خاصی برای NFT آن شخص ایجاد می‌کند. گربه‌های مجموعه گربه‌های باحال ترکیبی از 300000 ویژگی مختلف دارند. این ویژگی‌ها بر اساس الگوریتم‌های تصادفی یا برنامه ریزی شده به هر گربه اختصاص داده می‌شود. برخی از ویژگی‌های NFT‌های کمیاب این مجموعه دستچین شده و به گربه‌ها داده شده است.

این ویژگی‌های ترکیبی شامل صورت، بدن، کلاه و لباس است. درجه بندی هر گربه با توجه به ویژگی‌های گربه انجام می‌شود که بین 3 تا 10 می‌باشد.این سطح سپس به 4 دسته تقسیم می‌شود که از نظر باحالی اکثر گربه‌ها بین 3 تا 6 امتیاز می‌گیرند.این دسته‌ها به طور کلی شامل موارد زیر است.:

  • کولی‌ها (3-4 امتیاز): در مجموع 4599 گربه که 2600 گربه 4 نقطه و 1999 گربه 3 نقطه هستند.
  • وحشی‌ها (5-6 امتیاز): در مجموع 3000 گربه که از این تعداد 1250 گربه 6 نقطه و 1750 گربه 5 نقطه هستند.
  • کلاس‌های بالا (7-8 امتیاز): در مجموع 1750 گربه که 750 گربه 8 نقطه و 1000 گربه 7 نقطه هستند.
  • موارد عجیب و غریب (9-10 امتیاز): در مجموع 650 گربه که 150 گربه 10 نقطه و 500 گربه 9 نقطه هستند.

گران‌ترین و کمیاب‌ترین گربه‌های باحال مجموعه کاملی از ویژگی‌های یک دستی دارند، به عنوان مثال گربه زامبی شماره 1490، که آخرین بار به قیمت 320 اتر (1.3 میلیون دلار) در اکتبر 2021 فروخته شد.

مجموعه Cool cats دارای 66 گربه “فوق العاده کمیاب” است که 9 مورد از آنها از نظر کمیاب در رتبه اول قرار دارند. به طور کلی، گربه‌هایی با لباس دزدان دریایی کمیاب تر و ارزشمندتر از گربه‌های دیگر با ویژگی‌های تصادفی هستند.

مزایای نگهداری از گربه‌های باحال

علاوه بر اعطای حقوق انحصاری به افراد برای انجام هر کاری با NFT گربه خود، داشتن NFT گربه جالب به افراد امکان دسترسی به جوایز و امتیازات مختلف را نیز می‌دهد. برخلاف برخی از پروژه‌های NFT مانند NBA Top Shot، مالکیت Cool Cats NFT به معنای واقعی کلمه دارایی‌های دیجیتال و آثار هنری را برای دارنده ایجاد می‌کند. در نتیجه، با گذشت زمان، گربه‌های سرد می‌توانند ارزشمندتر یا برجسته تر شوند.

افرادی که دارای Coolcats هستند مجاز به ایجاد هر محصولی با تصویر آن هستند و می‌توانند علاوه بر اعتبار بخشیدن به نسخه‌های NFT خود، از ظاهر آن در کارتون‌ها، انیمیشن‌ها یا هر اثر دیجیتال دیگری استفاده کنند. این آزادی، پروژه گربه‌های جذاب را به یکی از پروژه‌های امیدوارکننده تبدیل کرده است که نشان‌دهنده ظرفیت واقعی فناوری NFT برای افزایش تعامل با سرمایه‌گذاران و استفاده از فرصت‌ها است. این پروژه همچنین به کسانی که یک Coolcats NFT را در کیف پول خود دارند با ارائه ایردراپ‌های NFT مرتبط تشویق می‌کند.

گران ترین CoolCats

یکی دیگر از نشانه‌های تمایل و قدرت سازندگان آن برای حضور طولانی مدت، بازگشت 20 درصد از کل اترها از فروش ثانویه و اولیه به خزانه جامعه است. این پول برای اجرای مسابقاتی برای تقویت جامعه رو به رشد گربه‌های باحال و همچنین قرعه‌کشی استفاده می‌شود. دارندگان این توکن‌ها در آینده ایردراپ‌های مختلف از نسل جدید CoolCats را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند و می‌توانند در طول عمر پروژه از توکن بومی Milk (MILK$) استفاده کنند.

با ارزش ترین CoolCats

سازندگان CoolCats در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای آینده و نسل دوم NFT‌ها هستند، در ادامه 5 نمونه از با ارزش ترین CoolCat‌ها را بررسی خواهیم کرد.

شماره 1490

این کت جالب در تاریخ 5 اکتبر 2021 به قیمت 320 اتر فروخته شد. گربه‌ای با 10 امتیاز که متعلق به دسته گربه‌های عجیب و غریب است. این گربه یکی از 9 گربه بی نظیر کول گربه است که هیچ ویژگی هنری مشترکی با گربه‌های دیگر ندارد و همچنین یک گربه زامبی است. فروشنده این NFT با درآمد حاصل از فروش آن یک پناهگاه حیوانات به نام Cool Pets راه اندازی کرد. این گربه در حال حاضر با قیمت 850 اتر به فروش می‌رسد.

شماره 5635

این گربه در 7 اکتبر 2021 به قیمت 99 اتر فروخته شد و جزو گربه‌های عجیب و غریب است که در مجموع 9 امتیاز داشت. سر این گربه شبیه تلویزیون و صورتش شبیه تصویر تلویزیون بدون سیگنال است. ژاکت سبز رنگی پوشیده و زنجیر طلایی به گردنش است.

باحال شماره 3330

در 19 آگوست 2021 به قیمت 110 اتر فروخته شد. این گربه یکی از 9 گربه خاص و به اصطلاح مخفی پروژه و همچنین یک گربه 10 نقطه‌ای عجیب است. نادر بودن این گربه به دلیل آبی بودن صورت، پیراهن و پوست و همچنین کلاه روباتی آن است. کلون و تام بدون اینکه بقیه اعضای تیم بدانند گربه‌های مخفی را خلق کردند.

باحال شماره 3271

در 6 اکتبر 2021 با قیمت 69.69 اتر فروخته شد. این گربه یک گربه 10 نقطه‌ای عجیب است.

باحال شماره 5280

در 7 آگوست 2021 به قیمت 80 اتر فروخته شد. این گربه 10 نقطه‌ای با کلاه شیطانی و پوست آبی خود در دسته بندی عجیب این مجموعه قرار دارد.

اگرچه این گربه‌ها جزو با ارزش ترین گربه‌های این مجموعه هستند، اما گربه‌های ارزشمند دیگری نیز وجود دارند که هر کدام بیش از 200 هزار دلار فروخته شده‌اند. نکته جالب بعدی این است که تا به امروز این تصاویر بامزه از گربه‌های کارتونی توانسته‌اند فروش 195 میلیون دلاری را تجربه کنند.

حامیان معروف Cool Cats

CoolCats در آگوست 2021 با مجله Time همکاری کرد و چهار طرح مختلف و 400 NFT جدید ایجاد کرد. تمام گربه‌ها در حال خواندن مجله تایم به تصویر کشیده شده بودند. کیت گروسمن، مدیرعامل تایم این ایده را مطرح کرد. کیت گروسمن در توییتی درباره پیگیری همکاری با CoolCats نوشت. وی 3 دلیل برای این همکاری ذکر کرد:

  • جامعه CoolCats خوشبین و مثبت است.
  • افراد از نسل‌های مختلف در این مجموعه به هم متصل هستند.
  • همه این گربه‌ها را دوست دارند.

هشت NFT به 8 برنده مسابقه میم CoolCats تعلق گرفت و تمام 392 NFT باقی مانده در بین دارندگان CoolCats به حراج گذاشته شد. همکاری با این غول رسانه‌ای توجه بیشتری را به CoolCats جلب کرد و بهره وری و کاربرد گربه‌ها را برای صاحبانشان افزایش داد. در 9 جولای، CoolCats پشتیبانی دیگری دریافت کرد. هنگامی که مایک تایسون عکس یکی از CoolCats را برای عکس پروفایل توییتر خود انتخاب کرد، 1800 ریتوییت و 9000 لایک دریافت کرد.

Cooltopia و Cool Pets چیست؟

در سپتامبر 2021، اکوسیستم CoolCats با اعلام دو رویداد جدید سر و صدای جدیدی ایجاد کرد. دو رویداد مهمی که فروش ثانویه این مجموعه را بیشتر تقویت کرد، Cool Pets و Milk Token (MILK$) هستند. مجموعه Cool Pets NFT مکمل گربه‌های باحال است. مجموعه‌های مشابه، از جمله KingFrogs، Bored Ape Kennel Club و Thingies به پروژه اصلی کمک کرده‌اند تا درآمد بیشتری از تقاضا داشته باشد و همچنین تعداد کلکسیونرها را افزایش دهد. بر این اساس به نظر می‌رسد گربه‌های باحال نیز قصد دارند پروژه خود را در مسیری مشابه خود پیش ببرند.

CoolCats 19999 NFT دارد که برخی از آنها برای فروش عمومی، برخی برای دارندگان CoolCats و برخی برای CoolCats هستند. همه این حیوانات از ابتدایی ترین حالت ممکن شروع می‌کنند و سپس تکامل می‌یابند و به شکل نهایی خود می‌رسند. در نهایت، این حیوانات یکی از چهار عنصر آتش، گیاه، هوا و آب را نشان می‌دهند. اقلام و غذایی که از ابتدا به این حیوانات داده می‌شود، ظاهر نهایی این موجودات را مشخص می‌کند. برای خرید این اقلام، می‌توان آنها را از بازار CoolCats با استفاده از توکن‌های شیر (MILK$) تهیه کرد.

سرانجام، جامعه مورد انتظار CoolCats یا Cooltopia در اواسط آوریل برای صاحبان CoolPets و CoolCats راه اندازی شد. در Cooltopia، صاحبان CoolPets و CoolCats می‌توانند ماموریت‌هایی را برای به دست آوردن توکن‌های شیر انجام دهند. برای کسب این توکن بیش از 100 ماموریت از جمله ریسک کردن، نجات جنگل و آشنایی با ساکنان شهر تعریف شده است. همچنین، کاربران می‌توانند با نگه داشتن NFT گربه‌های خود درآمد غیرفعالی در قالب توکن MILK$ کسب کنند.

به عنوان یک دستاورد بزرگ، Cooltopia موفق شد Cool Cats را به یکی از اولین سری‌های NFT تبدیل کند که یک بازی با اقتصاد کارآمد راه‌اندازی کرد. قیمت کفپوش‌های CoolCats از زمان راه اندازی Cooltopia به آرامی کاهش یافته است و از 9 اتر به حدود 3 اتر رسیده است. به گفته برخی از صاحبان گربه‌های باحال، این سرگرمی و بازی خیلی دیر راه اندازی شد و نتوانست بسیاری از انتظارات کاربران را برآورده کند.

توکن Milk (MILK$) چیست؟

نشانه اجتماعی اکوسیستم CoolCats Milk (MILK$) نام دارد. توکن‌های شیر برای آیتم‌های مختلفی مانند استفاده در بازی، ماجراجویی، خرید قفسه‌های حیوانات خانگی و صندوق‌های جایزه استفاده می‌شوند. معرفی Milk Token در جامعه CoolCats منجر به یک جنبش نمادین جدید شد: اعضای انجمن و توسعه دهندگان CoolCats با ارسال ویدیوهایی از خود در حال نوشیدن شیر از یک لیوان کوچک یا یک گالن پر، ظهور توکن را جشن گرفتند.

رابطه دیگران با CoolCats

در تریلر 18 مارس بازی Metaverse کمپانی Yuga Labs، نسخه سه بعدی NFT Cool Cats دیده شد. روز بعد CoolCats افزایش قیمت سریعی را تجربه کرد و در OpenSea 199 به فروش رسید. Crockett یکی از صاحبان CoolCats است که در توییتر خود نوشت که فکر می‌کند به دلیل وجود CoolCats در تریلر سمت آدرس، هر CoolCat خریداری می‌شود. البته، این امکان وجود دارد که خریداران پس از اینکه متوجه شدند هیچ دسترسی زودهنگام یا مزیت مالی فوری به بازی Addressside ندارند، CoolCats را بفروشند.

با توجه به Crockett در 1 می‌2022، از جمله WOW، Coolcats، و Cryptoadz در ویدیوهای دیگر ممکن است عواقب منفی برای آن پروژه‌ها داشته باشد. به نظر می‌رسد در ابتدا برخی از خریداران به امید کسب سود فوری اقدام به خرید NFT می‌کنند و پس از مشخص شدن مزیتی برای خریداران، آن‌ها را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند. برخی از صاحبان گربه‌های باحال نیز امیدوار بودند که در فهرست پیش‌فروش‌های کنار آدرس قرار بگیرند، زیرا آنها NFT Cool Cats داشتند.

همچنین، بنیانگذاران CoolCats قراردادی را با آژانس استعدادیابی پیشرو در لس آنجلس، کالیفرنیا (CAA) در مارس 2021 امضا کردند. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، آژانس فرصت‌هایی را برای شخصیت‌های CoolCats در زمینه‌های مختلف شناسایی و توسعه خواهد داد. مانند مشارکت با برند، صدور مجوز و بازاریابی، محتوای انیمیشن، انتشار و رویدادهای زنده.

همکاری با CAA فرصت‌های رشد این پلتفرم را افزایش می‌دهد. یکی از بنیانگذاران Cool Cats (Loza) در این باره به هالیوود ریپورتر گفت: درک مردم از Cool Cats تنها در ظرفیت NFT خلاصه می‌شود، در حالی که این یک بستر اولیه برای معرفی اولیه این برند است. بنابراین، ما قصد داریم توسعه این پلتفرم را تقریباً در هر مسیر ممکن دنبال کنیم.

رابطه دیگران با Cool Cats

نسخه 3 بعدی NFT Cool Cats در تریلر 18 مارس بازی Metaverse Edgeside توسط Yuga Labs مشاهده شد. روز بعد، Coolcats افزایش قیمت برق آسا را تجربه کرد و 199 فروش در OpenSea انجام شد.

Crockett یکی از صاحبان Cool Cats در توییتر خود گفت که حدس می‌زد هر گربه جالبی به دلیل حضور Cool Cats در تریلر Adreside خریداری شود. البته، این امکان وجود دارد که خریداران پس از اینکه متوجه شوند صاحبان آن‌ها هیچ مزیت مالی فوری یا دسترسی زودهنگام به بازی Addressside ندارند، گربه‌های جالب را بفروشند.

طبق گفته Crockett در 1 می‌2022، گنجاندن Cool Cats و WOW و Cryptoadz در ویدیوهای دیگر ممکن است عواقب منفی برای آن پروژه‌ها داشته باشد. به نظر می‌رسد برخی از خریداران در ابتدا NFT‌ها را با امید به دست آوردن سود فوری خریداری می‌کردند و پس از اینکه مشخص شد هیچ چیز مثبتی برای خریداران وجود ندارد، آنها را با قیمت کمتری فروختند. برخی از صاحبان Cool Cats نیز امیدوار بودند که فقط به دلیل داشتن Cool Cats NFT در لیست پیش فروش نشانی قرار گیرند.

علاوه بر این، در مارس 2021، بنیانگذاران Cool Cats با CAA، یک آژانس استعدادیابی پیشرو در لس آنجلس، کالیفرنیا قرارداد امضا کردند. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، آژانس فرصت‌هایی را در زمینه‌های مختلفی از جمله مجوز و بازاریابی، محتوای انیمیشن، مشارکت برند، رویدادهای زنده و انتشار برای شخصیت‌های Cool Cats شناسایی و توسعه خواهد داد.

همکاری با CAA فرصت‌های رشد این پلتفرم را افزایش می‌دهد. لوزا، یکی از بنیانگذاران Cool Cats به هالیوود ریپورتر گفت:

درک مردم از Cool Cats تنها در ظرفیت NFT خلاصه می‌شود. اما این در واقع پلت فرم اصلی ما برای معرفی اولیه برند است. بنابراین، ما قصد داریم توسعه این پلتفرم را تقریباً در هر مسیر ممکن دنبال کنیم.

نحوه خرید CoolCats

از آنجایی که CoolCats در بلاک چین اتریوم قرار دارد، می‌توانید به راحتی NFT‌های این مجموعه را خریداری و بفروشید. ساده ترین راه برای خرید NFT Cool Cats استفاده از پلتفرم OpenSea از طریق کیف پول MetaMask است. به عنوان یک نکته مهم، پلتفرم OpenSea مناطق و کاربرانی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند را از استفاده از خدمات خود مانند انتقال، خرید و فروش NFT منع کرده است. وقتی یک cat NFT را در OpenSea می‌خرید، در واقع آن را از شخص دیگری در ازای ارز دیجیتال می‌خرید. بنابراین مردم باید 2 کار را انجام دهند: 1- خرید ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه یک گربه جالب 2- صاحب گربه باحال را متقاعد کنند تا گربه ناز خود را به آنها بفروشد.

برای خرید Coolcats NFT، می‌توان به یکی از چهار ارز دیجیتال WETH، DAI، ETH و USDC پرداخت. بنابراین افراد می‌توانند با داشتن یکی از این 4 ارز رمزنگاری شده در کیف پول Metamsk خود و اتصال آن به بازار ثانویه OpenSea گربه مورد نظر خود را پیدا کنند و سپس پیشنهاد خرید خود را ثبت کنند. در صورت پذیرش پیشنهاد خرید، تراکنش تکمیل شده و سپس خرید کاربر تکمیل می‌شود. پس از گذراندن این فرآیندها، می‌توانید Coolcats NFT خریداری شده را در کیف پول Metamsk خود دریافت کنید.

سخن پایانی

CoolCats خود را به عنوان “باحال ترین گربه‌ها در بلاک چین” معرفی می‌کند. ده‌ها نمونه از پروژه‌های NFT در اتریوم وجود دارد و Cool Cats یکی از موفق‌ترین آنهاست. این گربه‌های باحال همه از یک گربه آبی مشتق شده‌اند. شخصیتی که بیش از 10 سال پیش طرحی به نام Ketonist خلق کرد.

به نظر می‌رسد استقبال از این گربه‌های باحال کمتر بوده و تیم Cool Cats از جامعه خود درخواست کمک کرده و معتقد است که جامعه Cool Cats می‌تواند آینده این پلتفرم را به بهترین شکل رقم بزند. به گفته وب سایت این مجموعه، آنها قصد دارند نسل دوم گربه‌های باحال را روانه بازار کنند; اما دقیقاً مشخص نیست که پرورش نسل بعدی گربه‌ها چگونه انجام می‌شود.

اگرچه Cool Cats یکی از محبوب ترین پروژه‌های NFT است، اما هنوز فاصله زیادی بین این مجموعه و پروژه‌های محبوب بلاک چین وجود دارد. در عین حال، به دلیل متغیرهای بیشماری که بازار NFT به آنها وابسته است، نمی‌توان موفقیت یا شکست Cool Cats را در آینده پیش بینی کرد. در اینجا امیدواریم گربه‌های باحال جهش رشد را تجربه کنند. اما مانند هر سرمایه گذاری دیگری در زندگی خود، پولی را برای گربه‌ها خرج نکنید که برای شما گران تمام می‌شود!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو