راهنمای بازدید از ساحل ژوراسیک انگلیس

راهنمای بازدید از ساحل ژوراسیک انگلیس


منبع: فوت و فن

4

1402/3/17

19:30


ساحل ژوراسیک (Jurassic Coast) یکی از مکان‌های بسیار دیدنی و جذاب انگلیس به شمار می‌رود که کوهنوردی و پیاده‌روی در آن می‌تواند بسیار مهیج و ماندگار باشد.

راهنمای بازدید از ساحل ژوراسیک انگلیس

ساحل ژوراسیک (Jurassic Coast) یکی از مکان‌های بسیار دیدنی و جذاب انگلیس به شمار می‌رود که کوهنوردی و پیاده‌روی در آن می‌تواند بسیار مهیج و ماندگار باشد. پیاده‌روی در اینجا حدود ۴ روز طول می‌کشد که یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی در اروپا محسوب می‌شود و برای همه افراد نیز مناسب است.

«ساحل ژوراسیک» در جنوب انگلیس قرار گرفته و بیشتر به‌خاطر فسیل‌هایش شهرت دارد و این در حالی است که قدمت برخی از بقایای پیدا شده در اینجا از موجودات دریایی و پرندگان به ۱۵۰ میلیون سال قبل باز می‌گردند. این خط ساحلی بسیار زیبا و تماشایی است و پیاده‌روی در آن بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی‌هایش محسوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از گردشگران تصمیم می‌گیرند تا ۴ روز را در اینجا سپری کنند و مسافتی ۵۱ کیلومتری از لیم رجیس تا اکسماوث را پشت سر بگذرانند.

این بخش قابل کنترل از مسیر بسیار طولانی‌تری از ساحل جنوب غربی انگلیس به شمار می‌رود و هر کسی با هر سطحی از آمادگی جسمانی متوسط می‌تواند از پیاده‌روی در آن لذت ببرد. کسانی که تصمیم می‌گیرند این مسیر را پیاده طی کنند، از جنگل‌ها عبور می‌کنند، صخره‌های مرتفعی را در سمت راست خود مشاهده خواهند کرد و در سمت چپشان نیز کانال انگلیس را خواهند دید.

پیاده‌روی خیره‌کننده از لیم رجیس به اکسماوث

شما در این مسیر خیره‌کننده و جذاب می‌توانید صخره‌ها و مسیرهای سنگی زیادی را مشاهده کنید، پس برای اینکه دچار مشکل نشوید و سفری بهتر را تجربه کنید، بهتر است کفش‌های مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی را حتماً با خود به همراه بیاورید. در طول این مسیر احتمالاً از سواحل سنگ‌ریزه‌ای، جنگل‌ها، مزارع و مراتع وسیع نیز عبور خواهید کرد که سفر شما را بسیار مهیج‌تر می‌کند.

بسیاری از شهرهایی که در طول این مسیر از داخل یا کنار آن‌ها عبور خواهید کرد نیز عبارت «ماوث» را در نام خود دارند. چراکه «ماوث» یا «دهانه» جایی است که رودخانه به دریا می‌ریزد و در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته است. به‌عنوان مثال، رودخانه سید (River Sid) از سیدماوث عبور می‌کند و رودخانه اکس (River Exe) از اکسماوث می‌گذرد.

جمع‌آوری فسیل در ساحل ژوراسیک

لیم رجیس محل زندگی مری آنینگ بوده است، کسی که به ایجاد علم دیرینه‌شناسی کمک کرده بود. آنینگ اولین پلزیوسور کامل (یک خزنده دریایی گردن دراز) و یکی از اولین ایکتیوسورهای کامل (خزنده‌ای دلفین مانند) را پیدا کرد بود. او همچنین صدها فسیل از آمونیت‎‌ها و بلمنیت‎‌ها (موجودات دریایی ماهی مرکب مانند) را نیز پیدا کرده است.

موزه لیم رجیس این فرصت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا در تورهای شکار فسیل شرکت کنند و بتوانند فسیل‌ها را در ساحل ژوراسیک بیابند. در اینجا متخصصان و راهنماها با شکستن سنگ‌ها به شما کمک می‌کنند و آموزش‌های خوبی را به شما می‌دهند تا در کمترین زمان فسیل‌هایی را بیابید.

آب‌وهوای ساحل ژوراسیک

آب‌وهوای بریتانیا غیرقابل پیش‌بینی است و از همین رو، بهتر است که چندین لایه لباس به همراه داشته باشید تا بتوانید بسته به وضعیت هوا و دما، آن‌ها در بیاورید یا بپوشید. در صورتی که خوش‌شانس باشید، احتمالاً در تمام چهار روز پیاده‌روی هوا آفتابی است اما احتمال بارش نیز وجود دارد و بهتر است که چکمه‌های ضد آب و یک کاپشن ضد باران به همراه داشته باشید. کرم ضدآفتاب و کلاه را نیز نباید فراموش کرد.

اقامت در ساحل ژوراسیک

اگر بودجه کمی دارید و به دنبال آن هستید تا سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، کمپ‌هایی در امتداد ساحل ژوراسیک وجود دارند ولی در ماه‌های شلوغ تابستانی بهتر است از قبل نسبت به رزرو مکان اقدام کنید. اگر می‌توانید هزینه بیشتری بکنید، تخت و صبحانه نیز ارائه می‌شوند که می‌توان خستگی را از تن شما خارج کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو