معرفی فیلم Asteroid City

منبع: فوت و فن

6

1402/3/19

17:53


اگر تاکنون داستان‌سرایی خارق‌العاده و استادانه وس اندرسون را تجربه نکردید، پس باید فیلم شهر سیارکی (Asteroid City) را ببینید که جدیدترین ساخته این کارگردان و نویسنده است.

معرفی فیلم Asteroid City

باید گفت که وس اندرسون تنها یک فیلمساز نیست بلکه او یک هنرمند است که داستان‌ها را با جلوه‌های بسیار پر جنب‌وجوش و روایت‌های جذاب برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد و بیننده‌ها را به دنیایی کاملاً متفاوت می‌برد. اگر تاکنون داستان‌سرایی خارق‌العاده و استادانه وس اندرسون را تجربه نکردید، پس باید فیلم شهر سیارکی (Asteroid City) را ببینید که جدیدترین ساخته این کارگردان و نویسنده است.

فیلم «شهر سیارکی» یازدهمین فیلم از وس اندرسون به شمار می‌رود که خود وی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، از جمله تهیه‌کننده‌های آن است. اتفاقات این اثر در سال ۱۹۵۵ میلادی جریان دارد و داستان گروهی از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را دنبال می‌کند که برای کنوانسیون سالانه رصد ستارگان به شهری بیابانی می‌روند.

این فیلم تازه وس اندرسون به‌عنوان اثری کمدی، عاشقانه و علمی تخیلی معرفی شده و یک تجربه سینمایی خارق‌العاده و مجلل دیگر را از وس اندرسون به نمایش در خواهد آورد. در ادامه همراه با ما با باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم Asteroid City

وس اندرسون فیلم‌نامه فیلم «شهر سیارکی» را بر اساس داستانی از خودش و رومن کوپولا نوشته است و سکان کارگردانی این اثر را نیز در دست دارد. کوپولا و اندرسون از گذشته با یکدیگر همکاری دارند و در آثار مختلفی همچون فیلم دارجلینگ محدود (The Darjeeling Limited)، انیمیشن جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs)، فیلم قلمرو طلوع ماه (Moonrise Kingdom) و فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) کار کرده‌اند.

فیلم «شهر سیارکی» دومین همکاری وس اندرسون با کمپانی فوکوس فیچرز به شمار می‌رود و آن‌ها قبلاً در فیلم «قلمرو طلوع ماه» محصول سال ۲۰۱۲ با یکدیگر همکاری داشتند. رابرت یئومن که سابقه همکاری با وس اندرسون را دارد نیز به‌عنوان فیلم‌بردار در این اثر حضور دارد. موسیقی متن این فیلم را نیز الکساندره دسپلت می‌سازد که قبلاً موسیقی بسیاری از آثار وس اندرسون را ساخته است.

داستان فیلم Asteroid City

همانند بسیاری از داستان‌های وس اندرسون، داستان فیلم «شهر سیارکی» در محیطی خیالی اما پر جنب‌وجوش جریان دارد که در آن، غریبه‌ها با یکدیگر آشنا می‌شوند و تغییراتی را در زندگی یکدیگر ایجاد می‌کنند و همین نیز باعث خلق موقعیت‌های درام، عاشقانه و کمدی می‌شود. اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۵۵ میلادی جریان دارد و داستان گروهی از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را دنبال می‌کند که از سراسر جهان در یک شهر بیابانی گرد هم جمع می‌شوند تا در انجمن سالانه نخبگان جوان نجوم شرکت کنند.

ایده این انجمن آن است که مردم را از طریق استراحت، تفریح و رقابت علمی و تخیلی سرگرم کند و گرد هم بیاورد. با این حال، برنامه‌ریزی این رویداد شلوغ با اتفاقات نامشخصی مختل می‌شود که جهان و زندگی مردم را متحول می‌کند، به‌خصوص کسانی که در این انجمن حضور دارند.

بازیگران فیلم Asteroid City

یکی از چیزهایی که در تمام فیلم‌های وس اندرسون رایج هستند، بازیگران خارق‌العاده و بااستعداد هستند که برخی از آن‌ها همکاری‌های متعددی با این فیلمساز داشتند و در آثار مختلفی از وی بازی کردند. با این حال، بازیگران حاضر در فیلم «شهر سیارکی» نسبت به دیگر آثار وی بسیار بزرگتر و پر ستاره‌تر است.

در فیلم «شهر سیارکی» جیسون شوارتزمن نقش اوگی استینبک را بازی می‌کند که پدر مجرد چهار فرزند است که در این انجمن رصد ستارگان شرکت می‌کنند. اسکارلت جوهانسون نیز در این فیلم نقش یک بازیگر به نام میج کمپبل را بازی می‌کند و در کنار وی نیز تام هنکس نقش پدرزن اوگی را به تصویر می‌کشد.

از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «شهر سیارکی» نیز می‌توان به جفری رایت در نقش ژنرال گریف گیبسون، تیلدا سوئینتون، ادوارد نورتون، آدرین برودی، مارگو رابی،‌ ویلم دفو، استیو کارل، هونگ چائو، جف گلدبلوم، استیون پارک، لیو شرایبر، روپرت فریند، مت دیلون،‌ جک رایان، ایتان جاش لی و آریستو میهان اشاره کرد.

هوپ دیویس، فیشر استیونز، برایان کرانستون، مایا هاک، تونی ریولوری، سوفیا لیلیس، گریس ادواردز، ریتا ویلسون، جارویس کوکر و باب بالابان نیز از جمله دیگر بازیگرانی هستند که قرار است نقش‌های مختلفی را در فیلم تازه وس اندرسون به تصویر بکشند.

تاریخ اکران فیلم Asteroid City

فیلم «شهر سیارکی» اولین اکرانش روی پرده سینماها را در ۷۶ مین جشنواره فیلم کن در ماه مه سال ۲۰۲۳ میلادی تجربه کرد و حالا قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۲۰۲۳ (جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) در سینماهای منتخب اکران شود و سپس در تاریخ ۲۳ ژوئن به‌صورت سراسری به روی پرده سینماها بیاید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو