علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای

منبع: وقت مد

7

1402/3/20

14:26


آموزش انواع علت لکه قهوه ای پوست به همراه روش های درمان ❌ سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای را اموزش ببینید ❌ مجله وقت مد

علت لکه قهوه ای پوست؟! سریعترین انواع روش درمان لکه قهوه ای

سوال بسیاری از کاربران مجله سلامتی وقت مد، درمورد علت لکه قهوه ای پوست است. تغییرات در رنگدانه پوست، به دلایل زیادی از جمله لکه های مادر زادی، اختلالات رنگدانه، بثورات و عفونت، رخ می‌دهد. برای مثال افزایش ملانین، می‌تواند از انواع علت لکه قهوه ای پوست یا لکه تیره روی پوست شود.
پوست، حاوی ملانین است که به مو، پوست و چشم رنگ می‌دهد. داشتن ملانین بیشتر پوست را تیره تر می‌کند، در حالی که مقدار کمتر آن، باعث روشن شدن پوست می‌شود.
در این سری از مطالب آموزشی سلامت و نگهداری از پوست از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir)، با مطالب علمی توضیح خواهیم داد که چه چیزی باعث ایجاد لکه های تیره و قهوه ای روی پوست می‌شود و چگونه با سریعترین روش ها، آن را درمان کنیم.

لکه قهوه ای پوست چیست؟

بنا به گزارش medicalnewstoday، لکه های تیره روی پوست، از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر هستند. رنگ لکه ها بستگی به رنگ پوست هر فرد دارد. در اصل لکه ها همان بافت پوست هستند و دردناک نیستند.

لکه های قهوه ای، از نظر اندازه متفاوت هستند و در هر قسمتی از بدن می‌توانند ایجاد شوند، اما قسمت های از بدن که اغلب در معرض نور خورشید هستند، مانند پشت دست، صورت و شانه بیشتر دچار لکه قهوه ای پوست می‌شوند.
در افرادی با رنگ پوست تیره، لکه ای که چند درجه تیره تر از پوست است، معمولا در عرض 6 تا 12 ماه از بین می‌رود. رنگ های عمیق تر، ممکن است سال ها طول بکشد تا محو شوند.

بیشتر بدانید: هایفوتراپی چیست؟ (HIFU) تمام فواید و عوارض هایفوتراپی صورت را بدانید!.

علت ایجاد لکه های قهوه ای پوست چیست؟

دلایل مختلفی برای ایجاد لکه های قهوه ای یا تیره روی پوست وجود دارد که در این بخش از سری مطالب آموزش سلامت از وقت مد به آنها پرداختیم.

علت ایجاد لکه های قهوه ای پوست شامل نور خورشید و مواد آرایشی و ... است.

از عوامل ایجاد لکه های قهوه ای پوست، نور خورشید، مواد آرایشی و شیمیایی و … است که در مجله وقت مد، توضیح داده ایم.

نورخورشید، میتواند علت بروز لکه قهوه ای باشد

لکه های خورشیدی، لکه های کبدی نیز نامیده می‌شوند. افراد پس از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و برنزه کردن پوست، به احتمال زیاد دچار لکه های قهوه ای یا تیره می‌شوند.
نواحی از بدن که بیشتر در معرض نورخورشید قرار می‌گیرد، مانند صورت، دست و بازوها، بیشتر احتمال دارد که دچار لکه های خورشیدی شوند. در مطالب قبلی انواع لکه های پوستی و روش های درمان آن را توضیح داده ایم.

برای آشنایی با آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست! راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب و اسپری ضد آفتاب! عوارض، فواید، این مطلب را بخوانید.

ملاسما عامل ایجاد لکه های تیره پوست

ملاسما، یک بیماری پوستی است که منجر به تغییر رنگ پوست می‌شود. این عارضه در دوران بارداری بسیار شایع است، چرا که هورمون ها می‌توانند ملاسما را تحریک کنند.

درمورد پوست بیشتر بدانید: پیلینگ پوست چیست؟ فواید و عوارض و مشکلات پیلینگ پوست صورت.

عوارض دارویی باعث ایجاد لکه های قهوه ای می‌شود

بعضی از داروها، رنگدانه های پوست را افزایش داده و منجر به ایجاد لکه های قهوه ای و تیره خواهند شد. شایع‌ترین داروهایی که منجر به این عارضه پوستی می‌شوند، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، تتر اسایکلین و داروهای رونگردان است.

شر مورد پوست بخوانید: جوانسازی پوست چیست؟ موثرترین روش های جوانسازی پوست را بشناسید!.

التهاب عامل لکه های تیره پوستی

لکه های قهوه ای و تیره، پس از یک دوره التهاب روی پوست، ایجاد می‌شوند. التهاب به دلایل مختلفی مانند اگزما پوستی، روزاسه، پسوریازیس، انواع جوش و آکنه رخ می‌دهد.

بهبود زخم میتواند از انواع علت لکه های قهوه پوست باشد!

لکه های تیره پوستی پس از التیام و بهبود نیش حشره، بردگی یا سوختکی باقی می‌مانند. این نوع لکه ها با گذشت زمان به خودی خود رفع می‌شوند.

بیشتر بدانید: ماسک‎ خانگی برای درمان جوش سرسیاه! با بهترین ماسک‎ خانگی برای جوش سرسیاه آشنا شوید.

محصولات لوازم آرایشی

محصولات آرایشی پوست؛ می‌توانند پوست را تحریک کرده و باعث ایجاد لکه های تیره پوست شوند. در زمان خرید محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، دقت کنید تا از برندهای معتبر خریداری کنید. از خرید محصولات آرایشی تقلبی و فیک، به صورت جدی خودداری کنید، چرا که می‌تواند موجب ایجاد لکه های قهوه ای پوست شود .

بیشتر بدانید: لیفت صورت با نخ! با حقایق علمی، فواید، عوارض نخ صورت آشنا شوید.

دیابت عامل لکه قهوه ای پوست

بیماری دیابت، باعث ایجاد لکه های کبدی می‌شود. دیابت شامل آکانتوز نیگریکانس است، که باعث تیره شدن پوست، ایجاد لکه روی ساق پا یا درموپاتی می‌شود. بعضی از افراد، لکه های ایجاد شده بر اثر دیابت را با لکه های افزایش سن اشتباه می‌گیرند.

درمورد پوست بیشتر بدانید: انواع چین و چروک پوست، علت و درمان.

لکه های مادرزادی

لکه های مادرزادی که از بدو تولد یا پس از مدت کوتاهی ایجاد می‌شوند. این نوع لکه های تیره معمولا بدون ضرر هستند و نیاز به درمان ندارند.

بیشتر بدانید: فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت.

اختلالات رنگدانه پوست عامل لکه های قهوه ای

بنا به گزارش healthline، اختلالات رنگدانه تغییراتی را در پوست ایجاد می‌کند که نسبت به رنگ طبیعی پوست شما روشن تر یا تیره تر است. اگر چه که معمولا بی ضرر است، اما تغییرات گسترده تر رنگدانه، ممکن است فرد را به درمان و روش های سلامت و آرایش صورت سوق دهد.

آموزش انواع روش درمان لکه قهوه ای

لکه های تیره روی پوست، نیازی به درمان ندارند، اما برخی از افراد به دلیل زیبایی و آرایش، می‌خواهند این لکه‌ها را از بین ببرند. یک متخصص پوست، برای درمان لکه های قهوه ای پوست؛ کرم یا روش هایی برای روشن کردن لکه های قهوه ای را پیشنهاد می‌دهد.
روش های درمانی بنا به علت، اندازه لک و ناحیه بدن متفاوت است. در ادامه این بخش از مطالب سلامت و آرایش صورت وقت مد، انواع روش های درمانی لکه های قهوه ای را آورده ایم.

آموزش انواع روش درمان لکه قهوه ای

آموزش انواع روش درمان لکه قهوه ای در رسانه وقت مد

بیشتر بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو