هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران چقدر است؟

منبع: تکراتو

7

1402/3/20

21:30


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام وضعیت مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات خبر از عدم تصمیم‌گیری درباره هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران داد.

هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران چقدر است؟

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام وضعیت مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات خبر از عدم تصمیم‌گیری درباره هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیش‌تر در اوایل فعالیت دولت از بررسی مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات خبر داده بود که درواقع مرتبط با موضوع تنظیم نظام تعرفه‌گذاری اینترنت بوده است.

به این معنی که باید نسبت تعرفه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت به وضوح تعیین شود و بحث دیگر به موضوع تعرفه استفاده از ترافیک داخلی ارتباط دارد. زیرا درحال‌حاضر مصوبه ترافیک نیم بهای داخلی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده، در مرحله اجرا قرار دارد اما تعدادی از دارندگان محتوا و اپراتورها نسبت به آن ملاحظات و مشکلاتی را مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تاکید نماینده مجلس بر پیروی از سبک اینترنت داخلی چین ؛ طرح صیانت دیگر بی‌معناست!

هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران چقدر خواهد بود؟

در همین راستا «امیر محمدزاده لاجوردی» طی گفت‌وگویی با خبرنگار مهر در مورد هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران و آخرین شرایط مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات بیان داشت: «پرداخت هزینه از سوی مشترک بستگی به اپراتور دارد و ما مدل را به صورت رقابتی در نظر گرفتیم تا اپراتورها در رقابت و برای به دست آوردن بازار حداقل هزینه را از کاربر اخذ کنند.»

هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران

وی در ادامه افزود: «فعلاً تعرفه‌ خاصی برای فیبر نوری تصویب نکردیم و مدل رقابتی است.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین درباره جدیدترین وضعیت مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات که یکی از موضوعات تحت بررسی آن تعرفه اینترنت داخلی و بین‌الملل است، خاطرنشان کرد: «در خصوص مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات باید گفت که این موضوع در شورای معین مرکز ملی فضای مجازی در دست بررسی و هنوز جمع بندی نهایی نشده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو