واقعیت هایی عجیب و واقعی درباره برج خلیفه بلند ترین برج

منبع: مینویسم

7

1402/3/21

10:18


عجایب واقعی و جالب درباره برج خلیفه دبی که هیچ وقت آنها را نمیدانستید. این برج بلندین برج دنیا است در حال حاضر و تمام آن از شیشه ساخته شده است و بدون پایه سرپا مانده است.

واقعیت هایی عجیب و واقعی درباره برج خلیفه بلند ترین برج

برج خلیفه که در شهر دبی کشور امارات متحده عربی قرار دارد. بلندین دست سازه انسان است که ساخت آن از سال 2004 تا 2010 به طول انجامید. برج خلیفه 163 طبقه دارد و ارتفاع آن 828 متر می باشد. این برج بالای هزار واحد آپارتمان و 4 استخر دارد همچنین این برج بر اساس یک طراحی آمریکایی ساخته شده است.

اما واقعیت عجیبی که درباره برج خلیفه وجود دارد این است که ساکنین آن می گویند درک درستی از وضعیت آب و هوا ندارند و دمای هوا در قسمت های بالاتر برج به شدت متفاوت میشود. روحانیون ساکن این برج می گویند کسانی که در طبقه 80 این ساختمان هستند 2 دقیقه دیرتر از طبقات پایین تر برج روزه خود را افطار می کنند و افرادی که در طبقه 150 این ساختمان قرار دارند 3 دقیقه دیرتر افطار می کنند.

دمای هوا در طبقات بالایی برج 6 درجه خنک تر از هوای سطح زمین می باشد. این موضوع به دلیل بلندی و ارتفاع زیاد برج خلیفه می باشد این نکته ناگفته نماند که گران ترین خانه ها متعلق به برج خلیفه می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو