خبر خوش مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | پرداخت باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا

5

1402/3/22

23:32


خبر خوش مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | پرداخت باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی  بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان خود هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

میر غنی نظری در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: شرایط اقتصادی در کشورمان، شرایط خاص و متأثر از تغییرات و دگرگونی‌های متعدد است و در این بین گرانی و تورم بالا مردم را به شدت آزار می‌دهد.

وی ضرورت احصای عوامل متعدد تأثیرگذار در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس مباحث مختلف اصلاح قانون بانک مرکزی در اولویت قرار گرفته تا با یک راهکار علمی و کارشناسی بتوانیم از میزان نقدینگی کاسته و کنترل تورم را به شکل مناسب شاهد باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بی سلیقگی برخی از بانک‌ها در بالا بردن آمارهای غیرواقعی و کذایی را یادآور شد و گفت: عدم نظارت دقیق در این حوزه مشکلات جدی را به وجود آورده در حالی که انتظار می‌رود با اصلاح قانون بانک مرکزی نظارت‌ها و عملکرد شفاف بانک‌ها را در عین پاسخگویی شاهد باشیم.

نظری دومین پیگیری کمیسیون اقتصادی مجلس را نظارت بر اجاره بهای مسکن و قیمت واحدهای مسکونی اعلام کرد و افزود: در این حوزه نه قانونی مشخص و نه مرجع رسیدگی کننده معینی را داریم و به نظر می‌رسد با به هم ریختگی عجیبی در حوزه مسکن و اجاره بها روبه رو هستیم که تلاش می‌شود در طرح جدید نابسامانی‌ها برطرف شده و شفافیت کارکردها را در این حوزه شاهد باشیم.

وی به اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این اصلاحیه هر چند با علاقه‌مندی برخی نمایندگان همراه نبود اما به نظر می‌رسد تأمین اجتماعی باید سالانه به تعهدات خود در پوشش بیمه‌ای کارگران اقدام کند اما نقاط ضعف این قانون نیز باید اصلاح و ترمیم شود.

نظری ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار همسان سازی حقوق بازنشستگان، طرح ساماندهی نیروی انسانی نیز در مجلس مطرح است و امیدواریم تا پایان مجلس یازدهم تکلیف این ۲ طرح و لایحه مشخص شده و ۲ قشر بازنشستگان و نیروهای شاغل از مزایای قوانین جدید بهره مند شوند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما به تمام تعهدات خود و انجام آن پایبند هستیم و همان طوری که مشکل رتبه بندی معلمان و جهش تولید را با قانونی شفاف مشخص کردیم، انتظار می‌رود در حوزه مسکن و بازنشستگان نیز دغدغه‌ها و مشکلات برطرف شود.

نماینده نقده در مجلس بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی زنجانی در جلسه علنی در تذکری گفت: هنوز تسهیلاتی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان پرداخت نشده است؛ موضوعی که برای وام‌های تبصره ۱۶ در حوزه مسکن نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تذکری به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید وضعیت توزیع نان در مناطق محروم ساماندهی شود.

زنجانی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بر لزوم رسیدگی به وضعیت معلمان طرح امین و جبران کمبود نیروهای خدماتی تاکید کرد و همچنین خواستار پرداخت بدهی پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شد.

وی  در تذکری دیگری به قوه قضائیه و فراجا گفت: لازم است در برخورد با متخلفان فضای مجازی هماهنگی جدی صورت گیرد چون جامعه در حال انفجار است.

 بهزاد علیزاده در نشست علنی امروز (دوشنبه 22 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: لازم می دانم از عنایت مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کنم، امیدوارم همه بتوانیم در ادامه راه و در مدت باقیمانده گام های موثر و مثبت در جهت رفع مشکلات مردم و کشور برداریم.

نماینده مردم دهلران، دره شهر در مجلس خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: در آستانه آغاز سال سوم فعالیت دولت هستیم، متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، گرفتاری های مردم در حوزه معیشت هر روز بیشتر و بیشتر می شود. آقای رئیس جمهور، مردم از گرانی لحظه ای بی حد و اندازه و غیرقابل مهار کالاها و خدمات و مایحتاج روزانه خود کلافه شده اند. سوال مردم این است این روند تا کی و تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا دولت اساساً برای مهار و کنترل این شرایط برنامه ای دارد؟

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور مردم انتظار دارند دولت برای ساماندهی موضوعات اقتصادی کشور به فوریت چاره اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین به دولت درخصوص عدم استمهال تسهیلات کشاورزی و دامداری تذکر داده و افزود: آقای رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بخواهید تا نسبت به تامین منابع و اقدام بانک های عامل برای تعیین تکلیف تمدید تسهیلات کشاورزی و دامداری اقدام فوری انجام دهد.

وی همچنین به دولت برای تعیین تکلیف بهای گندم و نحوه پرداخت آن تذکر داد و تصریح کرد: تعیین قیمت 15 هزار تومان برای خرید گندم نه منصفانه و نه منطقی است. انتظار می رود دولت درخصوص افزایش قیمت اقدام کند.

علیزاده ادامه داد: در مورد پرداخت بهای گندم متاسفانه مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت نمی شود و آنچه پرداخت می شود نیز براساس قیمت سال گذشته است که انتظار می رود دولت سریعاً تعیین تکلیف کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین به دولت و دستگاه های ذیربط درخصوص مطالبات بازنشستگان تذکر داد و گفت: دائمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این عزیزان است که لازم است دولت سریعاً لایحه ای در این زمینه به مجلس ارسال کند. تسری قانون رتبه بندی به معلمان بازنشسته و ماده 112 درخصوص مناطق جنگی به بازنشستگان این مناطق از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی درخواست می کنم موضوع فوق العاده خاص فرهنگیان، کارکنان وزارت کشور و جهاد کشاورزی را حل و فصل کند، از هیات رئیسه مجلس انتظار می رود درخصوص تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان اقدام فوری و عاجل به عمل آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به وزیر کشور تذکر داد و گفت: مردم مرزدار و ولایتمدار شهرستان ویژه دهلران از بلاتکلیفی مرز رسمی چیلات خسته شده اند و شدیداً ناراضی هستند، از جنابعالی انتظار می رود درخصوص رفع موانع موجود و گشایش این مرز برای اربعین سال جاری اقدام نمایید./خانه ملت

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو