اگه ریملت خشک شده تو سیم ثانیه مثل روز اولش کن | ریمل خشک شده رو با چند ترفند ساده مثل روز اولش کنید

4

1402/3/28

20:20


اگه ریملت خشک شده تو سیم ثانیه مثل روز اولش کن | ریمل خشک شده رو با چند ترفند ساده مثل روز اولش کنید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اینطوری اگر برای رفتن به جایی عجله داشتید و یهو دیدید که ریملتون خشک شده دست و پاتونو گم نمی کنید و فوری راه چاره ما رو اجرا می کنید. این روش فوق العاده براتون صرفه اقتصادی داره. میگی نه امتحان کن !

بازیابی ریمل خشک شده ممکنه ؟

تصور کنید به یک مهمانی مهم دعوت شده‌اید و در حال تکمیل آرایشتان هستید که ناگهان با برس خشک‌شده ریمل مواجه می‌شوید؛ چه صحنه ناراحت‌کننده‌ای! شما لباس‌های زیبایی به‌تن کرده‌اید و به‌جز مژه‌هایتان، همه‌چیز کاملا بی‌نقص به‌نظر می‌رسد. در چنین شرایطی تنها راه ‌حل باقی‌مانده، بازسازی ریمل خشک شده است.

نحوه رقیق کردن ریمل چشم و ریمل ابرو خشک شده باید اصولی باشد؛ چرا که این وسیله آرایشی به‌صورت مستقیم با چشم‌های شما در تماس است. استفاده از روش‌های نادرست می‌تواند باعث ریزش مژه، سوزش چشم و حتی عفونت شود. امروز  با روش‌های بهداشتی و اصولی برای بازسازی ریمل خشک شده آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم ریمل خشک شده ؟

گاهی اوقات ممکن است علت خشک شدن ریمل شما اتمام تاریخ انقضای آن باشد. پس در قدم اول تاریخ انقضای آن را بررسی کنید، اگر فاسد شده بود، حتما آن را دور بیاندازید.

در غیر این صورت باید بافت آن را چک کنید. فرچه ریمل را روی دست خود بکشید، اگر بافت آن دچار برجستگی و دانه دانه بود نشان‌دهنده این است که ریمل خشک شده و نیاز به بازسازی دارد.

خط چشم برای پلک افتاده کمی سخت است و و نیاز به مهارت دارد . با دانستن ترفند‌های ساده و انتخاب آرایش درست، می‌توان چهره‌ای جذاب را برای کسانی که پلم افتاده دارند ، داشت.

چه عواملی باعث خشک شدن ریمل می‌شود ؟

فرمولاسیون ریمل‌ها به‌گونه‌ای است درصد خیلی کمی آب در آن‌ها به کار رفته و اگر در استفاده از آن، بعضی نکات رعایت نشود زود خشک می‌شود.

مدل آرایش 1402 را در شادمگ برای شما جمع آوری کردیم تا با ایده گرفتن از آن بتوانید بهترین میکاپ و آرایش را برای خود داشته باشید.

باز ماندن درب ریمل

بعد از هر بار استفاده، درب ریمل را محکم ببندید، زیرا اصلی‌ترین دلیل خشک شدن زود هنگام ریمل باز ماندن درب آن است. در صورتی که درب ریمل شما باز بماند هوا وارد آن شده و آب درون ریمل تبخیر می‌شود.

وارد شدن هوا

از پمپاژ کردن چندباره فرچه ریمل به داخل محفظه خودداری کنید، زیرا انجام این کار باعث وارد شدن هوا به داخل محفظه ریمل و خشک شدن آن می‌شود.

برند معتبر

سعی کنید ریملی با برند معتبر و باکیفیت تهیه کنید، در این صورت عمر ریمل شما طولانی‌تر خواهد بود.

پاک کردن ریمل ضدآب کار ساده‌ای نیست و دشوار بودن آن ممکن است شما را از استفاده از ریمل به کلی منصرف کند. روش‌های مختلفی برای پاک کردن ریمل وجود دارد که ما در گروه زیبایی شادمگ به شما ارائه کردیم

هوای گرم

از نگه‌داری ریمل در جایی که هوا گرم است اجتناب کنید، بلکه سعی کنید آن را در جایی خشک و خنک مثال یخچال نگه‌دارید تا ریمل شما زود خشک نشود.

برای بازسازی ریمل خشک شده چه روش‌ هایی وجود دارد؟

به دلیل وجود عواملی که در قسمت قبل گفته شد، معمولا ریمل‌ها قبل از فرارسیدن تاریخ انقضای خود خشک می‌شوند. با این حال، روش‌هایی برای بازسازی ریمل خشک شده وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از ژل آلوئه‌ورا کمک بگیرید

ژل آلوئه‌ورا یکی از بهترین گزینه‌ها برای احیای ریمل خشک شده است. حدود نصف قاشق چای‌خوری از این ژل را داخل محفظه ریمل ریخته و درب آن را ببندید. سپس به مدت ۱ الی ۲ دقیقه آن را تکان دهید تا کاملا حل شود. خواهید دید که ریمل شما مانند روز اول خود می‌شود. اگر احساس کردید ریمل هنوز خشک است کمی دیگر ژل آلوئه‌ورا به آن اضافه کنید.

آب داغ را امتحان کنید

اگر چشم‌های حساسی دارید و نمی‌خواهید چیزی به ریمل اضافه کنید، از این ترفند استفاده کنید. مقداری آب‌جوش را در ظرفی ریخته و ریمل خود را به مدت ده دقیقه درون آن قرار دهید. سپس ریمل را تست کنید. اگر هنوز خشک بود، این کار را چند بار دیگر انجام دهید. در حین انجام این روش حتما به این نکته توجه کنید که آب وارد تیوب ریمل نشود.

استفاده از چای گرم برای ریمل

چای گرم نیز یکی از چیزهایی است که شما به کمک آن می‌توانید ریملتان را مجدد قابل استفاده کنید. برای انجام این کار باید 3 قطره چای را درون محفظه ریمل بچکانید. پس از ریختن چای بهتر است درب آن را ببندید و چند ثانیه محفظه را محکم تکان دهید. بدین ترتیب موادی که در ریمل وجود دارد، دوباره به‌صورت کامل به حالت اول برگردد. توجه کنید که بعد از ریختن چای باید مدتی صبر کنید تا خنک شود. هرچقدر این ایزار آرایشی شما خشک‌تر باشد، باید قطرات بیشتری از چای را درون محفظه ریمل بریزید.

از انواع روغن‌های مغذی استفاده کنید

اگر روغن‌های مغذی مثل روغن زیتون، بادام شیرین، نارگیل، کرچک و ماکادمیا را در دسترس دارید، یکی از بهترین‌ روش‌ها برای احیای ریمل خشک شده است. زیرا این روغن‌ها حاوی ویتامین‌هایی هستند که به پرپشتی و سلامت مژه‌های شما کمک می‌کنند. برای استفاده از هر یک از این روغن‌ها، ابتدا آن را به روش بن ماری گرم کنید.

قبل بعد بازیابی ریمل - ریمل خشک شده

این کار باعث می‌شود اثرگذاری روغن‌ها بیشتر شود. در قدم بعد، تقریبا یک قاشق چای خوری روغن را درون تیوپ ریخته و آن را به خوبی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تکان دهید. سپس ریمل را امتحان کرده و در صورت نیاز چند قطره روغن دیگر به آن اضافه کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر از لنز تماسی استفاده می‌کنید، از این روش برای بازسازی ریمل خشک شده استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث حساسیت و یا آسیب به چشم‌های شما شود.

استفاده از گلاب برای خشکی ریمل

شما می‌توانید 4 قطره گلاب درون ریمل بریزید و مواد موجود در آن را تازه کنید. گلاب یک ماده ضدعفونی‌کننده نیز به شمار می‌رود. بدین ترتیب با افزودن آن، باکتری‌های درون آن نیز از بین می‌روند. گلاب می‌تواند مژه‌های شما را نیز به میزان زیادی تقویت کند. در این مورد نیز مانند روش‌های قبلی، باید محفظه را تکان دهید تا مواد آن به‌خوبی میکس شوند.

مایع لنز را امتحان کنید

اگر در منزل خود مایع لنز دارید حتما از این روش برای احیای ریمل خشک شده خود استفاده کنید. در ترکیبات مایع لنز مواد حساسیت‌زا وجود نداشته و ضرری برای چشم شما ندارد. برای بازساری ریمل خود با این روش، ابتدا ۳، ۴ قطره مایع لنز را درون محفظه ریخته و به خوبی تکان دهید تا با ریمل ترکیب شود. اگر بعد از تست، ریمل شما هنوز خشک بود، چند قطره دیگر اضافه کنید.

برداشتن پوشش پلاستیکی ریمل

بعد از این که درب ریملتان را باز کردید پوشش پلاستیکی که دور درب محفظه وجود دارد را بردارید. این کار سبب می‌شود مواد موجود در آن، مجدداً تازه شود. برای این که ریملتان دوباره خشک نشود، باید حلقه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید. شما باید با هر بار استفاده پوشش پلاستیکی را برداشته و سپس در جای خود قرار دهید.

چکار کنیم ریمل خشک نشود ؟

ریمل یک وسیله آرایشی بسیار پرکاربرد است و گیرایی چشمان شما را چندین برابر می‌کند. استفاده از ریملی که بافت آن خشک شده است، مژه‌های شما را سفت می‌کند و آن‌ها را به‌هم می‌چسباند؛ در این حالت مژه‌ها شکننده و دچار ریزش شدید می‌شوند. جلوگیری از خشک شدن ریمل تنها با توجه به چند نکته ساده امکان‌پذیر است.

از فرچه ریمل درست استفاده کنید

استفاده درست از فرچه می‌تواند عمر مفید ریمل شما را افزایش دهد؛ به این منظور از پمپاژکردن براش در محفظه خودداری کنید. این کار باعث ورود جریان هوا با فشار بالا به داخل محفظه می‌شود و مایع آن را سفت می‌کند.

ریمل را در دمای مناسب نگهداری کنید

برای جلوگیری از سفت و خشک‌شدن ریمل، باید آن را در دمای مناسب نگهداری کنید. اگر کم‌تر از ریمل استفاده می‌کنید بهتر است آن را در طبقه بالا یا در یخچال نگهداری کنید تا در هوای گرم محیط فاسد نشود.

قرار دادن ریمل در بخش بالایی یخچال

نگه‌داشتن ریمل در بالای یخچال نیز می‌تواند به کاربران کمک کند تا به‌صورت نرم و تازه از آن استفاده کنند. حرکات برس داخل ریمل گرما و اصطکاک به وجود می‌آورد. بدین ترتیب مایع ریمل به بدنه ظرف نمی‌چسبد و از خشک شدن ریمل جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر دیربه‌دیر از این وسیله آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را در کنار دیگر لوازم در کیف خود نگه ندارید. گذاشتن آن در مکان خنک، خشک‌شدن آن را به تأخیر می‌اندازد. همچنین با مرتب تمیز کردن انواع برس ریمل می‌توانید خشکی آن را به تاخیر بیاندازید.

درِ محفظه را کاملا ببندید

ورود هوا به محفظه ریمل، اصلی‌ترین علت خشک‌شدن آن است؛ بنابراین همواره از درست بسته‌شدن درِ آن اطمینان حاصل کنید. اگر آرایش شما طول می‌کشد، بهتر است هنگام استفاده از براش، ورودی محفظه را با یک درپوش موقتی بپوشانید.

معجزه آلوئه‌ورا

این ماده در کنار خواص بسیار معجزه‌آسایی که برای پوست و مو دارد، از کاربردهای دیگری نیز برخوردار است. برای این که ریمل شما خشک نشود، می‌توانید هر از چند گاهی 1 یا 2 قطره از ژل آلوئه‌ورا را درون محفظه آن بریزید. پس از این که ژل را درون محلول ریختید، برس را به‌آرامی درون آن تکان دهید تا مواد خیلی خوب یکدست شوند.

برای اطمینان یافتن از تأثیر ژل نیز می‌توانید پس از انجام مراحل برس را روی دست خود بکشید و مشاهده نمایید که مواد نسبت به قبل نرم‌تر شدند. اگر همچنان تشخیص دادید که مایع درون محفظه سفت است، می‌توانید چند قطره ژل دیگر به آن اضافه کنید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر این که ریمل را تازه می‌کند، مژه‌های شما را نیز تقویت کرده و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. در ابتدا باید 1 قاشق از روغن را درون یک ظرف گرم کنید تا کاملاً ذوب شود. در گام بعدی 3 تا 4 قطره از آن را درون تیوپ می‌چکانید. اکنون با تکان دادن برس، روغن را با مواد مخلوط کنید تا به‌اندازه کافی نرم شوند. شما حدود 2 ماه بعد از استفاده متوجه می‌شوید که مژه‌های شما نسبت به قبل کمی بلندتر شدند.

تاریخ مصرف ریمل چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این محصول از لوازم آرایشی بسیار پرطرفدار به شمار می‌رود. استفاده از ریمل ظاهر چشم افراد را بسیار زیبا می‌کند. نکته‌ای که باید همواره در نظر بگیرید این است که ریمل را از زمانی که باز می‌کنید باید به مدت 3 ماه استفاده کنید. در واقع تاریخ انقضای آن‌ها 3 ماهه است. اگر ریملتان زودتر از 3 ماه خشک شد، از تکنیک‌های مختلف برای بازیابی آن استفاده نمایید در غیر این صورت آن را دور بیندازید.

ممکن است استفاده از محصول بیش از مهلت تعیین شده، شما را به انواع عفونت‌های چشمی دچار کند. بنابراین حتماً تاریخ تولید و انقضای روی محصول را مطالعه کنید. در بین لوازم آرایشی ریمل‌ها کمترین طول عمر را دارند. هرگز پیش از استفاده، آن را فوت نکنید. از آن جایی که باکتری‌های گوناگونی در دهان شما وجود دارد، ممکن است سبب آسیب رسیدن به چشم شما شوند.

از کجا بدانیم ریمل فاسد شده است؟

در صورتی که ریملتان فاسد شده باشد، نباید از ترفندهای رفع خشک شدن برای بازیابی آن استفاده نمایید. زمانی که درب ابزار آرایشی فاسد شده را باز می‌کنید، بویی نامطبوع مانند بوی گازوئیل دارد. شکل بافت و محتویات درون محفظه به‌کلی تغییر می‌کند و مواد بسیار سفت و خشک می‌شوند.

چنانچه بعد از استفاده از محصول چشم شما دچار التهاب خارش یا سوزش شد، سریعاً چشم‌های خود را بشویید. زیرا ریملتان فاسد شده است. یکی دیگر از نشانه‌هایی که خبر از فاسد شدن می‌دهد، این است که مژه‌های شما در زمان کوتاهی بعد از استفاده دچار ریزش شدید شوند.

ریمل معمولی زودتر خشک می‌شود یا ضد آب؟

یکی از سؤال‌هایی که همواره کاربران می‌پرسند، این است که عمر ریمل‌های ضد آب بیشتر است یا انواع معمولی؟ ریمل‌های ضدآب به دلیل موادی که در آن‌ها به کار رفته است، زودتر از انواع معمولی خشک می‌شوند. این ریمل‌ها به دلیل چسبندگی بیشتری که دارند دیرتر و سخت‌تر پاک می‌شوند. فشاری که هنگام تمیزکردن این ریمل‌ها به چشم می‌آید، مژه‌ها را دچار ریزش می‌کند. به همین دلیل سعی کنید، اگر به‌صورت روزانه از این ابزار آرایشی استفاده می‌کنید، حتماً انواع معمولی را به کار ببرید. انواع ضد آب ممکن است، چشم شما را دچار واکنش‌های آلرژیک کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو