ترفند طلایی نگهداری گل طبیعی | افزایش عمر گل با وایتکس

3

1402/4/11

11:07


ترفند طلایی نگهداری گل طبیعی | افزایش عمر گل با وایتکس

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وایتکس یکی از موادی است که می تواند ماندگاری گل را افزایش دهد. در این مقاله از شادمگ به بررسی روش های افزایش عمر گل پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

ابتدا باید بگیم نکاتی هست که باعث افزایش طول عمر گل شما میشود. اولین نکته ، اینست که آب گلدان را همیشه باید تمیز نگه دارید.باید ۲ و یا ۳ روز یکبار ، آب گلدان رو تعویض کنید. نکته بعدی ،باید کاری کنید که مواد مغذی مورد نیاز گل تامین شود. و نکته آخر اینکه باید سعی کنید محیطی اسیدی برای آب مهیا کنید.

سال‌ها است که وایتکس با هدف ضد عفونی کردن سطوح و از بین بردن باکتری‌ها به بازار ارائه می‌شود. هم‌چنین این محصول قارچ‌ها و باکتری‌ها را می‌کشد تا بتواند بوی بد سطوح و مواد را از بین ببرد. با توجه به این ویژگی می‌توان از وایتکس برای گل‌‌ها و گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کرد. در ادامه مهم‌ترین فواید استفاده از وایتکس را در نگهداری از گیاهان خانگی برای شما بیان کرده‌ایم:

جلوگیری از فاسد شدن آب گلدان

زمانی که می‌خواهید از گل‌های شاخه بریده نگهداری کنید، قرار دادن آن‌ها در یک لیوان یا ظرف آب اولین کاری است که انجام می‌دهید. اما برای افزایش طول عمر این دسته از گیاهان نیاز است که آب را همواره تمیز و تازه نگه دارید. طبق آمار به دست آمده، برای افزایش ماندگاری گل، آب گلدان باید هر ۱۲ ساعت یک بار عوض شود.

اگر شما شاغل هستید یا به هر دلیلی فرصت انجام این کار در مدت زمان معین را ندارید، می‌توانید به اندازه یک قاشق چای‌خوری و حتی کم‌تر وایتکس به آب گلدان و گیاه اپارتمانی خود اضافه کنید. اضافه کردن وایتکس به آب، با جلوگیری از فاسد شدن آب گلدان مانع بو گرفتن آن می‌شود‌. بنابراین عمر گل افزایش می‌یابد و برای مدت زمان زیادی سرحال باقی می‌ماند.

از شرایط نگهداری از گل در خانه را ندارید از گیاهان آپارتمانی مقاوم استفاده کنید.

افزایش عمر گل با وایتکس

شاید دیده باشید که گل‌ها بعد از مدتی پژمرده می‌شوند و حتی با تعویض آب گلدان سرزندگی آن‌ها بر نمی‌گردد. این شرایط در حالی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها به مقدار فراوانی در آب گلدان حضور دارند‌. این باکتری‌ها بر روی ریشه گیاه قرار می‌گیرند و مانع جذب آب و مواد مورد نیاز گل از طریق ریشه می‌شوند. معمولا برای از بین بردن باکتری‌ها و کمک به جذب ریشه‌ی گل، از وایتکس استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید کمتر از یک قاشق چای‌خوری وایتکس را با آب مخلوط کرده و به گلدان گل اضافه کنید. در این زمان وایتکس برای گیاه به عنوان آفت کش عمل کرده و مانع حضور باکتری‌ها در آب گلدان می‌شود. بنابراین با از بین رفتن باکتری‌ها ریشه به خوبی جذب را انجام می‌دهد و عمر گل افزایش خواهد یافت.

جلوگیری از ایجاد بیماری برای گل

خاکی که گل در آن کاشته می‌شود، باید بعد از مدتی ضد عفونی شود. ضد عفونی کردن خاک، گل‌ها را از باکتری‌ها و قارچ‌ها دور نگه می‌دارد و از تشکیل بیماری‌های گوناگون برای گل‌ها و انسان جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر ضد عفونی کردن خاک دیر انجام شده و یا اصلا انجام نشود؛ مشکلات زیادی برای گل به وجود می‌آید.

اگر این عمل برای مکان‌های بزرگ‌تری مانند گلخانه‌ها انجام نشود، حتما خسارت‌های جبران‌ناپذیری به همراه دارد. از بین مواد گوناگون، وایتکس ماده‌ای است که می‌تواند در ضد عفونی کردن خاک به شما کمک کند.

از بین بردن علف های هرز

گاهی اوقات علف‌های هرز که کنار گل‌ها و گیاهان رشد می‌کنند، به مرور زمان گل را از بین می‌برند. در این زمان وایتکس می‌تواند با تاثیر منفی بر روی این علف‌ها، علاوه بر خشک کردن آن‌ها، مانع رشد دوباره این علف‌های هرز شود.

تمیز کردن فیلتر هود سه سوته | باورت نمیشه این فیلتر هود پر چربی بود !

تاثیر منفی وایتکس برای گل

علاوه بر تمام نکات مثبت وایتکس برای گل ، مقدار زیادی از این ماده می‌تواند بسیار مضر باشد. زیرا وایتکس یک ماده قلیایی است و با تغییر PH خاک گلدان، مکانیزم درونی گل را بر هم می‌زند. بنابراین استفاده بیش از اندازه از وایتکس، ریشه گل را خشک کرده و آن را برای همیشه از بین می‌برد. بنابراین کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با افراد آگاه در این زمینه به افزایش عمر گل شما کمک خواهد کرد.

ماندگاری بیشتر گل رز با شکر و آب لیمو

در این روش شما به جای وایتکس ، میتوانید از آب لیمو استفاده کنید. مثل مرحله قبل آب و شکر را مخلوط کنید. ۲قاشق آبلیمو را برای اسیدی کردن آب به آن اضافه کنید. هم اکنون محلول تازه نگه داشتن گل شما آماده استفاده است. هر ۳ روز یکبار ، این محلول را با محلول جدید و تازه تعویض کنید.

افزایش عمر گل با نمک

یک چهارم پیمانه نمک در آب گلدان بریزید و آن را به خوبی حل کنید. نمک مثل غذای گل عمل می کند. علاوه بر آن باعث باز شدن غنچه ها نیز می شود. نمک به حفظ ظاهر سالم و شاداب گل ها تا ده روز نیز بسیار کمک می کند. نکته جالب توجه این است که اگر در گلدان حاوی گل های معطر مانند لیلوم اورینتال و مریم نمک بریزید، عطر گل ها بیشتر و شیرین تر می شود.

افزایش طول عمر گل رز با محلول شکر و سرکه

باز هم به مانند مراحل قبل عمل کرده و محلول شکرو آب را تهیه کنید. حالا ۲ قاشق غذا خوری سرکه را به آن اضافه کنید. این محلول حدود ۲ هفته گل و یا دسته گل شما را تازه نگه میدارد. هر ۳ روز یکبار ، این محلول را با محلول جدید و تازه تعویض کنید.

استفاده از فلز مس برای ماندگاری گل طبیعی در آب

از گذشته ها مس به عنوان فلزی برای از بین بردن باکتریها شناخته میشود. شما میتوانید از این خاصیت مس برای افزایش طول عمر گل استفاده کنید. برای بالا بردن طول عمر گل ، میتوانید گل ها را در گلدان مس نگهداری کنید. اما اگر گلدان مس ندارید ، کافیست مقداری مس را داخل آب گلها بندازید. این روش باعث ماندگاری گل حدود یک هفته خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو