10 مزیت ورق های پلکسی آکریلیک نسب به شیشه

10 مزیت ورق های پلکسی آکریلیک نسب به شیشه


منبع: فوت و فن

4

1402/3/28

20:35


پلاستیک اکریلیک که ورق پلکسی گلاس یا ورق پلکسی آکریلیک نیز نامیده می شود، برای مصارف مسکونی، تجاری و همچنین صنعتی به یک نام آشنا تبدیل شده است.

10 مزیت ورق های پلکسی آکریلیک نسب به شیشه

پلاستیک اکریلیک که ورق پلکسی گلاس یا ورق پلکسی آکریلیک نیز نامیده می شود، برای مصارف مسکونی، تجاری و همچنین صنعتی به یک نام آشنا تبدیل شده است. امروزه باید بدانیم که چرا مردم این ورق ها را دوست دارند و در همه جا از آنها استفاده می کنند! در این مقاله در رابطه با مزایای ورق پلکسی اکریلیک نسبت به شیشه بحث میکنیم که باید بدانید.

پلاستیک اکریلیک یکی از قدیمی ترین مواد پلیمری موجود در جهان است. اکریلیک یک جایگزین پلاستیک شفاف سخت برای شیشه است که تقریباً در تمام صنایع و برای مصارف خانگی خیلی سریع به یک نام عمومی در میان مردم تبدیل شد که تقریبا هر کسی با این نام آشنا است.

استفاده از این ماده در صنعت ساختمان در حال افزایش است. یک ماده سخت که در برابر شکستگی مقاوم است. از پلکسی گلاس در طول جنگ جهانی دوم برای ساختن پریسکوپ و برجک های تفنگ مورد استفاده قرار می گرفت.

حال بیایید برخی از مزایای پلاستیک اکریلیک و به بررسی چرایی استفاده از آنها در سراسر جهان را بپردازیم:

مزیت 1: شکل دادن و گاوریکاسیون آسان

وقتی صحبت از ساخت شکل های پیچیده می شود، ورق پلکسی گلاس به دلیل توانایی آن در قالب گیری به هر شکلی، عملکرد عالی را نشان می دهد. پلکسی وقتی تا 100 درجه حرارت داده می شود، به راحتی می توان آن را به اشکال مختلف درآورد، در زیر چند مورد از کاربردهای پلکسی آورده شده است:

  • بطری ها
  • لوله ها
  • قاب عکس
  • مجسمه ها
  • میله ها

همانطور که با گذشت زمان سرد می شود، تغییر شکل ایجاد شده خود را حفظ می کند. این کار تولید ورقه های بزرگ و شیشه های شفاف جلویی را در آکواریوم ها و نورگیرها آسان تر می کند. به عنوان یک ترموپلاستیک، با افزایش دما نرم می شود و در نتیجه به اشکال مختلف در می آید.

مزیت 2: مقاوم در برابر آب و هوا (حفظ رنگ)

سختی پلکسی گلاس آن را برای کاربردهای داخلی و خارجی مانند پنجره ها، لنزهای اتومبیل یا چراغ های جلو مناسب می کند. آنها می توانند در برابر آب و هوای سخت از جمله طوفان تگرگ مقاومت کنند، زیرا از شیشه قوی تر هستند.

حروف پلکسی به عنوان تابلوهای فضای باز ماندگاری بسیار بالایی دارد، در برابر آب و هوای نامساعد مقاومت می کند و رنگ را حفظ می کنند. مجسمه سازان و هنرمندان شیشه ساز، پلکسی گلاس رنگی را برای طراحی در فضای باز ترجیح می دهند، زیرا مواد در برابر آب و هوا و قابلیت های شکست نور مقاومت دارند.

علاوه بر مقاومت در برابر آب و اکسید شدن، پلکسی گلاس رنگی نقش حیاتی در محافظت از رنگ ها دارد. نور بر رنگ اکریلیک تأثیر نمی گذارد. به همین دلیل است که تمایل دارند رنگ را برای مدت طولانی حفظ کنند.

مزیت 3: شفافیت بسیار بالا

ورق های پلکسی گلاس شفاف، عبور نوری بالایی دارند که آنها را برای گلخانه ها، پنجره ها یا نورگیرها مناسب می کند. بعنوان مثال در پنجره های هواپیما از این ورق ها استفاده می شود. رنگ پلکسی شفاف با گذشت زمان زرد نمی شود.

شفافیت این ماده زمانی آزمایش می شود که از آن به عنوان آینه های نظارتی و قطعات خودرو استفاده شود که در آن شفافیت و دوام اهمیت بالایی دارد.

ساخت شیشه منحنی برای کافه تریاها، بارهای سالاد خودسرویس، نمایشگاه های غذاخوری و بسیاری از شیرینی فروشی ها بسیار گران و فرآیندی طولانی است. اکریلیک باعث شده است تا تولیدکنندگان بتوانند در محافظ های بار مواد غذایی استفاده شوند و به راحتی خمیده شوند. و این به دلیل سبک وزن بودن و کم بودن هزینه خم کاری پلکسی است.

مزیت 4: مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

پلکسی آکریلیک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است. بنابراین، آنها را به گزینه ای عالی برای پوشش سقف برای فضاهای تجاری و مسکونی تبدیل می کند. فروشگاه های مختلفی در سراسر جهان هستند که انواع ورق های پلاستیکی را بفروش می رسانند برای خرید ورق های پلکسی گلاس میتوانید به این وب سایت مراجعه کنید.

مزیت 5: وزن بسیارپایین و جابجایی آسان

اکریلیک 50% وزن شیشه کمتر و دوام بیشتری دارد. بنابراین کار با پلیمرها آسان است. این امر آن را برای چندین کاربرد صنعتی که شامل سیستم سقف خانه ها می شود، مناسب می کند.

نصب اکریلیک روی سقف ها آسان و کم خطر است و باعث افزایش انتقال نور می شود. سقف های آکریلیک به طور قابل توجهی بار روی پی یا چارچوب خانه را کاهش می دهند.

مزیت 6: مقاوم در برابر ضربه

ورق پلکسی دارای استحکام کششی 10000 پوند هستند. در هر اینچ مربع می‌توانید پلاستیک اکریلیک را بر روی نواحی مستعد ضربه مانند موانع امنیتی، درهای دوش، محفظه‌های حمام، موانع میدانی یا سایر اهداف سفارشی که مستعد ضربه هستند نصب کنید.

از آنجا که مقاومت در برابر ضربه اکریلیک 6 تا 17 برابر بیشتر از شیشه است، از ویژگی ایمنی مفیدی برخوردار است.

مزیت 7: پلکسی گلاس قوی تر از شیشه است

یکی از مهمترین مزایای استفاده از پلکسی گلاس به جای شیشه این است که 50 درصد وزن کمتری نسبت به شیشه دارد اما دوام و استحکام بیشتری نسبت به شیشه دارد. به دلیل دوام عالی، پلکسی را می توان در محدوده دمایی وسیعی استفاده کرد.

این ماده در اثر ضربه زیاد خرد نمی شود و ترک نمی خورد و آن را از شیشه و سایر اشکال پلاستیک متمایز می کند.

مزیت 8: برش و حکاکی ساده

هنگام ماشینکاری مواد شیشه ای، باید با احتیاط عمل کنید. هر گونه ناآگاهی یا خطا ممکن است منجر به آسیب دیدن قطعات یا شکستن چندین بار شیشه شود.

برعکس، پلکسی را می توان بدون هیچ محدودیتی ماشین کاری کرد و زمان کمتری نیز صرف می کند. پلکسی گلاس گزینه های بی حد و حصری را برای ماشین کاری ارائه می دهد. ماشین کاری را می توان به روش های مختلفی مانند اره، آسیاب، مته، حکاکی، چسب، خمش پولیش و غیره انجام داد.

مزیت 9: پلکسی گلاس ایمن تر است

پلکسی برای کاربردهایی که ایمنی ضروری است ایده آل است. شکستن پلکسی از شیشه چالش برانگیز است زیرا 30 برابر قوی تر از شیشه است. به همین دلیل است که اغلب از ورق های پلکسی آکریلیک برای لعاب بالکن آکواریوم ها استفاده می شود.

مزیت 10: مقاومت در برابر انتقال انرژی و عایق بودن

جدا از تمام مزایای دیگر، پلکسی آکریلیک همچنین یک ماده عایق است به این معنی که اگر از آن در یک پروژه ساختمانی استفاده کنید، می تواند قبض انرژی شما را کاهش دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو