قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام برای کاربران منتخب فعال شد؛ عرضه عمومی در آینده نزدیک

منبع: تکراتو

4

1402/3/31

21:32


قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام برای کاربران ویژه این شبکه اجتماعی در دسترس قرار گرفت. این ویژگی سالهاست که در اختیار رقیب اصلی اینستاگرام قرار دارد.

قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام برای کاربران منتخب فعال شد؛ عرضه عمومی در آینده نزدیک

قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام برای کاربران ویژه این شبکه اجتماعی در دسترس قرار گرفت. این ویژگی سالهاست که در اختیار رقیب اصلی اینستاگرام قرار دارد.

قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام برای کاربران منتخب فعال شد. اینستاگرام به‌نوعی با معرفی ویژگی ریلز که از شبکه اجتماعی تیک‌تاک برگرفته شده بود، توانسته سودی قابل‌توجه کسب کند. اما افراد برای دانلود ویدئوهای این بخش باید از نرم‌افزارهای ثالث استفاده می‌کردند.

با این وجود متا نیاز کاربرانش را متوجه شده و حالا امکان دانلود ویدئوهای کوتاه ریلز در شبکه اجتماعی مورد علاقه متا فراهم شده است. اما این ویژگی فعلاً فقط برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفته و به‌زودی برای دیگر کاربران هم مننتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: قابلیت زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفت

قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام فعال شد

در حالی که تیک‌تاک سال‌ها است چنین امکانی را برای کاربران فراهم کرده است اما مشترکان اینستاگرام معمولا برای دانلود ریلز از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده می‌کردند.

به نقل از تک‌کرانچ، آدام موسری مدیر اینستاگرام در کانال خود گفت که کاربران آمریکایی از این پس می‌توانند ریلز اینستاگرامی را دانلود کنند و برای کاربران این منطقه گزینه دانلود «Download» در بخش اشتراک‌گذاری اضافه شده است.

با این حال به گفته موسری این قابلیت تنها محدود حساب‌های عمومی است. افزون بر این حساب‌های عمومی هم می‌توانند امکان دانلود را غیرفعال کنند.

در حالی که موسری به هیچگونه واترمارکی برروی ریل دانلود شده اشاره نکرده است اما تصویری منتشر شده از سوی او نشان می‌دهد که ویدیو دانلودی لوگوی اینستاگرام و نام حساب را به همراه خود دارد. تیک‌تاک نیز با فرمت مشابهی ویدیو‌های دانلودی را نشانه‌گذاری می‌کند.

قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام فعال شد

گزینه دانلود به بخش اشتراک‌گذاری ریل‌ها اضافه شد

گفتنی است که اینستاگرام، پیش از این هم امکان دانلود ریلز شخصی را برای کاربران فراهم کرده بود.

شبکه‌اجتماعی تحت مالکیت متا در سال ۲۰۲۱ تبلیغ محتوای حاوی واترمارک تیک‌تاک (یا هرگونه واترمارک دیگری) را در بخش ویدیوها متوقف کرد. آگوست سال گذشته یوتیوب نیز واترمارکی را به ویدیو‌های کوتاه دانلودی از این شبکه اجتماعی اضافه کرد تا از اشتراک‌گذاری میان پتلفرمی جلوگیری کند.

درنتیجه قابلیت جدید اینستاگرام را می‌توان تاکتیکی برای کشاندن کاربران به پلفترم خود دانست.

بخش ریلز اینستاگرام مدت‌هاست که در مرکز توجه مدیران متا قرار گرفته است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در تماس خود با سرمایه‌گذاران در رابطه درآمدهای اولین سه ماهه سال ۲۰۲۳ گفت به لطف پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی، زمانی که کاربران برای این شبکه اجتماعی می‌گذارند ۲۴ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو