تیک تاک برای رقابت با آمازون به یک فروشگاه آنلاین بزرگ بدل می‌شود

منبع: تکراتو

6

1402/4/2

19:30


ظاهراً تیک تاک قرار است با هدف رقابت مستقیم با آمازون تبدیل به یک فروشگاه آنلاین بزرگ شود. شبکه اجتماعی محبوب چینی با پروژه S به جنگ با آمازون می‌رود.

تیک تاک برای رقابت با آمازون به یک فروشگاه آنلاین بزرگ بدل می‌شود

ظاهراً تیک تاک قرار است با هدف رقابت مستقیم با آمازون تبدیل به یک فروشگاه آنلاین بزرگ شود. شبکه اجتماعی محبوب چینی با پروژه S به جنگ با آمازون می‌رود.

بایت‌دنس، شرکت مادر تیک تاک اعلام کرده است که این شبکه اجتماعی محبوب با هدف رقابت با آمازون و شین تبدیل به یک فروشگاه آنلاین بزرگ خواهد شد. تیک تاک هم‌اکنون یک شبکه اجتماعی مبتنی‌بر ویدئو است که میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد. حال این شبکه اجتماعی قرار است با پروژه S رقابت خود با بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان را گسترده کند.

بیشتر بخوانید: آزمایش چت بات هوش مصنوعی Tako در تیک تاک آغاز شد؛ پیشنهاد ویدیو بر اساس دستورات کاربر!

تیک تاک به یک فروشگاه آنلاین بزرگ تبدیل خواهد شد

به نقل از فایننشال تایمز، کاربران انگلستان در هفته‌های اخیر یک قابلیت جدید فروشگاهی به نام «Trendy Beat» را در اپلیکیشن تیک‌تاک مشاهده کرده‌اند. این بخش اقلام پرطرفدار ویدیوها مثل گوش‌ پاک‌ کن یا شانه تمیز کردن موی حیوانات خانگی را در خود جای داده است.

براساس مستندات مربوطه و گفته‌های افراد مطلع، تمامی اقلام تبلیغاتی از چین ارسال می‌شوند و شرکتی در سنگاپور که تحت مالکیت بایت‌دنس (شرکت مادر تیک‌تاک) قرار دارد آنها را به فروش می‌رساند.

مدل فروش درست شبیه به آمازون است که اقلام پر فروش را خودش عرضه می‌کند و تفاوت زیادی با بازار فروش فعلی تیک‌تاک دارد. این شبکه اجتماعی در حال حاضر به کاربران اجازه می‌دهد که با پرداخت کمیسیون کمی محصولات خود را از طریق فروشگاه تیک‌تاک به فروش برسانند.

تیک تاک به یک فروشگاه آنلاین بزرگ تبدیل خواهد شد

اما به گفته چهار فرد مطلع، شرکت بایت‌دنس تمام عایدی اقلام فروخته شده در بخش Trendy Beat را برای خود برمی‌دارد. تیک‌تاک می‌گوید این قابلیت هنوز در فاز آزمایشی است. این شرکت می‌گوید:

«ما همواره به دنبال راهکارهای جدید برای بهبود تجربه جامعه‌مان هستیم و در مراحل اولیه آزمایش با قابلیت‌های جدید فروش قرار داریم.»

بایت‌دنس به دنبال مجاری درآمد جدیدی است تا ارزش‌گذاری ۳۰۰ میلیارد دلاری خود را توجیه کند. این شرکت که سهامش دو سال دیگر عرضه عموم می‌شود، در حال حاضر ارزشمندترین استارت‌آپ خصوصی جهان است.

افراد مطلع می‌گویند در داخل شرکت پروژه فروش محصولات با نام «پروژه S» شناخته می‌شود. به گفته آنها بایت‌دنس در حال ساخت یک واحد خرده‌فروشی آنلاین است و قصد دارد برند‌ مد Shein و Temu که به فروش محصولات ارزان اختصاص دارد را به چالش بکشد.

رهبری پروژه S را باب کانگ، مدیر تجارت الکترونیک بایت‌دنس برعهده دارد و به تازگی برای هماهنگی امور به لندن سفر کرده است.

پروژه S از دانش تیک‌تاک درمورد اقلام پرطرفدار در این اپلیکیشن استفاده می‌کند و بایت‌دنس به این طریق می‌تواند چنین اقلامی را از طریق فروشگاه خود در اختیار کاربران بگذارد. به گفته افراد مطلع این شرکت محصولات Trendy Beat را بالاتر از رقبای فعال در تیک‌تاک تبلیغ می‌کند.

تیک‌تاک می‌گوید از برای تولید محصولات Trendy Beat، شبکه‌ای از عرضه کنندگان دارد. بایت‌دنس برای تقویت کسب‌وکار خود در حوزه تجارت الکترونیک کارکنانی را از شرکت Shein جذب خود کرده است.

تیک تاک به یک فروشگاه آنلاین بزرگ تبدیل خواهد شد

یکی دیگر از افراد مطلع از استراتژی این شرکت در انگلستان می‌گوید:

«باب کانگ شیفته Temu و شبیه‌سازی موفقیت آن است و تصور می‌کند با ورود به فرایند عرضه و فروش می‌توان این کار را انجام داد.»

بایت‌دنس در تلاش است تا با ارائه پیشنهاداتی، موفقیت دویین (نسخه چینی تیک‌تاک) در حوزه فروش را برای تیک‌تاک نیز رقم بزند. دویین در سال بیش از ۱۰ میلیارد محصول را به فروش می‌رساند. بایت‌دنس در سال ۲۰۲۲ محصولاتی به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را به فروش رسانده که بیشتر آن مربوط به کسب‌وکار چینی است.

بازارگاه تیک‌تاک یا TikTok Shop، در بازارهایی مثل جنوب‌ شرق آسیا از جمله اندونزی و ویتنام، موفقیت آمیز بوده اما هنوز در انگلستان با مشکلاتی روبرو است.

تیک‌تاک در جهت تمرکز بر تجارت الکترونیک در بازارهایی مثل انگلستان تحولات بسیاری را در ساختار خود رقم زده است.

صفحه فروشگاهی Trendy Beat به شرکتی به نام Seitu ارجاع می‌دهد که با آدرسی در سنگاپور به ثبت رسیده است. سه فرد مطلع از پروژه S می‌گویند سیتو تحت مالکیت بایت‌دنس بوده و تیک‌تاک نیز آن را به عنوان یک زیرمجموعه تایید کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تغییر تیک تاک به یک فروشگاه بزرگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو