افسردگی مادر بیماری‌های روحی روانی است

منبع: دلتا پیام

4

1402/4/4

14:03


ممکن است روشی که برای یک فرد برای درمان افسردگی جواب می‌دهد برای شخص دیگر که روحیات و شخصیت متفاوتی دارد کارساز نباشد! بنابراین‌ نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه افراد در نظر گرفت.

افسردگی مادر بیماری‌های روحی روانی است

معمولا افسردگی به یکباره در افراد پدیدار‌ نمی‌شود و غالبا حاصل شرایط بد طولانی‌مدت و تکراری است. همین موضوع سبب می‌شود که افسردگی به شکل آرام در روح و روان شخص نفوذ کرده و زمانی به شکل بارز نمایان شود که درمان کردن آن، بسیار سخت باشد. بر همین اساس‌ نمی‌توان انتظار داشت که در مدت زمان کوتاهی بتوان افسردگی را درمان کرد. حتی برای بسیاری از افراد، علاوه بر جلسات مشاوره و روان درمانی نیاز به دارودرمانی نیز وجود دارد. با ما همراه باشید تا درباره روش های جلوگیری از بروز افسردگی بیشتر بدانید.

روش های جلوگیری از بروز افسردگی

جالب است بدانید حالات یا احساساتی مانند غم، تنبلی، بی‌انگیزه بودن، اهمال کاری، کمال گرایی، پرخاشگری و ده‌ها مورد دیگر از نشانه‌های افسردگی هستند! البته‌ نمی‌توان بلافاصله نسبت به این موضوع، اظهارنظر قطعی داشت و می‌بایست این مسئله توسط روانشناس بررسی گردد. ممکن است هر شخصی برای چند روز به واسطه عوامل متعددی مانند از دست دادن عزیزان و موارد مشابه، دچار غم و اندوه شود که کاملا طبیعی است. اما اگر این موضوع ادامه‌دار باشد می‌توان گفت شخص در معرض افسردگی قرار داشته و یا به آن مبتلا شده است.

موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این است که اکثر افراد دارای مشکل افسردگی بر خلاف میل باطنی، قدرت و توان زیادی برای رفع مشکلات خود ندارند. بر همین اساس رفتارهایی مانند نصیحت کردن، تنبیه و … نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به میزان غم و اضطراب شخص اضافه و او را افسرده‌تر خواهد کرد! بهترین کار این است که شخص افسرده تحت درمان و نظر روانشناس باشد و اطرافیان شخص نیز طبق دستورات روانشناس با شخص افسرده رفتار نمایند. خواهید داد که با بهبود حال روحی شخص، علائم و نشانه‌های حاصل از افسردگی نیز برطرف خواهند شد!

روش های جلوگیری از بروز افسردگی

معمولا افسردگی، نتیجه عوامل بیرونی و شخصی است. به این معنی که ممکن است دلیل افسردگی یک شخص، عوامل محیطی مانند خانواده و اجتماع باشد، همچنین به همان اندازه نیز ممکن است شخص در شرایطی باشد که هر روز به سمت افسردگی هدایت شود.

از عوامل بیرونی در ایجاد افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از روش‌های تربیتی نادرست مانند تنبیه بدنی، تحقیر و …
  • وجود اختلافات خانوادگی مانند طلاق، مشاجره والدین و …
  • عدم حمایت، نبود عشق و محبت و …

و موارد متعدد دیگر …

از عوامل شخصی موثر در ایجاد افسردگی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود هدف و برنامه
  • عدم مدیریت زمان
  • وجود اختلالات یادگیری یا وجود ناتوانی جسمی
  • اتلاف زمان زیاد در شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های دیجیتال

و موارد متعدد دیگر … که برای جلوگیری از ایجاد افسردگی می‌بایست نسبت به رفع موارد فوق اقدام نموده و تا حد امکان بصورت هدف دار و با برنامه زندگی کنیم.

بهترین روش درمان افسردگی

باید توجه داشت که افسردگی یکی از پیچیده ترین اختلالات روحی روانی است و فرد‌ نمی‌تواند به تنهایی، نسبت به درمان آن اقدام نماید. بنابراین اولین کاری که می‌بایست انجام شود مراجعه به یک روانشناس مجرب در حوزه افسردگی است. روانشناس با انجام بررسی‌های تخصصی و گرفتن تست، می‌تواند راهکارهای متناسب با روحیات و وضعیت شخص را ارائه نماید.

ممکن است روشی که برای یک فرد برای درمان افسردگی جواب می‌دهد برای شخص دیگر که روحیات و شخصیت متفاوتی دارد کارساز نباشد! بنابراین‌ نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه افراد در نظر گرفت.

دکتر لیلا جبلی با بیش از 20 سال تجربه موفق در این حوزه

اگر به دنبال روش های جلوگیری از بروز افسردگی هستید دکتر لیلا جبلی با بیش از ۲۰ سال تجربه موفق در این حوزه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای برخورداری از خدمات مشاوره و روان درمانی دکتر لیلا جبلی تنها کافی است با شماره مندرج در تصویر زیر تماس، حاصل فرموده و زمان مشاوره حضوری یا غیر حضوری خود را تعیین نمایید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نام دکتر لیلا جبلی را در گوگل، جستجو نموده و اطلاعات کاملی را در خصوص رزومه و تجارب ایشان دریافت نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو