نقد فیلم Passages 2023 ؛ جدیدترین عاشقانه فرانسوی

نقد فیلم Passages 2023 ؛ جدیدترین عاشقانه فرانسوی


منبع: فیگار

6

1402/4/4

17:32


Passages 2023 یکی از مهم‌ترین آثار سینمای فرانسه در سال 2023 می‌باشد که چند روز دیگر اکران عمومی می‌شود. در ادامه به نقد فیلم Passages 2023 خواهیم پرداخت.

نقد فیلم Passages 2023 ؛ جدیدترین عاشقانه فرانسوی

Passages 2023 یکی از مهم‌ترین آثار سینمای فرانسه در سال 2023 می‌باشد که چند روز دیگر اکران عمومی می‌شود. در ادامه به نقد فیلم Passages 2023 خواهیم پرداخت.

پاساژها، یا همان Passages یک فیلم درام ، عاشقانه فرانسوی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی ایرا ساکس با بازی فرانتس روگووسکی، بن ویشاو و آدل اگزارچوپولوس است. این فیلم زندگی یک زن و شوهر قدیمی را به تصویر می‌کشد که یکی از آنها با زنی رابطه دارد. این فیلم، اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره فیلم ساندنس 2023 برای منتقدان به نمایش گذاشت و توانست در بخش نقد Passages 2023 نقدهای متنوعی را به دست بیاورد.

از مهم‌ترین بازیگران آن، می‌توان به فرانتس روگوفسکی در نقش توماس، بن ویشاو در نقش مارتین، ادل اگزارچوپولوس در نقش آگاته، اروان کپوآ فاله در نقش احمد، اولیویه رابوردین، کارولین شانیولو، نام برد که در بررسی فیلم سینمایی Passages 2023 به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نقد فیلم Passages 2023

جدیدترین عاشقانه فرانسوی

شما می‌توانید فهرست تحلیل فیلم پاساژها را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد فیلم Passages 2023

نقد Passages 2023

این فیلم، درباره دو مرد می‌باشد که پانزده سال است که با هم هستند و اینکه وقتی یکی از آنها با یک زن رابطه برقرار می‌کند، نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد و می‌تواند تا چقدر برای هر دو نفر بد تمام شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره فیلم

نقد فیلم Passages 2023

بررسی فیلم سینمایی Passages 2023

فیلمبرداری در 15 نوامبر 2021 در پاریس آغاز شد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس در 23 ژانویه 2023 به نمایش درآمد. اندکی پس از آن، موبی حقوق پخش فیلم را در ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند و آمریکای لاتین به دست آورد.

همچنین این فیلم، در بخش پانوراما در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در فوریه 2023 به نمایش درآمد. فیلم Passages، در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 41 نقد، با میانگین امتیاز 7.8/10، دارای 90 درصد تأییدیه است. در متاکریتیک، فیلم بر اساس 16 نقد منتقد، میانگین وزنی 81 از 100 را دارد که نشان دهنده تحسین جهانی است.

نقد و بررسی فیلم The Zone of Interest

نقد فیلم Passages 2023

تحلیل فیلم پاساژها

این فیلم، دارای اجرای قابل توجه فرانتس روگوفسکی است. او در این فیلم، بهترین بازی‌اش را ارائه می‌دهد. فیلم Passages یک فیلمسازی انقلابی نیست، اما هدف خود را برای ارائه سرگرمی برآورده می‌کند.

ایرا ساکس، با حال و هوای اروپایی، حس شوخ طبعی و سه اجرای خارق العاده، داستان بسیار سرگرم کننده‌ای از عشق، رابطه جنسی، و یک ذهنیت تاکسیک را ارائه می‌دهد. اما افسوس که لذت، گیرایی ضعیفی را در این فیلم نشان می‌دهد و دقیقاً در برداشتن دردناک این گروه است که فیلم بزرگترین ارزش خود را می‌یابد که درک خام و دلخراشی از اینکه چگونه ظلم می‌تواند به تلخی زیبایی را از بین ببرد است.

این فیلم، فقدان ملودرام است که به فیلم سایه‌هایی از آثار اولیویه آسایاس می‌بخشد و بازیگران همگی با سختی به این چالش می‌پردازند. شخصیت فرانتس روگوفسکی بر اساس غریزه شکوفا می‌شود و آنچه را که می‌خواهد را بدون توجه به دیگران انجام می‌دهد.

با تمام خوبی‌هایی که این فیلم از خودش نشان می‌دهد، اما می‌توان بر این نقد کرد که این اثر، با الگوبرداری از راینر ورنر فاسبیندر، بدون هیچ استعداد قابل تشخیصی پیش می‌رود. این فیلم دارای علایق تقریباً عجیب و غریب محیط خود و همچنین مضامین عمیق شخصی است.

در تغییر سرعت فیلمساز، این شیداترین فیلم اوست که در آن خلق و خوی هنری با منطقه اروژنیک درمی‌آمیزد. داستان ساکس به لطف این سه اجرای عالی که ترسی از کشف خودخواهی و امیال اشتیاق ندارند، در داستانی که قدرت درد و عشق مشترک را می‌یابد، جان می‌گیرد.

نقد و بررسی فیلم The Zone of Interest

نقد فیلم Passages 2023

نقد فیلم Passages 2023

این درام صمیمی از جنس لذت جنسی، یکی دیگر از برنده‌های بی‌اهمیت ایرا ساکس، ظلم و ظالم نه چندان گاه به گاه عاشقان را که به یکدیگر تحمیل می‌کنند که با اجراهای ناتورالیستی قوی از سه سرنخ آن بررسی می‌کند.

روگوفسکی مسلماً بهترین کار دوران حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد و نوعی مردانگی شکننده را به تصویر می‌کشد که اغلب نمونه‌ای از افراد خلاق است. روگوفسکی مانند تمام شخصیت‌های خلق‌شده‌اش، ابتدا در ذهن، بدن و روح توماس فرو می‌رود و هرگز با مخاطب همدردی نمی‌کند، اما با شکنندگی صادقانه‌اش، همدلی ما را جلب می‌کند. او واقعا مسحور کننده است.

این یک فیلم فوق العاده اروپایی از کارگردان آمریکایی ایرا ساکس است که مملو از ادای احترام به آثار کلاسیک سینمای اروپایی و پرتره‌ای از یک آدم بدجنس و درماندگی قلب انسان است. شدت غیرمعمولی در آقای روگوفسکی وجود دارد، مانند کودکی که در حال ساختن یک قلعه شنی در ساحل است.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم Passages 2023

نقد فیلم Passages 2023

این فیلم در وبسایت‌های مختلف، نمرات قابل قبولی دریافت کرد و توانست با نمرات تقریباً بالا، خود را به دنیا ثابت کند. منتقدان مختلفی برای این فیلم نقد خود را نوشتند که در ابتدا روزنامه گاردین با ستایش از این فیلم گفت:

ایرا ساکس، نویسنده و کارگردان، پس از اخراج نامناسبش در کن، بازگشت قانع‌کننده‌ای به شکل‌گیری در ساندنس داشته است. این یک عنوان کمی بی مزه است و هرگز واقعاً جواب نمی‌دهد. اما موضوع آن بسیار جذاب‌تر است، یک فیلم کوچک درهم و برهم در مورد یک نام تجاری خاص خودشیفته که برای بسیاری از ما که او را می‌شناسیم و حتی بیشتر به طرز ترسناکی آشنا خواهد بود.

پیتر دیبورگ از روزنامه ورایتی در باب این فیلم گفت:

این فیلم، پرتره‌ای وحشیانه و صادقانه از یک رابطه شکسته است.

هالیوود ریپورت نیز این فیلم را دوست‌داشتنی و قابل احترام توصیف کرد و ایندی وایر نیز این فیلم را عاشقانه‌‎ای با طعم خودخواهی خواند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Passages 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو