نقد فیلم My Fault 2023 ؛ یک فیلم تینیجری معمولی

نقد فیلم My Fault 2023 ؛ یک فیلم تینیجری معمولی


منبع: فیگار

4

1402/4/3

00:17


My Fault 2023 یکی از مهم‌ترین آثار سال 2023 می‌باشد که چندی پیش از آمازون پخش شد. در ادامه به نقد فیلم My Fault 2023 خواهیم پرداخت.

نقد فیلم My Fault 2023 ؛ یک فیلم تینیجری معمولی

My Fault 2023 یکی از مهم‌ترین آثار سال 2023 می‌باشد که چندی پیش از آمازون پخش شد. در ادامه به نقد فیلم My Fault 2023 خواهیم پرداخت.

اشتباه من ، یا همان My Fault 2023 که به اسپانیایی Culpa mía، شناخته می‌شود یک فیلم عاشقانه اسپانیایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی دومینگو گونزالس در اولین کارگردانی بلند سینمایی خود و با بازی نیکول والاس و گابریل گوارا است. این فیلم، بر اساس داستان Wattpad به همین نام توسط مرسدس ران ساخته شده است که در ادامه به نقد My Fault 2023 خواهیم پرداخت.

طرح داستان، درباره رابطه عاشقانه ممنوعه بین نواه 17 ساله و برادر ناتنی ثروتمندش نیک است که پس از نقل مکان نوح به عمارت ویلیام لیستر، شوهر رافائلا، مادر نوح، آغاز شد و پس از آن، بررسی فیلم سینمایی My Fault 2023 صورت گرفت.

نقد و بررسی فیلم The Zone of Interest

فیلمی متزلزل‌کننده از لهستان

شما می‌توانید فهرست تحلیل فیلم اشتباه من را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

این فیلم در 8 ژوئن 2023 در آمازون پرایم ویدیو عرضه شد. طبق گزارش آمازون پرایم ویدیو، این فیلم بهترین آمار بیننده سه روزه افتتاحیه را برای فیلم غیرانگلیسی زبان در تاریخ این سرویس استریم به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره فیلم

نقد فیلم My Fault 2023

نقد My Fault 2023

این فیلم بر اساس داستان Wattpad Culpa mía نوشته مرسدس ران ساخته شده است که بعداً به یک سه گانه کتاب منتشر شده توسط Penguin Random House تبدیل شد. این فیلم، محصول Pokeepsie Films (الکس د لا ایگلسیا و کارولینا بنگ) است. مکان‌های تیراندازی در فیلمبرداری کوستا دل سول شامل تورمولینوس، مانیلوا و ماربلا بود.

ژانر این فیلم درام عاشقانه و تینیجری است و این اثر، محصول سال 2023 آمریکا و اسپانیا می‌باشد. این فیلم توانست امتیاز 10/6.5 را در وبسایت IMDb از سمت طرفداران دریافت کند. فیلم اشتباه من، 1 ساعت و 23 دقیقه می‌باشد. کارگردان این فیلم Domingo González و از مهم‌ترین بازیگران فیلم می‌توان به Nicole Wallace, Gabriel Guevara, Marta Hazas اشاره کرد.

نقد و بررسی فیلم The Zone of Interest

نقد فیلم My Fault 2023

بررسی فیلم سینمایی My Fault 2023

در حالی که نقدهای انتقادی، نوید از یک فیلم عاشقانه معمولی می‌دهد، My Fault توانسته است به امتیاز چشمگیر 95 درصد مخاطب در Rotten Tomatoes دست یابد که نشان دهنده محبوبیت آن در بین بینندگان بود که پس از گذشت چند روز، افت شدیدی داشت.

موفقیت فیلم در رسانه‌های اجتماعی و قرار گرفتن آن در لیست 10 فیلم برتر Prime Video جذابیت آن را بیشتر می‌کند. در مقایسه با فرنچایز After، که با واکنش منفی منتقدان نیز مواجه شد اما دنباله‌های متعددی را به همراه داشت، طرفداران به ادامه داستان My Fault امیدوار هستند.

بر خلاف تمام نقدهای ممولی که طرفداران فیلم‌های تینیجری به این فیلم دادند، این فیلم فقدان رشد عمیق شخصیت روانشناختی و دیالوگ‌های عمیق عاشقانه دارد تا بتواند به یک تجربه فیلم کاملاً رضایت بخش کمک کند. شخصیت‌ها بی‌هدف و ابتدایی هستند و به طرز معمولی از کلیشه‌های بی‌شماری در طول فیلم استفاده شده است.

نقد و بررسی فیلم The Zone of Interest

نقد فیلم My Fault 2023

تحلیل فیلم اشتباه من

در حالی که گونزالس مقدار قابل توجهی حرارت و داغ بودن به عمق شخصیت خود را در این فیلم افزایش می‌دهد، اما تغییر مکرر لحن، عدم تمرکز و دیالوگ‌های معمولی و صرفاً کلیشه‌ای، برای جوانان دوست داشتنی بسیار زیاد است که نمی‌توانند در چنین تصویر بیش از حد دمیده شوند و غلبه کنند.

متأسفانه، رابطه عاشقانه بین پسر نیک با بازی گابریل گوارا و خواهر ناتنی جدیدش نوح با هنرنمایی نیکول والاس به خوبی با بیننده ارتباط برقرار نمی‌کند. تنها عنصری که فیلم و نویسنده و سازندگان به خوبی آن را درآوردند، شباهت عالی کتاب با فیلم بود که گویی دقیقاً، داستان را همانگونه که کتاب بود نشان دادند.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم My Fault 2023

نقد فیلم My Fault 2023

در نقد فیلم My Fault 2023 فیلم نقد‌های متنوعی را برای خودش کسب کرد. لوکاس هیل پل، از دیلی اکسپرس به این فیلم 2 از 5 ستاره داد و گفت:

با توجه به این که ممکن است این فیلم مزخرف‌ترین سرمایه گذاری پرایم ویدئو تا به حال باشد، اما حداقل با یک چشمک خودآگاه و دو سرنخ دوست داشتنی از راه می‌رسد.

جان سربا از Decider.com یک نقد منفی به اشتباه من داد و آن را فیلمی بی‌رحمانه تشابه کرد و شخصیت‌ها را نیز بی مزه و ابتدایی خواند. منتقد Ready Steady Cut، ام. ان میلر، دیالوگ‌های فیلم را تکراری، کلیشه‌ای خواند و گفت:

عدم تمرکز فیلمنامه به عنوان موردی از مشکل هویت تجزیه‌کننده سینمایی اشتباه گرفته می‌شود.

این فیلم، علاوه بر اینکه نقدهای منفی دریافت کرد، اما توانست در وبسایت IMDb نمره 6.3، در راتن تومتوز نمره 93 درصد را کسب کند. در بخش نقد فیلم My Fault 2023 در بخش نمره‌دهی در سایت متاکریتیک اضافه نشده است و نمره‌ای را دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم My Fault 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو