نقد فیلم Past Lives 2023 ؛ لطیف‌ترین فیلم رمانتیک 2023

نقد فیلم Past Lives 2023 ؛ لطیف‌ترین فیلم رمانتیک 2023


منبع: فیگار

6

1402/4/5

01:32


Past Lives 2023 یکی از مهم‌ترین آثار سینما در سال 2023 می‌باشد که چند روز دیگر اکران عمومی می‌شود. در ادامه به نقد فیلم Past Lives 2023 خواهیم پرداخت.

نقد فیلم Past Lives 2023 ؛ لطیف‌ترین فیلم رمانتیک 2023

Past Lives 2023 یکی از مهم‌ترین آثار سینما در سال 2023 می‌باشد که چند روز دیگر اکران عمومی می‌شود. در ادامه به نقد فیلم Past Lives 2023 خواهیم پرداخت.

زندگی‌های گذشته یا همان Past Lives، یک فیلم درام ، رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به نویسندگی و کارگردانی سلین سانگ در اولین کارگردانی بلند خود است که در بخش نقد Past Lives 2023 به خوبی عمل کرده است. در این فیلم گرتا لی، تئو یو و جان ماگارو به ایفای نقش می‌پردازند و این فیلم، دیدار مجدد دو دوست دوران کودکی را دنبال می‌کنند که در حال فکر کردن به رابطه و زندگی خود هستند.

این فیلم، اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس در 21 ژانویه 2023 انجام داد و در 2 ژوئن 2023 توسط A24 در ایالات متحده اکران شد و بررسی فیلم سینمایی Past Lives عموماً شامل نقدهای مثبتی بود و مورد تحسین جهانی منتقدان قرار گرفت.

نقد فیلم Past Lives 2023

لطیف‌ترین فیلم رمانتیک 2023

شما می‌توانید فهرست تحلیل فیلم زندگی های گذشته را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد فیلم Past Lives 2023

نقد Past Lives 2023

این فیلم، درباره دو مرد می‌باشد که پانزده سال است که با هم هستند و اینکه وقتی یکی از آنها با یک زن رابطه برقرار می‌کند، نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد و می‌تواند تا چقدر برای هر دو نفر بد تمام شود. این فیلم در آخر هفته افتتاحیه خود از چهار سالن 232266 دلار فروش داشت که به طور متوسط ​​برای هر سالن 55066 دلار بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره فیلم

نقد فیلم Past Lives 2023

بررسی فیلم سینمایی Past Lives

فیلم درباره هه سونگ، نورا و آرتور شروع می‌شود که در یک بار نشسته‌اند؛ در حالی که یک زوج آنها را تماشا می‌کنند و روابط آنها با یکدیگر را حدس می‌زنند. بیست و چهار سال قبل در کره جنوبی، نا یونگ و هاه سونگ همکلاسی‌هایی بودند که هر روز با هم به خانه راه می‌روند. خانواده نا یانگ به کانادا مهاجرت می‌کنند و او نام خود را به نورا تغییر می‌دهد.

در ژانویه 2020، اعلام شد که چوی وو شیک در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد و سلین سانگ قرار است از روی فیلمنامه‌ای که خودش نوشته کارگردانی کند و A24 در کنار کیلر فیلمز و سی جی ENM تولید و توزیع خواهد کرد. در آگوست 2021، گرتا لی، تئو یو و جان ماگارو به بازیگران فیلم پیوستند. شبیر کرشنر، فیلمبردار، زندگی‌های گذشته را در فیلمی 35 میلی متری فیلمبرداری کرد.

فیلم ۱۳۵ برای نخستین بار توسط شرکت ایستمن کداک در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه شد. این نوع فیلم‌ها برای عکاسی‌های ثابت به کار می‌روند و به فیلم ۳۵ میلی‌متری نیز مشهورند. فیلم ۳۵ میلی‌متری به دلیل داشتن تناسب بین اندازه و کیفیت یکی از پراستفاده‌ترین فیلم‌های عکاسی در بازارهای مصرف‌کننده و حرفه‌ای تا به امروز بوده است.

اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم ساندنس 2023 در 21 ژانویه 2023 بود. همچنین در 19 فوریه 2023 در هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد. این فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم سیاتل 2023 بود.

نقد فیلم Past Lives 2023

نقد فیلم Past Lives 2023

تحلیل فیلم زندگی های گذشته

در اولین کار فوق‌العاده ماهرانه سانگ، او می‌تواند تعادل و هماهنگی را در هرج و مرج یک جامعه همیشه در حال پیشرفت را پیدا کند. اولین ویژگی سلین سانگ، نگاهی زیبا و متفکرانه به هویت، انتظارات و آنچه می‌توانست باشد است. نکات ظریف کوچک اما مهم، تصویری کامل از سوالی را که همه ما در یک نقطه از خود پرسیده‌ایم، ایجاد می‌کند.

اگر زندگی‌های گذشته را فیلمی بی‌نقص بنامیم، مبالغه نکردیم. این فیلم، کاملاً طلسم‌کننده است. Past Lives، فیلمی عمیقاً رمانتیک که در واقع به خودی خود درباره عشق و زندگی عاشقانه نیست می‌باشد. این فیلم، نوعی فیلمنامه دارد که فقط می‌تواند از تجربه زیست و مشاهده دقیق حاصل شود.

این فیلم، یک داستان عمیق، پر طنین و صمیمی است که به صورت طبیعی و با سرعتی روح‌انگیز پیش می‌رود. فیلم، مثلثی عاشقانه که بین اشتیاق حل نشده و آنچه که ممکن است بوده باشد و آنچه ممکن است در آینده باشد.

این شخصیت‌ها به‌دنبال این نیستند که زندگی‌شان را به خاطر تدبیرهای سینمایی منفجر کنند، اما از طریق هر مکالمه خصوصی، به بحث در مورد همان احتمالات روایی در ذهن مخاطب کشیده می‌شوند.

نقد فیلم Past Lives 2023

نقد فیلم Past Lives 2023

نقد فیلم Past Lives 2023

فیلمی عمیقاً بالغ از نظر عاطفی که در آن تضمینی برای همیشه وجود ندارد. زندگی‌های گذشته که با عمق باورنکردنی، مغناطیس سینمایی و اصالت احساسی روایت می‌شود. در نهایت چیزی که زندگی‌های گذشته را به سطح دیگری می‌برد، لی است. این بهترین اجرای سال 2023 تا به امروز است، زیرا لی موفق می‌شود مبارزات درونی شخصیت خود را با چیزی بیش از یک نگاه یا واکنش، زمان زیادی را منتقل کند.

در این عاشقانه آرام، شایسته و مسحورکننده، لی مغناطیسی بین گذشته و حال، عمل گرایی و امکانات جادویی حرکت می‌کند. زندگی‌های گذشته، به‌طور فریبنده‌ای در کاوش در مورد اینکه چگونه تصمیم می‌گیریم قرار است چه کاری انجام دهیم و قرار است با چه کسی باشیم، و پشیمانی قابل قبولی که حتی زمانی که یک انتخاب خوب انجام داده‌ایم به وجود می‌آید.

امسال هیچ فیلمی آسیب رویاهای از دست رفته را مانند زندگی‌های گذشته نشان نمی‌دهد. زندگی‌های گذشته به قدری محدود به نظر می‌رسد که حتی درام‌های آرام را تاریخی جلوه می‌دهد. با این حال، این یک میدان عاطفی گسترده است که به شخصیت‌هایش فضایی برای نفس کشیدن می‌دهد. اگر زندگی‌های گذشته بهترین فیلم ۲۰۲۳ نباشد، قطعاً سال سینمای باورنکردنی را در پیش داریم.

در این داستان فکر برانگیز و پر احساس در مورد انتخاب‌هایی که می‌کنیم، انتخاب‌هایی که ما را می‌سازند، کارهایی که انجام دادیم، کارهایی که انجام ندادیک است. این اثر، یک فیلم دیالوگ‌محور شاعرانه است که ما سکوت‌ها را با یادآوری خودمان پر می‌کنیم که چه کسی شده‌ایم و چه کسی ممکن است بشویم.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم Past Lives 2023

نقد فیلم Past Lives 2023

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 142 نقد، با میانگین امتیاز 9.1/10، 97 درصد تایید شده است. اجماع منتقدان می‌گوید:

زندگی‌های گذشته، اولین فیلمی قابل‌توجه برای نویسنده و کارگردان سلین سونگ، از پیوندهای بین شخصیت‌های مرکزی که با حساسیت طراحی شده‌اند برای حمایت از مشاهدات دقیق در مورد وضعیت انسان استفاده می‌کند.

در متاکریتیک، فیلم بر اساس 40 نقد منتقد، میانگین وزنی 94 از 100 را دارد که نشان دهنده «تحسین جهانی» است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Past Lives 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو